losse handjes.

mijn vader heeft losse handjes zegmaar, hij slaat en is snel aggressief…
wat moet ik doen?

weet je moeder ervan?
heeft ie t zelf wel door eigenlijk?

Kindertelefoon, vertrouwenspersoon, moeder, familie?

mijn vader is drankverslaaft en mijn moeder weet hier alles van af.
mijn moeder staat zelf bij de ruzie’s. wta moet ik doen als ik in zo’n ruzie zit/

inderdaad de kindertelefoon bellen als je je niet veilig voelt.
of natuurlijk iets anders bellen.
doet je moeder hier iets aan?
zo nee, wil je dat iemand hier iets aan gaat doen?
zo ja, onderneem dan echt snel actie! want het kan altijd nog erger worden dat dit meiss.

misschien als je vader nuchter is er over praten? heel rustig, zonder geschreeuw uitleggen dat je het zo niet fijn vindt.
of met je moeder praten.
misschien kan je er met ooms/tantes over praten, die kennen je vader vast beter dan wij en hebben vast betere tips

je vader heeft duidelijk hulp nodig. praat er maat je moeder over, maak foto’s wanneer je geslagen bent van rode / blauwe plekken. en probeer een dachtboekje bij te houden wanneer en hoe en waar hij je geslagen heeft. dit “bewijs” kan later altijd nog van pas komen.
kijk ik snap wel dat je hem niet aan de politie wilt afleveren en dat je hem niet voor de rechter wilt slepen xD maar je weet maar nooit.
bel de kindertelefoon en heb het er met een vertrouwingspersoon op school over. misschien dat je je ervoor schaamt maar vertel het ook je beste vriendin. mocht er wat met je aan de hand zijn dan is er in ieder geval iemand die het weet

Jezelf in een veilige situatie brengen.
Dus of de deur uitstappen en duidelijk zeggen: ‘Ik ga nu naar vriendin X omdat ik me bang en bedreigd voel door jouw gedrag, ik ben morgenavond terug’.

Als dit niet mogelijk is, sluit jezelf dan in het uiterste geval op in een wc/badkamer/iets wat op slot kan.

Meis, je moet naar de huisarts. Gewoon bellen een een afspraak maken. Die kan je verder helpen/door verwijzen. En die heeft ook nog eens geheimhoudingsplicht, dus je hoeft niet bang te zijn dat iemand er achter komt.

Sterkte. <3

thanksss —> more tips?

Psychiater!
Zorg dat hij daarheen gaat!

Mijn vader werd altijd heel snel boos en had ook wel wat losse handjes, na zijn therapie is hij echt een engel geworden.
Ik word ook heel snel boos en vroeger begon ik gelijk te slaan en schelden, elke keer als ik boos was. Na mijn soort van therapie ben ik niet meer gaan slaan, schelden doe ik minder, alleen ben ik nu heel irritant, dus pest en plaag ik wel eens, niet elke dag dezelfde maar als ik iemand zie die raar is lach ik ze meteen uit, maar dat komt omdat ik me agressie niet meer kan uiten met slaan! Ik ben wel bezig met het verminderen van mijn kinda arrogantie.

Vergeeet ook niet je mentor, daar kan je ook echt je verhaal kwijt.

Ik heb 't zelfde meegemaakt bij een vriendin! Zij werd geslagen door haar vader, en vaak ook! Als ze een 7 had voor d’r proefwerk sloeg die vader haar, omdat hij het niet voldoende vond. Ik met samen met haar naar de huisarts gegaan, en daarna zijn we doorverwezen naar de GGD, die 3 keer met ons hebben gepraat, en daarna moest die vader er dus bij komen. Uit eindelijk, na heel veel gesprekken, bleek dat hij in een soort van inrichting moest voor een tijdje, en nu woont hij weer thuis!

Sterkte!

(je kunt mailen naar: meldpunt@ggd.nl)

Ga op kickboksen en sla hem in elkaar :grinning:

Oké, lullig jij voelt je vast heel kut hierover! Maar als ie echt zo grof is luister dan naar wat de mensen hier zeggen en doe er wat aan. Hij heeft het recht niet om aan je te zitten.

hij wil er niks aan doen, hij denkt dat hij niets fout kan doen…

Ik zal er inderdaad iemand bijhalen, je kan dit niet in je eentje oplossen!
Zeker als je zegt dat hij denkt dat hij niets fout doet. Veel succes ermee.

Vertel het tegen iemand die je vertrouwt, die kunnen je vast verder helpen