London VERSUS Berlijn

London, no doubt!
:fu:

Ik zou voor Londen gaan, gewoon omdat Londen mij meer aanspreekt dan Berlijn. Maar dat ligt aan smaak, verder kan ik ook geen voor- nadelen verzinnen eigenlijk.

Al zou Londen wel echt leuk, zijn ik vind dat je voor Berlijn moet kiezen.

1. Je studeert Duits - mensen die Frans studeren gaan ook eerder naar Parijs dan Londen…
  2. Je bent wel vaak in Duitsland op vakantie geweest, maar zoals je zei nog niet in Berlijn. Dus dat vind ik geen argument.
  3. Historisch gezien is Berlijn wel iets interessanter.
  4. In Berlijn kun je óók goed shoppen!
  5. Je krijgt veel praktijkervaring met het Hoogduits dat ze rond Berlijn spreken, en dat is meer dan je ooit op je school kunt leren.

Londen is leuk als toerist en ook vast wel om er te wonen, maar als je nu moet kiezen tussen de twee voor je studie, zou ik zeker voor Berlijn gaan.

Ikzelf zou voor Londen gaan, omdat ik duits nou eenmaal een rottaal vind. En engels praten trekt me ook wel.

Komop, voor je studie Duits naar Londen?

Als je naar Berlijn gaat kan je wel makkelijker even naar huis :grinning:

Beter opletten bij aardrijkskunde :wink:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/4/46/20081005111412!Europe_capitals_map.png

Pardon? Berlijn is misschien interessanter geweest in de 20e E, maar alle eeuwen daarvoor was het toch wel Engeland die de plak zwaaide. Heel de Tudor-dynastie, Jan zonder Land en ook op vlak van literatuur bv Shakespeare en opera
Die redenering vind ik echt kort door de bocht. Ooit al die bibliotheek gezien daar?

BERLIJN. Maar ik ben echt verliefd op die stad, haha!

Oke, daar heb je misschien wel een punt. Maar als je Duits studeert, vind ik het vreemd dat je dan naar Londen gaat voor je studie. Als vakantie ofzo, dat snap ik best. Maar ik zou naar Berlijn gaan, ik denk dat dát beter op je CV staat, als je Duits studeert.

Ja inderdaad als je Duits studeert lijkt het me toch logisch om naar Berlijn te gaan ipv London?

uhm ik heb toch nooit gezegd dat ik duits studeer? ^^’ ik studeer rechten… ik bedoel gewoon dat ik dan een taal bijleer…

ed: de beginpost even aangepast ter verduidelijking. het duits leren is wel zeker een pro voor mij maar het is dus geen must voor mijn studie.

Ik zou naar Berlijn gaan. Dat is toch net wat spannender etc. Ik vind ook dat de mensen daar verschillender zijn, in London ziet iedereen er hetzelfde uit.

Ben trouwens nog nooit in Berlijn geweest, wil er wel graag heen!

ik zou voor londen kiezen, je zult dan de engelse taal beter leren volgens mij
ik weet niet of dat juist iets is wat je wil maar londen lijkt mij een leuke ervaring dan berlijn

Dan zeker naar Londen, in Engeland hebben ze het ‘common law’ systeem en dat lijkt me behoorlijk interessant aangezien het zo anders is van hoe wij werken.

Ik wou echt heel hard London schreeuwen, totdat ik na ging denken.
Berlijn is een stuk goedkoper, evengoed een erg mooie stad met veel cultuur, en je leert de Duitse taal goed beheersen (aangezien je al vloeiend Engels kan).

Ik zou verder gaan, misschien kan je ook naar en niet-Euroland zoals Istanbul. Je krijgt daar dezelfde stufi vanuit Nederland en 1 YTL is iets van 0,60 euro (dus dan heb je in verhouding 2x zoveel te besteden).
Verder is het wel leuk dat een beetje alle culturen daar samensmelten want het heeft zowel iets Europees als iets Aziatisch en Arabisch.
Het eten is supergoedkoop daar… dus dat is ook wel handig.
Er zijn veel culturele dingen te zien (Aya Sofya, Blauwe moskee, basilica cistern, topkapi paleis, dolmabahce paleis etc.)
en er is een goed uitgaansleven.

ennnnn *tromgeroffel* je hebt daar het grootste winkelcentrum van europa!

dit ben ik dus van plan om te gaan doen :stuck_out_tongue: