Lonely life..

Veel meiden hebben van die gezellige vriendengroepen, misschien jij ook wel? Maar ik daarentegen heb wel wat vriendinnen waarmee ik af en toe wat gezelligs doe. Meestal ben ik degene die iets voorstelt en daar kan ik me zo druk om maken. Ik maak mezelf dan elke keer wijs dat als we iets vaker afspreken hun zelf ook wel met een voorstel komen, maar tot nu toe is dat niet gebeurt.

Vaak verveel ik me ook, omdat niemand iets wilt doen. Verder ben ik enig kind en heb verder geen contact met ander familie. Ik denk dat dit ook een beetje het probleem is. Ik heb alleen maar twee ouders en verder geen hechte vrienden, dus ik voel me vaak een beetje alleen en leeg.

Misschien herken jij je hierin? en heb je wat tips en zo niet dan ben ik in ieder geval mijn verhaal kwijt :wink:

Xxx

Ik herken dit zelf niet want heb een hechte vriendengroep en altijd familie waar ik op kan rekenen. Internetvrienden kunnen ook leuk zijn, bijvoorbeeld hier op girlscene :wink:

Hoi,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Hoewel ik een wel een zusje heb, verveel ik me ook best vaak. En ik spreek echt (bijna) nooit af buiten school. Echt heel jammer! Maar (ik weet niet hoe oud je bent) misschien kun je gewoon een keer proberen om alleen naar een gezellige stand-up comedy avond te gaan of een cafeetje waar niet bekende bandjes spelen of een lezing of zo iets. Maar dan moet je wel na aflopen mensen durven te spreken. Je kunt ook een baantje nemen en wat contacten leggen met je collega’s van je leeftijd. Als je het even niet meer weet, kun je ook zo’n dagje-uit-site bezoeken. :slightly_smiling_face:

Klinkt inderdaad leuk. Ik ben 19 jaar :wink:. En ik heb vaak nagedacht over werk, maar ik ben dan bang dat ik het niet zo goed kan combineren met mijn studie. Ik moet het maar proberen een keer denk ik.

Ik herken het ook. M´n ouders spreek ik amper, heb een vriend maar die spreek/zie ik niet vaak. Vriendinnen die ik soms wekenlang niet spreek. Dus voel me erg eenzaam.
Hierdoor probeer ik me volledig op school te storten en zoveel mogelijk te werken zodat ik toch bezig ben.
Ik ben al heel lang bezig om een hobby te zoeken, maar kom nog niet zo ver…
Heb op dit moment ook helemaal niets te doen en verveel me erg…
Voel me ontzettend alleen en eenzaam waardoor ik ook weer moet huilen.
Er zijn zoveel leuke dingen om te doen, maar ik kan me er niet toe zetten.
Misschien een plan opzetten wat je wilt doen in je leven en welke stappen je daarvoor moet ondernemen?

.

Ach meisje toch! Ik ben ook echt al heel lang om zoek naar een hobby… nja, naar mijn talent eigenlijk, zodat ik er een hobby van kan maken. Ik heb schilderen geprobeerd, een eigen bedrijfje opgestart op school en nergens voelde ik me echt thuis (of alleen in het begin). Momenteel probeer ik fotografie uit en ik vind 't tot nu toe echt heel leuk! Alleen bezit gaan Canon of Nikon of zo, vind ik wel jammer. Zit nu al met ideeën in mijn hoofd dat ik mijn eigen modellenbureau kan opstarten speciaal voor petit modellen, maar ach dat zijn ook allemaal maar (tijdelijke) dromen.
Wat zou het leven toch fijn zijn als er een bepaalde site bestond waar men naartoe kon gaan om een nieuwe vriendin te zoeken met ongeveer dezelfde interesses zoals jij. :slightly_smiling_face:

Nou kijk eens! Je studeert! Dat is al één weg om duizenden nieuwe mensen te leren kennen :slightly_smiling_face:

Meh ik ken het ja. Ik heb wel een aantal ‘losse’ vriendinnen, maar niet echt een vriendengroepje meer waar je gezellig mee kan uitgaan bijvoorbeeld. Ik mis vooral vrienden met gemeenschappelijke interesses. Op de een of andere manier kan ik die niet vinden…? :frowning_face:

Omg, ik heb dus precies wat Lisa zegt. Een paar losse vrienden, maar niemand om echt mee uit te gaan (mijn uitgaansclubje is uiteen gevallen toen er een paar gingen verhuizen) en niemand die ik ken deelt mijn interesses. Dat vind ik soms echt wel balen.

Ik heb ook niet echt vrienden waar ik mee wegga. Soms spreek ik ze wel is na schooltijd maar verder zit ik ook vaak gewoon alleen. Weet ook niet zo goed hoe ik nieuwe vrienden moet maken. Ik ben het zat om telkens alleen thuis te zitten

jaaa vervelend he. Je blijft dan eigenlijk in een vicieuze cirkel hangen. De paar vrienden die ik heb zijn wel echt super vrienden die altijd voor mij klaarstaan, dus ik zal ze echt never nooit kwijt willen. Maar ik merk dat ik gewoon meer van het leven wil zien en niet alleen maar met vrienden wil bankhangen, praten of een drankje doen… Het vreemde is dat ik best een brede interesse heb en het klikt met veel mensen. Toch blijven bij mij nieuwe vriendschappen nooit lang standhouden of ze zijn niet hecht genoeg :frowning_face:

Heb wel ongeveer hetzelfde, alleen bij mij is het zo dat ik op een of andere manier geen nieuwe mensen leer kennen én goede banden laat ontstaan. Het is zo’n hoi-hoi-doei-doei situatie bij mij.

Jep, het is lastig om van (vage) kennis, waar je wel eens mee praat, over te gaan naar een vriendschap… Ik had ook gehoopt op mijn studie wat nieuwe vrienden te krijgen, maar dat valt vies tegen. Inmiddels al drie keer aan een nieuwe studie begonnen, maar geen vaste vrienden aan overgehouden. Het valt mij op dat veel mensen ook niet openstaan voor nieuwe vriendschappen en echt blijven hangen bij hun middelbare schoolvriendinnen. Doe ik ook, maar dat is niet mijn bewuste keuze haha.

Ik zit ook heel erg met dit, naja nu eigenlijk wat minder sinds ik mijn vriend heb en het verder heel erg druk heb met mijn studie. Ik heb wel een vriendinnen groepje maar echte vrienden kan ik het nooit noemen, ik spreek ze wel regelmatig maar hou het een beetje op afstand. Bijvoorbeeld met oud en nieuw nooit wat van hun gehoord enzo.

Mijn vorige vriendengroep waren echt bitches die je echt de heletijd naaien. De groep waar ik mee nu omga is stukke beter. Ligt ook aan je omgeving enz

jij bent echt heel sneu
zoek een leven

Hoezo? Het kan toch heel goed zijn dat haar vorige vriendinnengroep geen fijne groep was?

lol nee persoon deed alsof hij/zij mij is in meerdere topics :’)

Idd ik snap niet waarom ze de heletijd zo raar doet