Los toestel kopen + SIM Only?

Hey, hallo lieve meiden!

Gezien ik erg weinig verstand heb van telefoonabonnementen en SIM only e.d., dacht ik dat hier misschien meiden zijn die veel ervaring hiermee hebben.

Momenteel heb ik een iPhone 4, nog geen barstje erin, heel goed mee omgegaan… Maar hij is gewoon na bijna 2,5 jaar aan vervanging toe. Ik heb vorig jaar een SIM Only jaar abonnement afgesloten bij de Phonehouse voor Hi/KPN. Dit is mij heel goed bevallen. Nu wil ik dus wel SIM only blijven, maar ik wil wel een nieuwe telefoon los kopen. Nu twijfel ik tussen de iPhone 5 en de iPhone 5S (32GB). Nu vraag ik me af; Kan ik zo’n toestel gewoon elders los kopen terwijl ik mijn abonnement gewoon verleng als SIM Only? (met eventueel 4G netwerk)… Of zou ik dit toch moeten navragen aan mensen die bij een telefoonwinkel werken?

Als jullie trouwens nog andere aanraders hebben, laat het me weten! Ik sta er volledig open voor voor bijvoorbeeld Samsung.

Ja? want ik bedoel, ik betaal nu niet eens 20 euro… En ik vind 45 euro per maand voor de iPhone 5s gewoon veel te veel.

Het kan wel, maar dan moet je wel zorgen dat het iPhone toestel simlock vrij is, want anders heb je er niets aan.

Dus als ik het goed begrijp: Wanneer ik bij dezelfde provider blijf en mijn abonnement verleng, zou ik korting kunnen krijgen op een los toestel + abonnement?

Je moet een simlock-vrije telefoon kopen (dat staat er als het goed is bij) en dan kan je gewoon je abonnement houden. Maar dan moet je dus die telefoon los kopen, en dat is vaak heel erg duur, helemaal bij de nieuwste modellen.
Wat Gommibommi bedoelt is dat er vaak acties zijn bij providers, bijvoorbeeld de eerste 6 maanden korting ofzo, dus dat dat misschien goedkoper is. Dus als je abonnement toch afloopt kan je misschien kijken of je iets goedkopers kunt vinden (ik zit zelf bij Ben, dit bevalt me heel goed. Je kan dan ook een abonnement nemen waar je geen jaar ofzo aan vast zit, die kun je elke maand opzeggen). Maar je kan ook gewoon je abonnement verlengen, wat jij wil. Zolang je maar wel een simlock-vrije telefoon koopt.

Het is mij wat te ingewikkeld, haha xD. Dus; Mijn huidige abonnement zou ik stop moeten zetten, en een nieuw abonnement moeten nemen? En dan xD

Jeetje ik vind het heel ingewikkeld :’]. Haha.

Ik heb ook Sim Only en het is echt verschrikkelijk sorry…