Loslaten.... hoe?!

Nou, dit wordt hoogstwaarschijnlijk een vrij wanhopig bericht, maar zal mij hopelijk een stapje verder helpen. Ik zit namelijk al 2 maanden met enorm liefdesverdriet, en heb dit nog nooit zo erg ervaren.
Om een zeer lang verhaal heel kort te maken is hier een klein inzicht in onze ‘relatie’: hij was de eerste jongen van wie ik echt oprecht hield. Heeft dat 2 keer beschaamd door met een ander meisje te kussen. Ik was, zoals ze dat noemen en zoals ik dat nu inzie, blind verliefd echt blind verliefd en heb dit hem vergeven. De dag voor dat hij mij als vriendin wilde vragen heeft hij het via whatsapp beeïndigd om redenen die erop neer kwamen dat we teveel verschilden.

Ik ben hier echt kapot van geweest zoals waarschijnlijk wel meer van jullie dat eens hebben ervaren. Nu is hij weer terug bij zijn ex. Dit doet mij ontzettend veel pijn en het belemmert me gewoon echt in mijn leven. Ik weet hoe fout hij is, ik weet het. Maar ik kan het niet loslaten, ik kan de fijne momenten niet vergeten en eigenlijk is dit in twee maanden tijd totaal niet verbeterd.
Daarbij speelt mee dat ik hem dagelijks zie, en ook in de weekenden regelmatig tegenkom. Ook hebben we veel gemeenschappelijke vrienden.

Ik voel me toch wel vrij wanhopig dat ik dit op de vrijdagavond om 2.00 typ, maar wilde toch graag vragen of er iemand is die een tip heeft die dit proces van loslaten kan versnellen, ik heb namelijk het gevoel dat ik dit echt niet lang meer volhou, het gevoel dat je ‘gek’ wordt.
Dé tip is natuurlijk de tijd, maar die zou ik graag willen versnellen :wink:

Het enige wat ik kan zeggen is dat je gevoel je heel rot kan voelen maar ook heel gelukkig en dat je nu dingen moet doen die jou beter laat voelen en geduld moet hebben tot het minder word , Ik heb meerdere exen en bij allemaal ging ik door een hell als het uitging bij de een meer als een ander maar tot nu toe komt het altijd goed en word ik gewoon weer verliefd jij vast ook :wink:

Meestal houd je vast aan herinneringen omdat je ergens hoop hebt dat jullie weer bij elkaar komen, althans, zo ervaarde ik het. Denk eens goed na en beslis voor jezelf dat dit het was en je verder moet. Een jongen die je zo slecht heeft behandeld verdient nog geen minuut uit jouw dag dat je aan hem denkt. Je bent veel beter dan dat.

Dankjewel voor deze fijne reacties, ik moet dit even horen en ga dit toch flink in mijn hoofd proberen te prenten.

Ik weet hoe je je voelt, en het is heel lastig. Bij mij veranderde mijn gevoel elke vijf minuten, van verdrietig, naar opgelucht, naar blij, naar super kut, weer verdrietig, etc. Nu heb ik het ondertussen geaccepteerd en ik begin er overheen te komen. Ook al klinkt het heel cliché, tijd heelt alle wonden. Ik weet zeker dat het bij jou ook goed gaat komen, jij verdient iemand die om je geeft en respectvol is. :slightly_smiling_face:

Ik ken het gevoel zelf ook, het is heel erg vervelend, vooral als het je normale dagelijkse leven belemmerd. Uit eigen ervaring heb ik de volgende tips:

1. Geef het tijd. Probeer te accepteren dat je je even zwaar klote voelt, gooi het er ook uit wanneer het nodig is. Het is en blijft nog wel even zo, hoe graag je het proces ook wilt versnellen, helaas gaat het niet zo maar 1,2,3. Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat het beter is het te accepteren en gewoon even alles er uit te gooien op momenten dat het echt niet gaat. Het is oké om soms even niet oké te zijn.
  2. Praat. Ik vind het zelf altijd heel erg fijn om er met anderen over te praten hoe ik me voel. Vriendinnen hebben wellicht een soortgelijke situatie meegemaakt en het voelt altijd goed om te weten dat je ergens niet alleen in staat.
  3. Zoek afleiding, maakt niet zozeer uit waar in. Ga er op uit met vriendinnen, stort je op je sport, op school, in muziek die je leuk vind, lees een goed boek, kijk een film/serie. Als het je gedachten maar even verzet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je er snel weer een beetje over heen komt! Vergeet niet dat je niet alleen bent en uiteindelijk komt alles weer goed.

Jeetje, uitmaken via een tekstberichtje, twee keer vreemdgaan, en teruggaan naar zijn ex. Blijkbaar heeft tie je nooit echt serieus genomen, nooit daadwerkelijk liefde voor je gehad. Ja, dit doet pijn. Want jij was head-over-heels verliefd op hem. Maar de jongen is jouw verdriet niet waard.
Gouden tip is: Probeer zoveel mogelijk hem te vergeten. Ga niet naar plekken waarbij je weet dat je hem kan tegenkomen (bijvoorbeeld in het weekend). Word verliefd op een ander (Tinder kan altijd van pas komen om knappe mannen te vinden, en het geeft je zelfvertrouwen weer een boost als je matches hebt). En natuurlijk, geef het de tijd. Ga niet nachten wakker liggen om een jongen die jou pijn heeft gedaan. Het lost namelijk niks op.

Dank jullie wel voor alle tips. Het gaat ietsje beter naarmate ik inderdaad meer afleiding zoek. Toch blijf ik een beetje zitten met dat ‘ik kom hier gewoon nooit over heen’ gevoel. Ook heb er ik erg spijt dat ik zo met me heb laten sollen, maar heb aan de andere kant ook ontzettend veel moeite met het aanhoren van dingen over hem en zijn ex (bijvoorbeeld: nu al seks hebben gehad). We zitten alle drie bij elkaar op de opleiding dus dat is erg vervelend.
Ik probeer hem te vermijden en hoop gewoon dat het lukt. Daarnaast nog een vraagje: is het eigenlijk wel mogelijk om opnieuw ‘verliefd’ te worden als je nog zo erg met iemand in je hoofd zit?

Nogmaals bedankt voor de tips en lieve berichten. :slightly_smiling_face:

Ik snap dat je daar ontzettend veel moeite mee hebt en dat zal ook nog wel even blijven denk ik. Zoiets is nooit leuk om te horen. Uit eigen ervaring weet ik ook dat een verwerkingsproces vaak met ups en downs gaat, het ene moment gaat het goed en het andere moment kun je inderdaad weer het ‘ik kom hier nooit over heen gevoel’ krijgen. Wellicht nog een tip: probeer eens een lijstje te maken met alle negatieve kanten aan hem, dan kun je dit steeds over lezen op een moment dat je je rot voelt. Helpt misschien ook een beetje om hem uit je hoofd te krijgen.

Dan je vraag over het opnieuw verliefd worden. Ik denk dat het zeker mogelijk is om opnieuw verliefd te worden, maar dan wel wanneer je dit goed hebt kunnen verwerken. Dat zal misschien nog even tijd kosten, maar denk maar zo: deze deur is nu gesloten, probeer je te focussen op nieuwe deuren die voor je open gaan. Dit klinkt misschien heel cliché, maar blijf afleiding zoeken, je weet maar nooit wie er op je pad komt en wat de toekomst kan brengen wat betreft liefde.

nou first of all je ben erg dramatisch. hij is terug bij zn ex dus hij had blijkbaar nooit echt gevoelens voor Jou en ik denk dat je maar even een tussendoortje was. het klinkt hard Maarja zo is het gewoon nou eenmaal en je moet gewoon niet zo zeiken want uiteindelijk kom je er overheen net zoals hij over jou heen is. dus stopt met zeiken en ga gewoon leuke dingen doen met je vriendinnen en misschien naar bed gaan met iemand anders en zorg ervoor dat je Dese jongen gwn vergeet want he Aint shit :upside_down_face:

^ Ongevoelig antwoord much?