Long Distance Relationship: Need help! D:

Heeeeeey people,

Ik heb nu al 3 maanden iets met een jongen die ik nog nooit ontmoet heb…
Ik weet dat dit nogal raar klinkt haha, maar ik denk dat hij echt de ware is.
Ik wil hem wel graag ontmoeten maar ik durf niet zo goed :blush:
Ik heb het ook al een aantal keer allemaal willen opbiechten aan men moeder maar ik ben bang dat ze het contact verbied :s
Als men moeder het weet zou het wel misschien de enige manier zijn om hem te kunnen ontmoeten.

Ik leerde hem ongeveer 1 jaar geleden kennen via een online game.
We werden beste vrienden en ik praatte elke dag met hem via skype.
3 maanden geleden vertelde hij dat hij meer voor me voelde dan vriendschap, en ik was super blij! :slightly_smiling_face:

Ik weet ook dat long distance relationships moeilijk zijn, en hij zich ook als een ander kan voordoen…
Maar ik vertrouw hem echt.

Wat vinden jullie?
Moet ik het aan men ouders vertellen? Moet ik hem ontmoeten?
Alvast Bedankt!
xx

1. Ja, ik zou het vertellen aan je ouders.
  2. Waarom begin je een relatie voor je hem hebt ontmoet? Ik heb al en nare ervaring met dit soort dingen, gelukkig toen niet ervoor al een relatie begonnen, maar wel gezegd dat ik hem leuk vond. In het echt was hij helemaal anders, ik vond hem niet eens leuk om nog vrienden mee te blijven. Heb er nu geen contact meer mee, wat veel beter is! Maar nu even om terug te komen op je vraag: tuurlijk moet je hem ontmoeten! Hoe kan je nu een relatie hebben zonder dat je iemand hebt gezien? Hij kan anders zijn, vaak doe je je anders voor op het internet. Daarmee bedoel ik niet altijd door het uiterlijk, maar eerder zijn karakter. Je moet gewoon afspreken om een relatie te laten werken…

Ja, vertel het aan je ouders. Ik vind het best vreemd dat je een relatie begint met iemand die je nog nooit hebt ontmoet, dus ja, ga hem ontmoeten.

Je praat dagelijks met hem via Skype, in een videogesprek of zonder cam? Als het in een videogesprek is, snap ik je angst niet. Dan hebben jullie elkaar toch in principe “al gezien”. Je hoeft je moeder niet per sé nu al iets te zeggen. Ik zou met hem afspreken op een neutrale plek. Ga naar de bios met hem, dan heb je ten eerste al een gespreksonderwerp en ben je ten tweede niet op een gekke afgezonderde plek. Als hij dan echt zo leuk blijt te zijn als op Skype dan kan je je moeder erover vertellen.

Thanks allemaal voor jullie advies,
Ik denk dat ik hem voor kerst ga ontmoeten, ik vertel het niet meteen aan men ouders denk ik, anders verbieden ze het.
Ik moet er maar gewoon voor gaan en er niet teveel over nadenken :blush:
Een relatie werkt zo namelijk echt niet.
Alsnog bedankt! =)

Okeee wat hier al gezegd word vind ik het ook vreemd dat je een relatie begonnen bent met iemand die je nog nooit gezien hebt. Maarja.

Ontopic: Ik zou het wél je ouders vertellen, en als je met hem zou gaan afspreken zorg dat igg iemand weet waar je zit enz. (mocht hij niet te vertrouwen zijn)

En heb je hem gezien via de webcam?

En ga hem ontmoeten!

:flushed: wtf ik snap je probleem niet, jij wilt toch een relatie via internet?
Als je hem wilt ontmoeten zorg dan dat je hebt gecammed en zeg niet tegen je ouders dat je een relatie hebt met iemand die je niet eens kent maar dat je iemand hebt ontmoet via internet en daar graag iets mee wilt doen.
Als je onder de 16 bent zou ik wel met een vriendin gaan als je voor het eerst afspreekt dan kan je ook zeggen dat je met haar gaat shoppen bijvoorbeeld.

Je hebt gelijk :stuck_out_tongue:
Ik moet het men ouders eigenlijk wel vertellen, maar ik ben bang dat ze het afkeuren…
Mijn moeder is daar nogal streng tegen, mensen via internet ontmoeten enzo…
Ik zit er wel enorm mee dat ik er met niemand over kan praten.

Ik heb nog niet via de cam gepraat, aangezien hij alleen een microfoon heeft.
Ik heb wel foto’s gezien, en via microfoon gepraat.
Ik ben zelf heel verlegen soms dus dat maakt de ontmoeting zo moeilijk :s
Voordat ik hem echt ga ontmoeten, wil ik wel gecamt hebben, gewoon voor de zekerheid.
Alleen gaan wilde ik sowieso al niet, dan kom ik niet eens het huis uit als het aan men ouders ligt XD

Oeeii meisje! Ik wil je niet ongerust maken maar je hebt een relatie met iemand waarvan je alleen de stem gehoord hebt en foto’s hebt gezien. En wie zegt dat het zijn foto’s zijn? Mag ik vragen waarom jullie elkaar nog niet via de webcam hebben gezien? En hoe oud zijn jullie?

Maar je ouders zijn niet voor niks zo bezorgd. Je hebt een relatie met iemand die je nog nooit gezien of via de webcam hebt gezien. Dan zou iedereen bezorgt zijn (;

Ja dat is waar :s
We zijn allebei 15 jaar, sowieso voordat er een ontmoeting plaatsvindt wil ik hem gezien hebben via cam.
Hij zegt dat hij geen cam heeft, maar die kan hij ook kopen (zijn tegenwoordig niet duur meer).
Dit moet hij toch wel voor een ontmoeting overhebben toch? :astonished:
Ik ga hem sowieso niet ontmoeten als ik hem nog niet via de cam heb gezien.
Zo’n risico ga ik niet nemen :wink:.

Okee goed dat je zelf ook inziet dat je hem van te voren via de webcam hebt moeten zien. Die dingen kosten tegenwoordig niet veel meer…
Ja als hij het er niet voor over heeft dan moet je misschien na gaan denken of het wel allemaal klopt.

Maar heb je hem alleen op skype? Of heb je hem ook op Facebook?

Alleen Skype, hij heeft zijn nummer ook gegeven.
Maar ik kan niet smsen of bellen aangezien je via mijn pre-paid op internet kan zien wat er gestuurd word en aan wie…
Ik wil het eerst aan men ouders vertellen voordat ik dat doe, als ze erachter komen via men pre-paid heb ik meteen enorm veel uit te leggen haha.
Ik vind dat het sowieso niet langer door kan gaan zo, dit kan je geen relatie meer noemen.
Als hij niet wil meeten zegt dit al genoeg voor mij :stuck_out_tongue:

Thanks voor de tips!

Oeii je hebt dus alleen skype en foto’s en een nummer… Geen facebook, naam, instagram iets igg wat kan bevestigen wat of hij is wie hij zegt dat hij is?? (ook al kan de fb nep zijn maargoed)… Ik weet niet of je ooit Catfish op MTV gekeken hebt? Maar voor mij is dit een typische gevalletje van Catfish. Ik zal uitleggen waarom:
-Geen fb of iets anders wat igg beter kan bevestigen wie hij is.
-Hij heeft geen webcam zegt hij.
-Jullie hebben elkaar nog nooit via webcam of irl gezien.

Of ben ik de enige hier die zo over deze situatie denkt?

Hoe reageert hij erop op om je te ontmoeten?

Ik denk dat jij voor je zelf heel goed moet nadenken wat jij je voorstelt bij een relatie waarin je gelukkig bent. Lange afstandsrelaties kunnen heel goed gaan, maar zelf heb ik hier geen goede ervaringen mee.

Ik denk dat je ouders wel geschokt zullen reageren aangezien je nog maar 15 bent. Ik denk dat ze je willen beschermen voor teleurstellingen, omdat ze van je houden. Ik zou het zelf wel vertellen, maar hou er rekening mee dat ze best heftig zouden kunnen gaan reageren. Van tevoren zou ik alvast een argument bedenken waarom je hem echt wilt ontmoeten.

Verder over die jongen; ik denk dat eerst webcammen wel verstandig is aangezien je anders misschien ineens afspreekt met een enge, volwassen vent gaat afspreken. Maar idd, als hij je echt wil ontmoeten heeft hij het er wel voor over. Als hij dat niet wil, dan is dat iets om over na te denken misschien?

Nou meis, heel veel succes.

Ik vind het ook wel raar dat je hem niet op fb hebt

Ik kijk catfish best vaak ja haha.
Er is een grote kans dat hij liegt dat is waar.
Hij zegt zelf dat hij de afstand een probleem vind maar wel wil meeten.
Ik vertel hem vanmiddag dat het niet verder kan zo…
We wonen ongeveer 3 uur van elkaar vandaan, ik weet zijn voornaam wel en wat details zoals: zijn ouders zijn gescheiden, hij heeft 3 zussen, op welke school hij zit, welk niveau hij doet, in welk dorp hij woont.
Hij zegt zelf dat hij net zo graag wil meeten, we hebben echt heel veel gemeen en kunnen met elkaar lachen.
Zo’n klik heb ik nognooit eerder gehad met een jongen…

Mijn moeder heeft facebook ugh.
Ik wil hem pas smsen, bellen en facebooken als mijn ouders het weten.

Als je eerlijk naar jou verhaal kijkt vind je het dan niet een beetje catfish achtig? Het is slim om vanmiddag te zeggen dat het zo idd niet verder kan. Heb je aan de hand van zijn voornaam en woonplaats heb al proberen te zoeken op Facebook?

En als je hem gaat meeten en hij is wie hij zegt wie hij is kan het irl nog altijd tegen vallen, daar zou ik ook rekening mee houden.

Je moeder gaat toch geen vraagtekens zetten bij een jongen op je fb? Dus je hebt helemaal geen jongens op je fb?

Kijk ik wil niet zeggen dat je het nu allemaal moet gaan want trouwen want een vriendin van mij heeft haar huidige vriend ook via een game ontmoeten.( is al een hele poos geleden en hebben al super lang een relatie.) Dus ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar je alleen waarschuwen. Zei zijn inmiddels 20 en 21. Hoe oud ze waren toen ze elkaar ontmoet hebben weet ik niet (rond 16 I think). Ze woonde echter wel bij elkaar in de buurt wat het wel makkelijker heeft gemaakt.