los slotje@beugel

heej mensen ,
ik heb sinds vrijdag en beugel en er zit nu al en slotje los.
weet iemand hoe ik dit los kan halen? naar de ortho kan niet te ver weg .
hij zei dat ik hem zelf los kan halen , maar niet hoe
anders moet ik 4 weken w8ten en me mond licht nu bijna open
xxx
(http://www.google.nl/imgr…ved=1t:429,r:13,s:0,i:150) zon beugel

Ik denk niet dat je die los kan halen. Laat het er gewoon aanhangen, en ga zo snel mogelijk naar de ortho

Ik denk niet dat je het er zelf kan afhalen hoor? Ik heb ook wel eens een loszittend slotje gehad en dan moet je gewoon zo snel mogelijk naar de ortho. Hoever is het bij je weg dan?

anderhalf uur rijden als het rustig is en alle stoplichten meezitten

Dit staat op Google:

Je kunt dat klepje open maken met de punt van een pincet. Bij slotjes op de ondertanden duw je vanaf de onderkant van het slotje en bij slotjes van de boventanden duw je vanaf de bovenkant van de slotjes. Duw met je nagel op de boog naast het slotje, zodat het slotje niet weg kan draaien op het moment dat je met de pincet gaat duwen. Is het klepje open, dan kan je het slotje van de boog halen. Soms zit er ook nog een elastiekje over het slotje. Dit haal je er van tevoren met de pincet af of je knipt dat stukje elastiek met de schaar weg.

Hoe kan het dat je orthodontist anderhalf uur bij je vandaan zit? Waar ga je dan helemaal heen joh? Maar je zou de uitleg van Immersed kunnen proberen maar ik zou het eerlijk gezegd niet zelf gaan doen hoor, wie weet maak je nog wel veel meer kapot.

zijn net verhuist en zoeken en nieuwe tot dan zitten we nog daar :blush:

Ik neem aan dat je tanden belangrijker zijn dan 1,5 uur? Laat vooral zitten joh, hebben die hele slotjes geen zin en groeien je tanden weer lekker scheef!!! Of nog beter, ga er zelf aan klooien, want dát is slim om te doen en vast goed voor je tanden.

er zit 1 slotje los die is nogal sgerp en er zit nu en soort snee in me mond van dat slotje die steeds heen en weer beweegt

Ik denk ook niet dat het echt aan te raden is… Misschien maak je iets kapot ja. Maar ik neem aan dat ze op zondag sowieso niet open zijn? Anders zou ik morgen langs gaan daar. En als het écht niet kan moet je het toch maar zelf proberen los te halen. Als je beugel zo kapot zou gaan had die man dat waarschijnlijk niet gezegd.

hee, ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag.

Ik heb sinds kort een slotjesbeugel gekregen, alleen er zijn 2 slotjes los op de laatste 2 kiezen. Heeft de beugel nog wel effect op de rest van mijn tanden?

Heb je niet gehoord dat je meteen terug moet gaan als er iets los is?

ja ik heb ook meteen gebeld naar mijn orthodontist, ik kan maandag pas terecht. Ik vroeg me alleen af of mijn beugel nu ook nog effect heeft ook al zijn de twee achterste slotjes los.