Los in het Sprookjesbos

Oké, nou dat is dus het thema van ons schoolfeest. Aangezien ik dus altijd braaf mee doe aan het thema, moet ik ook nu weer wat hebben natuurlijk. Maar weten jullie misschien nog leuke sprookjesfiguren? Of wat tips voor een outfit? Danku! :’)

Alice in Wonderland is een mooi thema waar je veel bij kunt verzinnen. Maar ik weet zo snel niet of dat een sprookje is.

@ YourAreInMyHead, ja daar zat ik dus ook mee, of dat niet gewoon alleen maar een disney film was ofzo.

roodkapje?
Een leuk rood manteltje met een wit jurkje onder :slightly_smiling_face:

als sneeuwwitje?
haha en dan wat vriendinnen als dwergen?

Hahahaha, ideaal!

Ik heb het even opgezocht en het is een sprookje van Disney!

http://adisney.go.com/disneypictures/aliceinwonderland/

• Assepoester
  • Hans en Grietje
  • Roodkapje
  • Goudlokje (uit Repelsteeltje)
  • Prinses (uit prinses en de erwt)
  • De gelaarsde kat
  • Doornroosje
  • Sneeuwwitje
  • De rode schoentjes (trek je gewoon rode schoenen aan)
  • De sneeuwkoningin

Tinkerbell :grinning:

Oh jullie zijn echt geweldig! :grinning::smiley: Misschien moet ik idd maar wat vriendinnen van me strikken om als dwerg te gaan spelen haha :’) Zat ook al met tinkerbell in mn hoofd ja, maar ik kan niks vinden om dan aan te doen, want de meeste groene jurkjes zijn behoorlijk netjes. Wat vinden jullie ? Is een Disney sprookje ook een echt sprookje?

@weetiknietwiedatzei
Alice in Wonderland is niet bedacht door Disney hoor! Het is geschreven door Lewis Carrol ofzo. En het is officieel ook niet echt een sprookje, maar iedereen eigenlijk ziet het als een sprookje.

En sommige Disneysprookjes zijn gewoon gepikt van echte sprookjes. Sneeuwwitje, assepoester, kleine zeemeermin, zijn allemaal sprookjes hoor, maar disney heeft ze verkracht en nu denkt iedereen dat het disneysprookjes zijn.

@ Pikkujuttu, Dat van Alice in Wonderland wist ik niet, dacht dat t gewoon weer zo’n disney verhaal was.

Zit nu wel met de vraag wat nou eigenlijk de definitie is van een sprookje :S of je Disneyfilms nou wel of niet mee mag tellen als sprookje als t niet van een sprookje is nagemaakt. (ohgod, ik ben zo super perfectionistisch).

Nee, Disney vind ik niet. Maar zeg maar officieel is Alice geen sprookje, maar ik vind het wel een sprookje. Want als je 't in het woordenboek opzoekt is het gewoon wel een sprookje vind ik.

Ik ben echt benieuwd wie dat soort dingen bepaald. Zo’n man met een lange baard: “Nee, dat is geen sprookje!”

Maar ik kan ook zo 1,2,3 niet heel veel Disneyfilms bedenken die op sprookjes lijken maar toch geen sprookjes zijn.

Ik zou als ik jou was gewoon als één van de prinsessen achtig iets gaan. Sneeuwwitje, assepoester, zoiets.

Ja ik vond Alice In Wonderland voornamelijk een sprookje door de totaal onrealistische dingen die er in voorkomen. Ik zie het al helemaal voor me, zo’n ouwe zak die de hele dag verhalen zit te lezen om er daarna een mooi stempel op te drukken.

Mwa, ik ben niet zo’n prinsessen-fan, ik denk dat ik liever als Tinkerbell lekker met glittertjes rond ga gooien, maar het is t net niet helemaal volgens mij, zou niet weten hoe ik dat zou moeten aankleden.

Ik zou een groen jurkje aan doen, misschien met vleugeltjes ofzo? Ballerina’s eronder (het liefst groen, maar kan ook zwart) huidskleurige panty en je haar in een knotje. En nog een zilveren kettinkje ofzo.

Ja aan zoiets zat ik ook al te denken, maar dan zoek ik nog een geschikt jurkje. Is dit iets denk je?
http://i56.tinypic.com/2qxcg1c.jpg
Met vleugeltjes enzo dan ?

Ja! Die is heel leuk! Vind ik echt typisch tinkerbell!

Ja vind je ? Ik vind t namelijk echt een twijfelgevalletje, kleur en lengte enzo… Het lijkt zo gala-achtig

jaaa die is leuk! moet je doen, en dan nog vleugels en wat glitters op je gezicht, klaar (:

ik vind dat echt een goed jurkje voor tinkerbell!