Los Problemos, help!

Ik heb zeg maar hard jullie advies nodig! Ik zal mijn verhaal even neerzetten, het is wel erg lang, ik hoop dat jullie het willen lezen! Hier komt het:

Het is nu iets van anderhalve maand uit met mijn voormalige vriend, F. Het was allemaal heel raar gegaan, een week voor het uitging waren we nog superverliefd en zei hij hoe mooi en geweldig hij me vond. Daarna zag ik hem een week niet (hij woont ver weg) Ik merkte dat hij raar deed op whatsapp (kortaf etc.) en vroeg hem wat er was… Dit liep allemaal niet zo soepeltjes en we kregen ruzie. Hij zei dat we maar beter een pauze konden nemen. Na een week vertelde hij dat het hem beter leek niets meer te hebben, omdat hij me niet had gemist. We hadden afgesproken om het uit te praten, en hij vertelde me dat hij geen zin meer had in ons en geen behoefte meer had aan een relatie. Het deed hem wel erg veel, hij zei dat hij me een fantastisch meisje vond en ik heel speciaal voor hem was en dat hij een geweldige tijd met me had gehad maar dat hij er nu niks meer voor voelde omdat hij teveel irritaties had (Heb ik nooit gemerkt, hij heeft nooit gezegd wat hem irriteerde) en iedereen er zo vervelend over deed. (Hij is 19, ik was 15. zijn vrienden deden daar heel vervelend over tegen hem met lullige grapjes enzo. Ze wilden me niet eens leren kennen, alles wat ik zei werd weg gelachen)

3 weken hierna (had hem 3 weken niet gesproken) stuurde hij me een berichtje hoe mijn vakantie was en hoe het verder met me ging. Ik antwoordde heel nuchter met: Ja hartstikke leuk! en jouwe? En we hadden een kort gesprekje. Hierin zei hij ook dat hij zijn tentamens slecht gemaakt had, omdat hij niet lekker in zijn vel zat (Was een week nadat we uitelkaar gingen) toen zei ik: Echt waar? Hij: Nee, ik ben gewoon te laat begonnen. Hier snapte ik niks van. 4 dagen later was ik jarig. Ik kwam zijn broertje, L. tegen in de stad, die me heel enthousiast feliciteerde en vroeg wat F. had gestuurd. ik: Nog niets… hij: Echt niet? maar jij had zoveel voor hem gedaan op zijn verjaardag! ik: Ja maar toen hadden we nog iets. Ondertussen begonnen zijn vrienden L. tegen me aan te duwen. Hij riep: Hou is op! Ze is van mn broer! ik: Nou niet meer hoor… hij: Dat komt toch nog wel goed? Ik: die indruk krijg ik niet. Hij: Maar hij heeft het nog super vaak over je, en hij zit er wel erg mee dat het uit is. Ik: dat laat hij niet merken. Hij: nee, maar hij weet niet goed hoe hij zich moet gedragen en wat hij wil. Je bent zijn eerste vriendin, hij weet helemaal niet hoe of wat! Het komt nog wel goed denk ik hoor!

Later op mijn verjaardag stuurde hij een heel lang bericht met daarin dat hij hoopte dat ik een geweldige verjaardag had en dat ik niks het mocht laten verpestte en het echt verdiende een leuke dag te hebben. Hij stuurde ook dat hij maar van 1 ding spijt had; de manier waarop het uitgegaan was. Dat hij dat als een lul gedaan had en dat ik beter verdiende dan dat. Hierop antwoordde ik, daarna hij weer en hadden we een gezellig gesprek.

Een week later belde ik hem met volle moed op. Ik wilde gewoon zo graag hem weer horen. En toen ik hem aan de telefoon had voelde het zo vertrouwd. We maakten grapjes alsof we nog iets hadden, alsof er niks gebeurt was. Ik vroeg of hij wat wilde gaan drinken met me, en dat wilde hij wel.

Afgelopen vrijdag zijn we dus wat gaan drinken. Het was fijn hem weer te zien en het was heel vertrouwd en gezellig. We hadden het over wat we allemaal hadden gedaan en vertelden elkaar alles. Toen sloeg het plotseling om en begon hij te vertellen dat hij het zo heerlijk rustig had zonder mij, dat hij er echt totaal geen zin meer in had aan het einde. Verder vertelde hij over al zijn irritaties enzo. Dus toen ik naar huis fietste erna dacht ik: Dit is klaar, het is nu wel duidelijk. Dit wordt niks en ik kan hem beter vergeten.

Die avond ging ik lekker uit met vrienden en ik had het prima naar mijn zin. Ik stond in de kroeg te praten met een hele leuke jongen, R. Ik merkte dat we veel gemeen hadden en we hadden het erg gezellig. We hadden al wat gedronken, en van het een komt het ander, aan het eind van de avond zoenden we. Hij bracht me naar huis. Het was ongeveer 2 uur en ik stond mn tanden te poetsen toen ik een berichtje kreeg van F: ben je in de stad? En heb je zin in mij, want ik heb niemand om mee naar de stad te gaan. Ik: Nou eigenlijk niet, gaan je vrienden niet mee? Hij: Nee ze willen niet, wil jij niet mee? Ik: Ik denk niet dat dat nog gaat lukken. Hij: Oke jammer… misschien een andere keer. Toen een kwartiertje later smste hij: Wil je eeeecht niet een biertje met me drinken? Dus ik zei: vooruit dan maar. Dus sneakte ik mn huis uit opweg terug naar de stad. In de kroeg was het super gezellig. We hadden samen continu de slappe lach en hij trok me dicht tegen hem aan. Hij sloeg telkens zijn arm om me heen. Toen stond ik op om te gaan dansen. Hij ging mee. Telkens trok hij me heel dicht tegen hem aan en ging hij met zijn armen om me heen dansen. Ik worstelde me steeds los en danste verder, maar telkens knuffelde hij me weer en danste hij weer met zijn armen om me heen. Toen zoende hij me. Meteen daarna zei hij: Moeten we dit wel doen? Willen we dit wel? Ik: Ik weet het niet, voelt het goed? Hij: Ja, dat wel, maar je moet er rekening mee houden dat het misschien niks voor me betekent, want ik heb best wat op enzo… Ik: Dan moet je ophouden. Hij: Ja maar… maar… ik weet het niet. Dus ik dook onder zijn arm door weg om verder te dansen. Hij stond even heel besluiteloos in een hoekje en ik zag hem twijfelen. Daarna kwam hij weer naar me toe en sloeg zijn armen om mijn middel. Hij trok me heel dicht tegen hem aan. Ik duwde hem weg, maar hij bleef me vastpakken.

Toen zei ik dat ik naar huis wilde. Ik pakte mijn jas en liep naar buiten. F. kwam achter me aan en stond erop me naar huis te brengen. Onderweg bood hij wel 10 keer zijn excuses aan voor wat er in de kroeg was gebeurd. Thuis aangekomen stuurde hij me nog allemaal berichtjes via whatsapp over van alles. De volgende dag smste hij me of ik weer in de stad was. Ik antwoordde nu gewoon met “Nee”. Waar op ik een teleurgesteld smiley poppetje terugkreeg.

Diezelfde dag kwam R. naar me toe want hij wilde met me praten. Hij wilde weten wat het voor me betekende de vorige avond en of het iets kon worden tussen ons. Ik wist niet wat ik moest antwoorden. Ik zei dat ik niet wist of het wat was… Zeker omdat hij 6 jaar ouder is, en het met 3,5 jaar al niet bleek te werken. Hij zei dat hij het begreep maar stond erop me beter te leren kennen want hij vond me een heel leuk en interessant meisje.

WAT MOET IK HIER NU MEE? sorry voor het ENORME verhaal, maar ik moest het gewoon even helemaal kwijt (Al mijn vriendinnen zitten ver weg op vakantie) Kan iemand me advies geven, ik ben ten einde raad…

Iemand? Ik weet dat het lang is, maar zou fijn zijn als iemand me kon helpen! (:

Ik ga het proberen te lezen.

Okee. Ten eerste, wees alsjeblieft niet te makkelijk. Als een jongen je smeekt om met je te zoenen terwijl je dat niet eens wil…

Ik zou gewoon even single blijven, geen contact zoeken met je ex, GEEN CONTACT! Dus nergens op ingaan. Hij zegt het zelf al, hij gebruikt je alleen maar. En als je R leuk vind, begin je wat met hem. Zo niet, dan niet.

Ik zou je ex eerlijk gezegd links laten liggen, hij weet niet wat ie wil en dat is voor jou ook niet makkelijk. Hierdoor gebruikt hij jou als het ware. Hij laat jou weer iets weten als dat hem uitkomt en dat is niet goed. En die nieuwe jongen, gewoon een paar keer mee afspreken en kijk of het klikt. En dat het fout ging (mede misschien ook door het leeftijdsverschil) tussen je ex en jou, wil niet zeggen dat het leeftijdsverschil nu ook een probleem gaat worden, dat ligt zeker ook aan de persoon.

Ik wilde het wel heel erg graag, ik mis hem heel erg. Ik duwde hem vooral weg omdat hij zei dat het misschien niets betekende. Ik denk niet dat hij me gebruikte, want hij heeft altijd gezegd dat me pijn doen het allerlaatste is wat hij wil. Maar bedankt voor het advies! Misschien is geen contact inderdaad beter! We gaan allebei ook op vakantie eind deze week, dat komt misschien wel goed uit

Bedankt voor het advies! Ja je hebt denk ik wel gelijk, misschien is het beter hem te vergeten. Maar dat is wel heel erg moeilijk! In ieder geval bedankt!

Geen contact meer hebben met F. Ook al is dat misschien moeilijk en is hij zelf ook een beetje in de war (volgens mij) of hij er wel goed aan gedaan heeft om het uit te maken ofzo. Maar uit is gewoon uit. Als hij nu twijfelt gaat het echt niet ‘opeens’ meer goedkomen. En als jullie dan weer wat krijgen zal hij zeer waarschijnlijk toch weer gaan/blijven twijfelen en zal je toch niet echt ‘rust’ hebben in die relatie. Dus met rust laten en niet meer met hem afspreken.

En als je R. leuk vindt ga daar wat leuks mee doen en kijken of dat wat wordt. Het klinkt al goed in ieder geval, hij is sowieso een reden extra om niet bij die ex te blijven hangen. :’]

Ik zou F. niet terugnemen omdat het hem teveel deert hoe oud je bent. Het is lullig voor jou dat hij zich zo liet doen door zijn vrienden. Hij had toch tenminste kunnen proberen er iets van te maken?
Ik denk dat je aan het einde alleen maar gekwetst zult zijn. Misschien is R. beter?
Ik vind het helemaal niet erg trouwens dat je verhaal zo lang is. Je hebt het duidelijk en netjes verwoord!

Dank jullie wel (: Ik denk dat het inderdaad beter is om F te laten zitten, als ik het zo hoor, maar dat is denk ik wel makkelijker gezegd dan gedaan! Het vervelende was vooral dat F zelf zei dat hij het leeftijdsverschil niet merkte, alleen zijn vrienden wilden me niet eens leren kennen, anders hadden ze ook wel gemerkt dat het allemaal wel meeviel :frowning_face:. Ik wil aan de andere kant R. ook niet gebruiken als “opvulling van gemis” want ik ben nog niet over F. heen. En Angus, bedankt, ik heb het zo duidelijk mogelijk neerzetten! haha (:

wat een eikel, als ik het eventjes zo mag zeggen. zo behandel je toch niemand?
ik zou er echt klaar mee zijn hoor, dat zou ik hem wel duidelijk maken. zoals al is gezegd: geen contact meer met hem, gewoon niet meer reageren op berichtjes.
ik zou me niet laten gebruiken door hem, hij zoekt maar een ander waarmee hij zoiets kan doen.
je verdient beter, dat weet ik zeker(;

haha, dat laatste rijmt

sorry

Blijf single en zoek even geen contact met die f

You just made my day! hahahahahah

Tja, hij bedoelt het dus niet zo, hij weet gewoon echt niet hoe hij het moet aanpakken… Maar ik denk dat het maar beter kan laten rusten… Hij heeft me geloof ik geblokkeerd op whatsapp dus het is nu wel duidelijk. Pff dit doet wel pijn :frowning_face: Maar bedankt voor je advies (:

Hahahaha die is wel heel mooi!