Loonbeslag?

Hello.

Dit wordt waarschijnlijk een lang en ingewikkeld verhaal, maar hoop dat er iemand is die mij misschien wat duidelijkheid kan geven.

Een tijdje geleden stond er een deurwaarder voor de deur, die mij een brief heeft overhandigd. Daarin stond dat ze loonbeslag zouden leggen en ik een belastingvrije voet zou overhouden van ¤191,- per vier weken. (Het bedrag wat ik dus wel krijg.) Dit zou gaan om een schuld van DUO.
Nu heb ik twee maanden geleden helemaal geen salaris gekregen omdat mijn rekeningnummer uit het systeem van Albert Heijn verdwenen was. Dit is opnieuw ingevoerd en 3 dagen later had ik mijn salaris… Vorige maand ging alles goed.
Nu is mijn rekeningnummer wéér verdwenen, dus ben ik naar dat bedrijf gaan bellen waarvan ik die brief gekregen had. De mevrouw vertelde mij dat het ging om een tandartsrekening… Ik vond het zo vreemd, omdat die meneer over DUO vertelde… Zij heeft het voor mij nagekeken en er bleek dus geen beslag te staan van DUO.
Ook heb ik met haar een regeling kunnen treffen. Ze had nog geen beslag op mijn loon gelegd zei ze, maar alleen informatie opgevraagd. Ik mag nu dus gewoon elke maand zelf betalen van haar.

Ik dus weer naar mijn manager gegaan met het verhaal, omdat ik vorige keer ook geen salaris kreeg toen mijn rekeningnummer weg was, maar ik wel met die mevrouw heb afgesproken dat ik direct betaal als mijn salaris gestort is. (Komende maandag.)
Hij heeft voor mij Albert Heijn gemaild, met de vraag of dit inderdaad goed doorgekomen is… Het antwoord hierop was dat er helemaal niets wordt ingehouden, maar dat ze wel even het bedrijf zullen bellen nog morgen.

Ik snap er echt niets van. Ik heb verder nooit een deurwaarder op bezoek gehad, dus van een ander bedrijf kan het niet zijn. (Lijkt me niet dat ze zomaar loonbeslag leggen zonder die persoon dat te laten weten.)
Maar waarom is dan mijn rekeningnummer ineens verdwenen? Ik hoop niet elke maand dit gezeur te hebben, want dit is nu al de tweede keer dat het gebeurd en ik er zelf achteraan moet omdat ik anders geen salaris krijg. (En dit dus ook niet ergens anders heengaat, want toen ik vorige keer ook later salaris kreeg, kreeg ik gewoon het volledige bedrag.)

Iemand die hier verstand van heeft en mij kan helpen? Ik ben zó bang dat ik maandag weer geen salaris krijg, dat bedrag dus niet kan betalen en echt goed in de problemen kom… :\

Alvast bedankt! <3

Huh vreemd verhaal! Ik heb er geen verstand van, sorry! Upje voor jou!

Vaag verhaal, maar ik snap het wel, alleen heb ik echt geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik denk dat de fout bij beide bedrijven ligt (zowel het deurwaardersberdijf die geen juiste info geeft en bij de AH waar wss een fout is gemaakt met het beslag op je loon). Ik kan je iig niet echt helpen, ik hoop voor je dat het maandag goed gaat! En als het niet goed gaat, dan neem ik aan dat ze jou dat niet kunnen kwalijk nemen, als jij geen loon krijgt is dat niet jouw schuld toch?

Ja, dat wel. Maar er zijn meer dingen die ik moet betalen en ik zou het niet alleen voor hun, maar ook voor mijzelf zeer vervelend vinden als het weer gebeurt. :frowning_face:

Je moet nu als een van de eerste dingen een specificatie gaan opvragen bij de deurwaarder over welk bedrijf/maand factuur gaat en het oorspronkelijke bedrag van die factuur (dus zonder de deurwaarderskosten) Ik zou als ik jou was een administratie gaan bijhouden want jij maakt zomaar betaalafspraken met die mensen en je weet geeneens of het voor Duo of voor de tandarts is. Begrijp mij niet verkeerd, maar voor je het weet wordt je aan je deur opgelicht door een of andere bende die doet in fraude/skimmen.

Dat met je salaris van AH is een probleem wat eigenlijk los staat van de deurwaarder.

Je moet er achteraan gaan waarom jouw rekening telkens wordt verwijderd uit het systeem. Geef in ieder geval aan aan je telefoonprovider/zorgverzekering en weet ik het wat jij allemaal hebt afgesloten, dat jij met dit probleem met je salaris zit en dit ook schriftelijk kan bewijzen door een bankafschrift te sturen waarop staat dat jouw salaris op die en die dag is gestort. Ze kunnen dan meestal wel betaalafspraken met jou maken en het in het systeem verdagen waardoor je dus bijv. 10 a 30 dagen (afhankelijk van de dienstverlener zelf) uitstel van betaling krijgt of de automatische incasso wordt pas over zoveel dagen uitgevoerd. Als je niet belt en aangeeft dat je door de schuld van je werkgever niet op tijd kan betalen, dan sturen ze je naar de incasso/deurwaarder voor je andere rekeningen en ben je nog verder van huis.
Mocht je er op een gegeven moment niet uitkomen dan raad ik je aan om met maatschappelijk werk contact op te nemen, maar die hebben het wel vaak druk dus zorg dat je administratie op orde is en je bewijzen van betalingen altijd goed bewaard. Betaal ook niet zomaar contant aan de deur zonder een bewijs te ontvangen van betaling!

Nou veel succes meid en mocht het nodig zijn dan kan je evt nog een note sturen.

Heel erg bedankt! ^

Er werd mij verteld dat AH mij gewoon mijn salaris moet betalen (waar ik recht op heb) en niet zomaar alles mag inhouden… wat dus wel gebeurt als mijn gegevens foetsie zijn. Ik vraag me echt af hoe dát kan.

Het is echt heel apart! Er komt toch niet zomaar een deurwaarder aan de deur? Dan moet je daar ook vooraf melding van krijgen neem ik aan. Gelukkig is er iemand hier die er veel vanaf weet zie ik, hoop dat 't opgelost wordt voor je!