Losse velletjes bij nagels

Hey,
In de herfst/winter (het begint nu al weer) heb ik altijd last van van die losse velletjes rond mijn nagels.
Vaak gaan ze nog verder los en gaat het pijn doen of zelfs bloeden.

Kan ik hier iets tegen doen?

je nagelriemen goed naar achter duwen, niet te ver, en goeie handcreme gebruiken :slightly_smiling_face:

dat doet pijn he =[
handcreme inderdaad
maar mn nagelriemen naar achterduwen help niet?

Ik maak ze zelf altijd, als ik me verveel.
Ik denk niet dat nagelriemen naar achterduwen echt helpt?
Iid goede handcreme, en niet aan trekken.

bij mij werkt het ook niet echt, maar heb t op school geleerd, dat als je dat goed doet

maar ik heb ook velletjes

nog meer tips behalve handcreme? want dat helpt niks bij mij xD

Ja ik smeer elke dag mijn handen dik in met creme maar dat helpt niet :S

Dat werkt daar niet voor want het zijn geen nagelriemvelletjes zegmaar :stuck_out_tongue: Maar gewoon van je huid.

Heb het zelfde probleem. Dus ik hou dit topic in de gaten :slightly_smiling_face:

ik ‘knip’ ze altyd af met een nagelknipper :pensive:

ik trek die velletjes naast mijn nagel er altijd af > bloed+auw.
maarja ik kan er niet tegen als er nog een half velletje is xD dan gelijk alles eraf.

Ik ook
maar dan blijftr er altijd nog een stukje
en dat scheurt van weer verder

Denk je echt dat ik op school een nagelknipper bij me heb? Achja moet ik misschien maar eens mee gaan nemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik wil ook wel weten wat je er tegen kan doen heb het namelijk heel erg en dan ga ik er aan zitten trekken. Ja dat is niet goed ik weet het maar ik kan er niets aan doen…

Ik las ergens dat je voor je gaat slapen je handen HEEL dik in moet smeren met creme, en dan sokken/handschoenen aantrekken, dat het daarvan overgaat.
Maar dan krijg je toch juist een overgehydrateerde, rimpelige huid (alsof je te lang in het water hebt gelegen) lijkt me?

Iemand ervaring mee?

Heb ik ook!
Maar ik bijt ook nagel, en als die velletjes loszitten gaat me dat irriteren en trek ik ze eraf, en er komen steeds weer nieuwe velletjes enzo, echt stom.
Maar ik hoorde van iemand dat mensen die nagelbijten dat vaak hebben, omdat er in speeksel een bepaald enzyme zit dat ervoor zorgt dat die velletjes komen.
Vraag me ook af wat ik ertegen kan doen, doe er wel een van die nagelolie op enzo, maar helpt allemaal niet.

Ik heb daar ook heel snel last van. Dan neem ik gewoon handcrème mee in mijn tas en continu bij smeren. Dan is het bij mij weg.

dat heb ik bij mijn duimen altijd
en ik zit er op te bijten en dan gaat het nog verder en dat lijkt zo lelijk dus had ik er pleisters op gedaan zodat ik niet meer er aan kon zittenXD
hielp niet echt wat toen ik het er weer af hield was het weer hetzelfde.
Maaarja ik probeer er nu wel van af te blijven.

kom maar op met de tips ;p

herfst is al begonnen ps ik heb dat ook is egt irri !!:frowning: :thinking:

Ja dat weet ik :stuck_out_tongue: Maar meestal heb ik het pas eind herfst/begin winter.

ik heb het het hele jaar door :frowning_face: