Londen

Iemand?

Ik weet niet hoe dat gaat met van euro’s naar ponden, maar de winkel krijgt het geld iig wel.

nee, je pint dan engelse pondjes, als het goed is =D

edit ;
je hebt daar een stopcontact met 3 gaatjes
maar je kunt zo’n ding kopen x’] als je die niet hebt

Bij de Ing betaal je iets van 1,80 per transactie. Ik pin altijd gewoon en betaal dan met dat geld. In de winkel zelf pinnen is lastiger.
Je krijgt gewoon ponden als je geld pint.

Dus dat wordt dan een soort van omgezet naar pond? En heb je daar exra kosten bij?

De stopcontact is inderdaad anders ja! (3 gaatjes)
en wat betreft het geld; als je het omwisseld in Belgie voor jou dan moet je een extra toelage betalen omdat mensen het voor je omwisselen.
Als je pint daarzo (wat beter is) dan krijg je het geld in ponden, en het omgerekende bedrag wordt van je bankrekening afgeschreven. En ik geloof dat per keer pinnen iets van 1,80 euro cent (er komen dus wél kosten bij) wordt afgeschreven omdat je daar pint. dus het beste is om in 1x alles te pinnen bijv. 200 euro ofzo, of het in 2x te doen. ipv. elke keer als je een klein dingentje koopt gaat pinnen dat is duurder.
Dus als je bij een automaat bijv. 100 euro pond pint, dan gaat er iets van 120 van je bankrekening af. Snap je? En het is gewoon hoe de koers op dat moment is, op dit moment bijna gelijk maar iets minder gunstig voor ons.
En ik weet niet voor hoelang je gaat? maar eten en drinken is daar niet zo super duur hoor!
hoop dat je er wat aan hebt (:

Ze hebben daar een ander stopcontact. En je kan idd beter met de pinpas betalen want als je het in België laat omwisselen moet je er ook nog andere dingen bij betalen en is het dus duurder.

@ alloveryou_
Nee, je kan niet met euro’s in Engeland betalen. Maar als je met je pinpas betaalt betaal je gewoon in ponden daar. En als je op je rekening kijkt vanuit België dan gaat je geld er wel gewoon in euro’s af. Ik hoop dat je het snapt want ik kan het niet zo goed uitleggen, haha.

Ja ik heb er zeker wat aan, dankje! Nu begin ik het een beetje te begrijpen (’:
Dus het beste is om in Engeland met je bankkaart geld om te wisselen in ponden? In één keer dan.

Als je het bv hier laat omwisselen, dan is het duurder en dan moet je toch ook een tijdje wachten? In Londen krijg je het geld dan meteen?
Sorry voor alle vragen haha maar dit is de eerste keer dat ik op reis ga. (toen ik klein was ging ik ook wel maar daar weet ik niets meer van :’)

Oke mooizo!
Jaa heel leuk dat je dan naar Engeland gaat, maar er komt nog heel wat bij kijken! haha
Maar nu even je vragen:
Ja het beste is om in Engeland gewoon naar een pin automaat te gaan en een groot bedrag te pinnen. er wordt dan maar 1x een toelage afgeschreven. Weldat als je telkens wat koopt pint dat moet je telkens ook die toelage betalen!
En inderdaad, als je het hier laat omwisselen dan is het duurden én je moet wachten op je geld (je moet het bestellen).
En maakt niet uit hoor die vragen! als je het niet weet, is het alleen maar beter dat je het vraagt!
Heel veel plezier iniedergeval!

Ik kom net terug uit London.
En je kunt wel zomaar pinnen, maar LET OP ! van je bankrekening wordt meer afgeschreven…
Als je 250 euro pint (voorbeeld xd) dan wordt er bijvoorbeeld 260/270 van jouw rekening afgeschreven (ohja, en natuurlijk nog meer omdat de pond op dit moment meer waard is dan de euro.)
1 euro is 0,83203 pond :'p
Ehm, ze hebben inderdaad andere stekkers, als je met de boot gaat kun je ze daar ook kopen. En verder veel plezier ! :'D

gehe, iemand vertelde dit al ik lees niet alles :’$$$$

Ik hoefde hier niks te bestellen hoor. Gewoon naar 't GWK gegaan en kon meteen 300 pond meenemen.

Die stekkers kan je ook bij de ANWB kopen hier.

Veel plezier trouwens ! :'D

xoxo

Je moet dan zegmaar voor die stekkers gwn je eigen stekker er in doen en nog een extra stekker er in doen in het overblijvende gaatje
als je snat wat ik bedoel
dan doetie het ook :slightly_smiling_face:

Er is een ander stopcontact idd. Bij de anwb/V&D enzo kun je van die dingen halen die je er daar in kunt douwen, en dan je gewone stekker erop aansluiten
En je kunt je het best daar gewoon pinnen zodat je ponden hebt (bij een automaat halen dus)
Je kunt wel in euro’s betalen maar dat is echt niet handig.
& je hebt wel aardig wat geld nodig als je flink wilt shoppen en drinken etc. maar ik weet niet wat jij van plan bent :’)

Je hebt heel wat geld nodig als je gaat shoppen. Geen idee wat voor 'n budget je hebt, maar als je echt stévig gaat winkelen, toch zo’n 500 à 1000 pond. Londen is echt dúúr.

Ik heb in Nederland geld gevraagt en dat is niet duurder ofzo, maar als je het terugruilt lever je wat geld in ofzoiets, dus probeer alles op temaken, zal vast niet zo moeilijk zijn xD

zo onwijs duur is Londen echt niet hoor. Ik vond het echt heel erg meevallen.
Ja als je naar dure restaurants en dure merkwinkels gaat is het duur ja. Maar dat is in elk land zo.

Damn morgen vertrek ik en ik heb nog nergens zo’n reisstekker gevonden :pensive: Zou je dat in je hotel kunnen kopen?
Iemand zei hier dat het gewoon lukt zonder reisstekker, laten we dat hopen, anders ben ik screwed (’:

Ik denk dat je zulk soort stekkers anders ook wel bij de gamma ofzo kunt halen ?;p