Loslaten

Ik moet even mijn verhaal kwijt. Ik heb bijna 2 jaar een relatie gehad met een jongen en het is nu alweer bijna 10 maanden uit, maar ik heb nog steeds zoveel moeite om hem los te laten. Hij zit bij mij op de opleiding dus ik kom hem ook regelmatig nog tegen. Een paar maanden terug heb ik met stappen een andere jongen ontmoet, ik had het leuk met hem en dacht dat ik eindelijk een beetje over mn ex heenkwam. Helaas was mijn gevoel voor die jongen twijfelachtig, ik had niet het idee dat een relatie tussen ons zou kunnen werken en ik kwam erachter dat ik eigenlijk nog veel te veel met mn ex bezig was. Hij houdt mij zo bezig. Ik kan het niet weerstaan regelmatig op zijn twitter en fb te kijken en zie dan soms dingen die ik moeilijk vind. Zo zag ik net bijvoorbeeld dat hij met een meisje naar de bios is geweest. Dit doet me dan zoveel pijn. Ik haaat het dat hij mij kennelijk nog steeds zoveel doet en wil zo graag van dat gevoel af. Ik wil dat het me niet meer boeit wat hij doet, dat ik alleen gelukkig kan zijn. Heeft iemand tips om hem meer los te gaan laten? Ik weet echt niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik had gehoopt dat ik het na 10 maanden wel helemaal geaccepteerd zou hebben, maar nee…

Het enige dat ik kan zeggen is: het heeft tijd nodig.

Er over praten met familie/vrienden.

Heeft inderdaad tijd nodig, maar help jezelf een handje en verwijder hem van FB, andere sociale media en je telefoon. Dan kom je ook minder in de verleiding om steeds even te kijken en jezelf dan zo te kwellen.

Heb ik idd een hele poos terug ook al gedaan, zodat ik in elk geval zijn dingen niet meer direct zag. En toch zoek ik hem nog steeds op, het ging een poos beter maar nu kijk ik weer elke keer. Het is zo vermoeiend…

Verwijder hem van facebook en twitter, dan word je niet zo geconfronteerd met de dingen die hij doet, met andere meisjes. Verder kost het gewoon tijd. Praat erover met vrienden en zorg voor veel afleiding (niet bij andere jongens, maar bij je vriendinnen!)

Er is hier een topic voor: http://forum.girlscene.nl/forum/onzin/wat-wil-je-nu-echt-even-kwijt-25-256993.0.html
OT: Tijd heelt inderdaad een gebroken hart. Ik zou wat afleiding zoeken.

Meid ik weet precies hoe je je voelt en ik maak hetzelfde door momenteel. Ook zoek ik hem toch steeds weer op ook al doet het me pijn om te zien wat hij allemaal uitspookt ik kan het gewoon niet laten. Als je erover wilt praten kun je me altijd noten! Liefs

Ik snap hoe je je voelt, zelf heb ik een jaar geleden wat met een jongen gehad en heb ondertussen andere vriend. Nogsteeds check ik af en toe zijn twitter en denk ik vaak aan hem, gewoon hoe hij WAS.
Mijn tip is om ten eerste zijn dingen te verwijderen, proberen niet te positief over hem te praten en alle negatieve dingen een keer opschrijven, bijvoorbeeld: Hij heeft lelijke schoenen, zijn ene oog is iets scheler dan de andere, hij liet me vallen voor haar enzovoort. (dat heeft mij heel erg geholpen en daardoor kan ik nu verder zonder 24/7 te denken aan hem)

Ook moet je beseffen dat als je hem terug krijgt dat er veel verandert is. Jij bent veranderd en hij is veranderd. Het zal nooit meer hetzelfde worden. Dus weet dat je aan hem herinnert en misschien wel mist, anders is nu.

Veel sterkte!

Je moet hem niet alleen verwijderen, maar ook blokkeren. Als het goed is kun je hem dan ook niet meer zien/vinden (dacht ik). Verder helpt het om erover te praten en het tijd te geven. Nog steeds leuke dingen doen en afleiding zoeken. Overigens vind ik het helemaal niet raar dat je er na 10 maanden nog niet overheen bent, bij een lange relatie kost het gewoon tijd.

Blub.: Ik heb hem nu idd geblokkeerd, maak mezelf alleen maar gek en ik kan hem idd nu niet meer vinden op facebook. Ik zag dat die weer allemaal dingen met dat meisje ging doen, ik kwets mezelf alleen maar door te kijken, maar op een of andere manier MOET ik het weten. MOET ik het weten als hij iets met een ander krijgt. Maar ik weet dat het geen zin heeft. Hoop dat het op deze manier gaat lukken hem los te laten.