Long story!

Er is een jongen in mijn klas (hij is 2jaar ouder), ik vind hem al een tijdje leuk maar durfde nooit iets te zeggen. Af en toe praten we eens via Messenger & op een dag vroeg hij of ik eens mee wou gaan naar de cinema (uiteraard zei ik Ja :wink: ). We zijn deze week dus naar de cinema gegaan (gwn een lachfilm). De film was leuk maar daarna werd het een beetje awkward: we zaten buiten te wachten op onze oudersā€¦ gwn saai babbeltjeā€¦ Mijn taxi was er als eerst dus ik vertrok. Die avond ging hij naar en festival & een van mijn beste vriendinnen was daar ook naartoe gegaan (ik mocht niet gaan van mijn ouders), maar dus de volgende dag kreeg ik een supergrote mail van mijn vriendin(samengevat): hij weet al lang dat jij op hem bent maar wilt gewoon vrienden blijven. Ik vond het niet erg dat hij vrienden wou blijven, maar eerder dat ik dit via via te horen moest krijgen! Ik vond het dus heel erg dat hij met mijn naar de cinema gingā€¦ WRONG signaal! Hij gaf mij hoop die er niet was! Maar ik besloot dus om hem daarop aan te spreken (via Messenger): Waarom ga jij met mij naar de cinema als je weet dat ik iets voor jou voel, maar jij niets voor mij? Hij antwoorde hierop dat hij nog twijfelde & er kwam een heel gesprek met excuses: als ik naar het festival geweest was zou er wel iets gebeurd zijn, hij had al te veel alcohol op, leeftijd, hij vondt het lacheā€¦
Ik snap dus niet wat daar grappig aan is maar OK! Hij zei ook heel vaak sorry & vraagt of ik het hem wil vergeven (dat hij mij valse hoop gaf, dat het humor voor hem wasā€¦) & gewoon terug vrienden worden en dan zien we wel. Ik heb geen idee wat ik moet doen !!
Grtjs,
Eilandje

Wil jij nog vrienden blijven met hem? Ik kan me voorstellen dat je dat niet meer wilt, omdat je gevoelens voor hem hebt. Zelf zou ik afstand houden van hem, aangezien hij toch niet hetzelfde wil als jij en je alleen maar teleurgesteld wordt als je met hem blijft omgaan. Ik zou alleen maar valse hoop blijven houden en misschien jij ook als nog berichtjes e.d. blijft sturen.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Veel tienerjongens zijn ook nog niet op zoek naar een serieuze relatie, maar sommigen ook wel. Verspil je tijd niet aan de jongens die alleen maar willen drinken en lachen etc., want er zijn veel leukere jongens die wƩl serieus met jouw gevoelens omgaan.

Ik denk dat het ook inderdaad beter is om hem een beetje te vermijden! Ikzelf ben 14(en een half :wink:) & hij (net) 16, dus ik snap het wel dat hij vriende wou blijven maar ik vond het gewoon niet leuk om het dan via via te moeten vernemen! Ik vind die valse hoop niet leuk!

Dat is inderdaad niet leuk! Het is verder ook niet jouw schuld, want je weet natuurlijk niet hoe een jongen denkt. Hij had het vanaf het begin moeten zeggen maar misschien was dat voor hem ook moeilijk, ik weet het niet. Wel goed dat je hem erop aansprak!

Probeer hem zo snel mogelijk te vergeten haha. De zomer komt eraan, dus lekker met vriendinnen afspreken en je ontmoet dan vast wel een leuke jongen :slightly_smiling_face: En zo niet, dan is het natuurlijk ook prima!