Loslaten

Ik heb een erg drukke periode achter de rug met school.
Hele lange dagen, veel maakwerk, stage, weekend werken.
Kortom: rambam, slapen deed ik echt alleen 's nachts.

Nu is mijn punt van stress en kopzorgen, dat ik dingen moeilijk los kan laten.
En dan bedoel ik echt de gedachte: “Ach, niet druk maken nu, het komt wel goed, ik moet relativeren.”

En ja, sinds het nieuwe jaar probeer ik echt te relativeren en in sommige gevallen lukt me dat ook een beetje.
Maar nu het volgende week tentamenweek is, ben ik het relativeren volledig verloren, kwijt en kom ik niet tot rust.

Daarnaast speelt dat een nadelige rol voor vriendlief, want die kan het dan ook niet meer goed doen.
En mijn gezicht krijgt dan altijd een mega uitbarsting aan stresspuisten, kortom: je kan zien dat ik me weer eens teveel opfock en druk maak.

Goed, wie herkent dit? Heeft evt. tips voor mij of anderen die ook dingen moeilijk los kunnen laten?
Therapie of training heb ik al ondervonden. Ik doe niet aan pillen.

Ben benieuwd wie er een rustgevende loslaat gedachte voor me heeft.

Mediteren misschien? Dat help mij altijd wel om tot rust te komen en mijn hoofd leeg te maken tenminste. Kan je weer met een schone lei beginnen met denken.

Mediteren kreeg ik mee bij die training. Ik wil het graag proberen met muziek. Maar kan nergens fijne muziek vinden? Of doe jij gewoon in stille ruimte mediteren?

Oh ik herken het wel een beetje, dan lig ik net in een lekker warm bad en dan denk ik oppeens: nee ik moet nog dit, en dat!
Bij mij helpt het om te denken, als ik nou even relax, heb ik weer wat meer energie voor straks.
Of je moet zo’n rustige film kijken, jeweetwel zo’n film waar ze naar allemaal mooie stranden gaan enzo.

up voor jou

Wat een heerlijk rustgevend liedje is;

Antarctica - Echoes. Als ik de link kan vinden, plaats ik hem!

http://www.youtube.com/watch?v=0Qbvs-Jd9VY

Astu :slightly_smiling_face:

Nee ik doe het ook met muziek, anders vind ik het te moeilijk om me te concentreren. Ik heb een boek waar een cd bij zat, maar daar staan geen titels op. Als je op youtube zoekt op ‘meditation music’ of ‘relaxation music’, krijg je van die typische chinese/tibetaanse muziekjes. Zulke staan ook op mijn cd. Als je die gewoon download via http://www.youtube-mp3.org/ en brand, heb je je eigen cdtje :slightly_smiling_face: Of je maakt gewoon een afspeellijst.

Hm jaa… de liedjes kan ik wel wat mee.
dat is fijn. Verder wordt het toch inprenten dat druk maken geen zin heeft.
Maar makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb helemaal hetzelfde. Mijn dokter zegt dat ik een hobby moet vinden waarin ik mijn emoties kan loslaten, maar tot nu toe heb ik geen idee welke hobby dat zou kunnen.

rustmomentjes voor jezelf? Gewoon een eindje gaan fietsen, wandelen, sporten helpt altijd wel. Endorfine enzo haha.

Dat heb ik ook, vooral nu school ineens weer begonnen is en ik komende week meteen toetsweek heb en veel in moet halen. Meestal slaap ik slecht en krijg ik er rugpijn van. En dan wordt het vaak alleen maar erger, omdat ik toch nog loop te stressen en goed wil leren voor alles.

Dus ik ga dit volgen.

Nog meer menschen met een suggestie?