Loslaten?

Ik moet dit even kwijt.
Ik ben Marokkaans en heb een vriendje, vandaag heb ik met hem afgesproken.
Het probleem is; Mijn zus zit me iedere keer te dwarsbomen.
Ik was op weg naar huis toen ik ineens een sms kreeg waarin stond: ‘‘Jij bent helemaal niet naar de stad met je vriendin. Dat heeft ze me net verteld.’’
Dit was niet waar, maar ik was zo in paniek dat ik me als een asshole heb gedragen tegenover m’n vriend.
Hij probeerde me te sussen, maar ik heb hem weggeduwd; heb niet eens afscheid van hem genomen.
Ik voel me er heel klote over, is 't niet beter als we elkaar maar gewoon loslaten?
Het is weleens vaker voorgekomen dat mijn zus de boel zat te verzieken en ik begrijp best dat hij hier niet op zit te wachten…

P.S Dit nieuwe account is omdat ik telkens de wachtwoorden en e-mails van de oude accounts vergeet.

Je moet met hem praten, dat lijkt me oké! :sob::muscle:

dus jij wil het uitmaken met je vriend omdat je zus jullie dwarsboomt?
Dat vind ik maar vreemd hoor, wie is je zus om te zeggen met wie je mag omgaan en met wie niet?
ik zou toch maar eens gaan praten met je zus hoor

Hij zegt zelf dat hij het niet erg vind en het allemaal wel begrijpt etc… Maar toch, geen enkele jongen zit hierop te wachten toch?

Ze weet niet dat ik een relatie heb, dat moet geheim… Maar iedere keer dat ik weg ben, controleert ze alles. Waar ik ben geweest, met wie, met welk vervoer etc etc. Praten heeft geen zin ben ik bang, ik denk dat ze het gewoon leuk vind om andermans geluk te verzieken.

Het komt meer over alsof jij niet meer op hem zit te wachten en je zus er de schuld van geeft. In plaats van het uitmaken kan je ook praten met hem en je zus eens vragen of ze zich niet zo met je wil bemoeien.

Waarom moet het stiekem?

Haha, geloof me dat is zeker niet waarom ik dit vraag. Als jongen ga je echt niet toegeven dat je zoiets vervelend vind of dat je er geen zin in hebt… Het moet stiekem omdat ik moslim ben en vriendjes dus eigenlijk verboden zijn. Dat helpt niet, ze blijft het toch doen…

Oh, dat is allemaal nog wel belangrijke informatie voor deze situatie die ik niet uit je beginpost kon halen. :wink: Waarom zou hij dat als jongen niet toegeven? Het kan wel zijn dat hij het niet toegeeft omdat hij weet dat jij het ook vervelend vindt. Maar om het daarvoor uit te maken?
Als je hem niet leuk zou vinden of dat stiekeme gedoe niet aankan, moet je het uitmaken. Anders zou ik er toch het beste van maken. Die jongen vindt je blijkbaar leuk genoeg om ondanks deze moeilijkheden een relatie met je te houden dus waarom dan niet?

Heb je helemaal gelijk in! Tja ik weet niet, ik voel me er zo klote over… Vooral hoe ik tegen hem deed snapje? Hij verdiende dat helemaal niet want hij probeerde me alleen maar te kalmeren maar ik was gewoon in shock ofzo…

Dan moet je dat hem zeggen en het niet uitmaken? ;p Hij snapt vast ook wel dat je het een vervelende situatie vindt en als je hem zegt dat je nogal schrok van het berichtje van je zus en dat het je spijt hoe je reageerde, dan snapt hij je vast wel. Met hem over praten, dat helpt alleen maar! Het zal vast niet de laatste keer zijn dat je zus vervelend doet, dus je moet voorkomen dat je zo vaker tegen hem doet. Als je hem alles vertelt kan hij je er mee helpen en snapt hij het eerder als je weer eens zo schrikt bijvoorbeeld. :slightly_smiling_face:

erover praten met hem :sob::muscle:

Yo, wie is je zus om zich zo met jouw leven bezig te houden?
En als het een beetje echt is met jou en die jongen zou je het niet uit moeten maken door je zus haar gedrag. Praat gewoon met 'm, als je echt bij hem wilt blijven zullen jullie maar even moeten dealen met geheimhouden en je zus die de bitch uithangt.

En je zegt dat hij niet zit te wachten op dit, maar als het goed is zit hij wel te wachten op jou. Als hij verliefd op je is wilt hij geen andere meid omdat zij minder gedoe heeft, maar wilt hij gewoon bij jou zijn. Relaties zijn werk, man.

jij hebt een relatie met je vriend en je zus heeft daar helemaal nergens mee te maken. Ergens zit je wel fout, je bent moslim en mag geen vriendje hebben maar doet het toch, maar dat is natuurlijk helemaal je eigen leven :slightly_smiling_face: ALs je een super vriendje hebt vergeet je dat :wink:
Je zus moet je even laten, zeggen dat je het irrie vindt
x
(en anders zou ik het wel uitmaken, is je vriend btw ook marokaans/moslim?)

Praat erover met hem.

Jep, daar heb je gelijk in… Maarja, wat wil je als je opgroeit in een westerse cultuur? Als mijn ouders hadden gewild dat ik mij zou aanpassen aan de islamitsche cultuur denk ik niet dat het handig is om je kind op te laten groeien in een land waar vriendjes hebben en andere dingen doen die verboden zijn (roken, drinken etc. Niet dat ik dat doe trouwens!!) waar dit gewoon normaal is. Bovendien heeft m’n zus ook een verleden. Ja, hij is een Marokkaanse moslim :slightly_smiling_face:

True! De laatste tijd is het gelukkig wel wat minder en kan ik wel m’n gang gaan opzich… Maar op dat moment zat ik er echt even doorheen. Sorry trouwens van deze late reactie, super busy met school :frowning_face:

Praat anders met je ouders.

Dat is het probleem… Ik kan er niet over praten met mijn ouders! Het wordt niet geaccepteerd, maar zoals ik al zei gaat het de laatste tijd al beter… :slightly_smiling_face:

Kun je ook niet met je zus gaan praten dan? Aangezien zij immers de oorzaak van het probleem is?