Londen

Hoi iedereen!
De 8ste vertrek ik naar Londen. Ik vroeg me af of ze daar hetzelfde stopcontact gebruiken als hier of niet?
En op het forum hier las ik dat je je geld beter in Londen laat omwisselen dan in Nederland (voor mij België) en ik vroeg me af waarom dat zo is en of dat het nog steeds zo is (berichten waren van vorig jaar) want de koersen veranderen toch steeds?
En hoeveel geld (in euro) zou je daar ongeveer nodig hebben voor te drinken en te shoppen (per persoon)?
Veel vragen haha

Ze gebruiken een andere stopcontact. Ik geloof dat het drie gaten heeft i.p.v twee. De andere vraagjes laat ik aan mijn medegirlsceners over.

Up

Je hebt ook van die wisselkantoren in londen zelf. En ik weet niet hoeveel geld je nodig hebt om shoppen +Eten/drinken enzo, dat ligt eraan hoeveel je wilt shoppen en of je hotel half/heel pension is en of dat al inclusief is enzo. Maar volgensmij is londen wel duur!

Kan je niet overal gewoon pinnen?
Dan hoef je helemaal niets om te wisselen.

Ik denk dat Londen ongeveer even duur is als Edingburgh, en dat is duur :stuck_out_tongue: ik was met papa een week in Schotland, heeft ons ongeveer 200 euro gekost (ontbijt en avond eten waren niet inbegrepen bij het hotel) dus het is opzich best wel duur.

je hebt wel een ander stopcontact nodig. als je met de boot gaat kun je die daar kopen. heb ik ook gedaan :stuck_out_tongue:

btw geld opnemen kan ook op de boot

Ik heb gewoon gepind in Engeland, geen gedoe gehad met omwisselen en weet ik het.
Trouwens, bij omwisselen krijg je toch ook nog extra kosten daar bovenop?

Ik zou pinnen als ik jou was. (:

je kan beter gewoon geld daar pinnen, want dat kost maar iets van 2 euro per transactie en als je daar bent heb je een betere idee hoeveel je nodig hebt. Qua hoeveel geld je nodig hebt, ligt het eraan of je veel gaat uiteten of eten gaat halen bij de supermarkt.

Kan je pinnen met je eigen bankpas uit nederland zegmaar?

^ je kunt inderdaad gewoon met je bankpas uit NL pinnen :slightly_smiling_face:

Ik heb gewoon met mijn bankpas geld uit de geldautomaat daar gehaald (: als je het hier omwisselen kost het toch ook geld? Volgens mij zeggen ze daarom dat je het beter in het land zelf kunt doen.

En je hebt inderdaad een ander stopcontact nodig

ik wil ook gewoon gaan pinnen ja, anders hou je geld over of heb je juist te weinig…
maar moet je dan elke keer als je pint een paar euro extra betalen? dat is wel minder…

Pinnen? Dus dat is dan gewoon met je bankkaart bv in een winkel betalen? Dat is toch in euro’s?

met pinnen komt ook extra kosten bij hoor ?
vraag maar aan je bank

Toen ik ging pinnen met mijn bankpas in een winkel in Londen kreeg ik geen extra kosten :slightly_smiling_face: En pinnen is inderdaad met je bankpas in een winkel betalen :stuck_out_tongue:

Ik ga ook naar londen, dus ga even meeluisteren:) Maar krijg je met pinnen in de winkel nou wel of geen extra kosten? En kan je in het buitenland pinnen met een jongerenrekening van ING? (:

Maar als je met je pinpas betaalt is het toch in euro’s? Of kan je met euro’s in Engeland betalen?

Als je het geld in London omruilt zegmaar ben je meestal juist duurder uit, dat is in ieder land zo. Bij je eigen bank kan ook nog, maar dat moet je dan wel snel doen.

Pinnen is wel het makkelijkst!