Loon niet goed uitbetaald

Volgens mij is mijn loon niet helemaal goed uitbetaald.
Ik ben net begonnen daar, en heb pas 1 loonstrookje gehad.
Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb berekend, maar het aantal uren op m’n loonstrookje klopt sowieso niet, en het scheelt zo’n 70/80 euro. Nu heb ik het niet op de minuut nauwkeurig nagerekend, maar het scheelt dus sowieso wel minimaal 50 euro.
Hoe moet ik dit nou aankaarten op m’n werk? Ik wil niet gelijk heel verwijtend klinken en ben bang dat ik het straks verkeerd heb berekend en dat ze dan pissed op me worden omdat ik ze er op ‘aanval’ of dat ze me zelfs ontslaan…

Heb je ook goed gekeken of er geen loonbelasting vanaf wordt getrokken? Ik stond op mijn eerste uitbetaling ook een beetje raar te kijken.

Ga langs en vraag of iemand je wilt helpen met je loonstrook omdat je niet precies weet hoe het werkt. Zo verwijt je ze niks, maar helpen ze je wel.
Dan kunnen jullie het samen berekenen en ziet de leiding ook dat er iets niet klopt :slightly_smiling_face:

Het kan zijn, dat ze niet per maand rekenen. Maar per aantal weken. Zo kan het dus dat de laatste week van sep. bijv. onder de maand oktober valt qua loon. Ik zou het gewoon even navragen hoe het precies zit

En je kunt toch gewoon even naar je werkgever of teamleider gaan (wanneer deze het niet te druk heeft natuurlijk) en zeggen: ‘‘Hoi, zou u mij even kunnen helpen? Ik heb hier mijn loonstrookje maar ik heb berekend dat ik … euro te weinig heb gehad. Is de loonbelasting er soms afgehaald? Of zie ik iets over het hoofd waardoor het een kleiner bedrag is dan ik had berekend?’’

mijn eerste keer was ook niet goed, zondagtoeslag kreeg ik pas een maand later uitbetaald… dus ik loop elke maand achter daarop en krijg in okt die van sept. Is dat miss bij jou ook zo?

Verder gewoon doen, ik zeik zovaak dat mn loon niet goed is en of ze het willen nakijken.

Gewoon vragen van volgensmij klopt mijn loon niet helemaal. Want ik kom uit op … uren, en hierop staat maar zoveel?
Heb je trouwens wel goed gekeken naar de uren? altijd goed opschrijven hoeveel je werkt hoor!

Nee dat maakt niet uit, dat is niet zoveel. Het aantal uren dat ik uitbetaald heb gehad klopt gewoon niet

Ik zou het even vragen. Ik had dat eerst ook, maar wat bleek nou: Ik kreeg per 4 weken uitbetaald en niet per maand haha.

Je moet even nagaan of er al belasting af is en of het bruto of netto is.
En van wanneer tot wanneer je loonuren lopen.
Die van mij lopen bijv. van de 10e tot de 10e.
Anders gewoon aan je baas vragen, kan heus geen kwaad hoor.
Vraag hem/haar hoe je loonstrook in elkaar zit en of diegene er uitleg bij geeft, dan kan jij gelijk aangeven dat de berekening niet klopt.

Ja het aantal uren heb ik dus ook opgeschreven nu, omdat ik wel vaker heb gehad dat het niet klopte maar dat ik dan m’n eigen uren niet bijgehouden had.
Ik denk dat m’n inwerkdagen + cursus niet zijn uitbetaald terwijl dat wel had gemoeten.

Ik heb trouwens de data opgeschreven dat ik heb gewerkt, en op m’n loonstrookje staat van 12/9 tot 9/10 en daar ben ik dus vanuit gegaan met het uitrekenen van m’n uren, en dan kom ik op zo’n 20 uren te kort…

Heb je misschien pauzes meegeteld in je uren?

Nope, ik heb geen pauzes

Nouja, ik heb vanavond als het goed is een gesprek met de hoofdcassiere. Dan print ik het wel even uit, en neem ik het mee om het te bespreken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:

ik snapte daar eigenlijk ook nooit iets van toen ik nog bij de hema werkte,
maar ik zou als ik jou was eens naar je leidinggevende gaan en vragen of zij jou kan uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt omdat je dacht dat het niet klopte!

als je gewoon op een normale manier om uitleg vraagt, zonder aan te vallen zal je leidinggevende het geen probleem vinden als jij dit aankaart hoor!
vragen zijn er om gesteld te worden :slightly_smiling_face:

niet naar de hoofdcassiere gaan, maar echt naar je baas gaan of degene die je loon betaald. hij/zij zal je vast wel willen helpen wanneer je lief vraagt of ze het kunnen uitleggen. en je kan gewoon gerust vertellen dat jij denkt dat er te weinig uren zijn meegerekend. misschien hebben ze wel een fout gemaakt :slightly_smiling_face: