Hello.
Dit wordt waarschijnlijk een lang en ingewikkeld verhaal, maar hoop dat er iemand is die mij misschien wat duidelijkheid kan geven.
Een tijdje geleden stond er een deurwaarder voor de deur, die mij een brief heeft overhandigd. Daarin stond dat ze loonbeslag zouden leggen en ik een belastingvrije voet zou overhouden van ¤191,- per vier weken. (Het bedrag wat ik dus wel krijg.) Dit zou gaan om een schuld van DUO.
Nu heb ik twee maanden geleden helemaal geen salaris gekregen omdat mijn rekeningnummer uit het systeem van Albert Heijn verdwenen was. Dit is opnieuw ingevoerd en 3 dagen later had ik mijn salaris… Vorige maand ging alles goed.
Nu is mijn rekeningnummer wéér verdwenen, dus ben ik naar dat bedrijf gaan bellen waarvan ik die brief gekregen had. De mevrouw vertelde mij dat het ging om een tandartsrekening… Ik vond het zo vreemd, omdat die meneer over DUO vertelde… Zij heeft het voor mij nagekeken en er bleek dus geen beslag te staan van DUO.
Ook heb ik met haar een regeling kunnen treffen. Ze had nog geen beslag op mijn loon gelegd zei ze, maar alleen informatie opgevraagd. Ik mag nu dus gewoon elke maand zelf betalen van haar.
Ik dus weer naar mijn manager gegaan met het verhaal, omdat ik vorige keer ook geen salaris kreeg toen mijn rekeningnummer weg was, maar ik wel met die mevrouw heb afgesproken dat ik direct betaal als mijn salaris gestort is. (Komende maandag.)
Hij heeft voor mij Albert Heijn gemaild, met de vraag of dit inderdaad goed doorgekomen is… Het antwoord hierop was dat er helemaal niets wordt ingehouden, maar dat ze wel even het bedrijf zullen bellen nog morgen.
Ik snap er echt niets van. Ik heb verder nooit een deurwaarder op bezoek gehad, dus van een ander bedrijf kan het niet zijn. (Lijkt me niet dat ze zomaar loonbeslag leggen zonder die persoon dat te laten weten.)
Maar waarom is dan mijn rekeningnummer ineens verdwenen? Ik hoop niet elke maand dit gezeur te hebben, want dit is nu al de tweede keer dat het gebeurd en ik er zelf achteraan moet omdat ik anders geen salaris krijg. (En dit dus ook niet ergens anders heengaat, want toen ik vorige keer ook later salaris kreeg, kreeg ik gewoon het volledige bedrag.)
Iemand die hier verstand van heeft en mij kan helpen? Ik ben zó bang dat ik maandag weer geen salaris krijg, dat bedrag dus niet kan betalen en echt goed in de problemen kom… :\
Alvast bedankt! <3