1
Met mijn ogen gesloten lig ik languit op mijn bed. Ik heb mijn handen onder mijn hoofd gevouwen en denk aan niets. Ik kan het gewoonweg niet. Soms galmt Fleur haar naam door mijn hoofd. Ik knijp zo hard met mijn ogen tot haar naam weer verdwijnt. Nu even niet. Ik draai mezelf op mijn zij en open mijn ogen. Mijn muur ziet er nog triester uit dan voorheen. Een paar stukjes behang hangen triest tegen de muur en staan op het punt af te scheuren. Ik strek mijn arm uit en scheur een van de stukjes behang van de muur. Ik bekijk het nauwkeurig en scheur het daarna in tweeën. Ik laat de stukjes op mijn bed vallen en rol me op mijn andere zij. Ik kijk naar mijn bureau, waar mijn geschiedenisboek nog opengeslagen op ligt. Naast het boek ligt mijn iPod te spelen, en niemand luistert ernaar. Ik sta op en kijk op het schermpje. De titel ‘Footprints in the sand’ komt steeds opnieuw voorbij. Ik pak mijn iPod op en doe mijn oortjes in. Ik zet het volume zo hard, dat ik niet eens meer kan nadenken. De muziek maakt bezit van me. Ik ga op de rand van mijn bed zitten en luister naar de gesmoorde zang van Leona Lewis. Ik leg mijn gezicht in mijn handen en voel dat ik huil.
Likelike? (: