Londen topic (met informatieve beginpost)

http://i56.tinypic.com/xghen6.jpg

Hét topic voor al je vragen en opmerkingen over Londen.

Over Londen
Londen is een van de meest bezochte steden ter wereld. Met meer dan 8 miljoen inwoners, vele toeristen en zakenreizigers en een enorm grote diversiteit van culturen kun je de stad het best beschrijven als druk en hectisch.
Waar je ook van houdt, Londen is voor iedereen aantrekkelijk. De stad heeft vele hotels, restaurants, winkels, mooie musea en heel veel bezienswaardigheden.

Bezienswaardigheden (A-Z)
10 Downey Street
Brick Lane
Big Ben
British Museum
Buckingham Palace
Camden
Charles Dickens Museum
Covent Garden
Greenwich Park
Harrods
Hyde Park
Imperial War Musuem
Leicester Square
London Eye
London Dungeon
London Zoo
Madame Tussauds
Museum of London
National Gallery
Oxford Street
Regent’s Park
Royal Albert Hall
Piccadilly Circus
Science Museum
Stamford Bridge
Sea Life London
Selfridges
St. Paul’s Cathedral
Tate Modern
Tower Bridge
Tower of London
Webley
West End
Westminster Abbey

Openbaar vervoer
Het meteronetwerk (the Tube). Klik hier voor informatie over de zones, lijnen en tarieven.
De bussen. Klik hier voor informatie over de bussen en de tarieven.
Blackcabs. Klik hier voor meer informatie over hoe de taxi’s werken en de tarieven.

Winkelen
Als je van winkelen houdt, is Londen een stad naar je hart. Het enorme aantal warenhuizen, designerboetieks, populaire winkelketens en markten vormen een winkelparadijs voor iedereen.

Winkelgebieden in Londen:
Oxford Street
Het bruisende Oxford Street is met zijn 300 winkels en historische winkelpanden het middelpunt van de Londense winkelwijk. Naast het legendarische Selfridges vind je hier ook een aantal filialen van bekende winkelketens en natuurlijk alle andere populaire merken.

Regent Street/Jermyn Street
Regent Street is een indrukwekkende winkelstraat met een goed assortiment modezaken in de middelste prijsklasse, waaronder een aantal van de oudste en beroemdste winkels van de stad. Jermyn Street is reeds lang vermaard om zijn zaken met herenkleding, en vooral dan voor de overhemden die hier op maat gemaakt worden.

Covent Garden
Covent Garden is een van de belangrijkste amusementswijken van Londen. Maar in de tientallen met kinderkopjes geplaveide straten boordevol specialiteitszaken en eigenzinnige vondsten, is het hier ook heerlijk winkelen. Je kunt een voorraadje trendy streetwear inslaan bij de designerboetieks en trendy labels of zelfs gourmetartikelen kopen.

Carnaby Street
Carnaby Street is de geboorteplaats van de mode- en culturele revolutie van de Swinging Sixties, maar is ook vandaag de dag nog de thuishaven van talent op gebied van mode en design. In deze straat krioelt het van zaken die stadskleding en streetwear verkopen; hier kun je dan ook een sfeer opsnuiven die je nergens anders vindt.

Kings Road
In Kings Road wordt shoppen een ongehaaste bezigheid, hier vind je nieuwe winkels en cafés en een goede mix van populaire winkelnamen en designerboetieks. Met zijn unieke en ongrijpbare labels is dit ook de thuishaven van een aantal topdesigners en tevens de plek bij uitstek om inspiratie op te doen op het gebied van binnenhuisinrichting.

Bluewater
Bluewater is een gigantisch winkel- en amusementscomplex dat net buiten het Greater London gebied ligt. Met zijn meer dan 330 winkels en 40 cafés, bars en restaurants plus een bioscoop met 13 zalen, is dit het grootste complex in zijn soort in Europa. Het ideale toevluchtsoord dus voor de ontluikende shopaholic.

Canary Wharf
Canary Wharf midden in de Docklands herbergt vele van de meest vooraanstaande bedrijven in Groot-Brittannië, maar u vindt hier ook een fantastisch winkelcentrum dat zeven dagen per week geopend is. Het complex ziet er mooi uit, huisvest meer dan 200 winkels, cafés en restaurants en biedt een alternatieve en ontspannen winkelervaring met een goede combinatie van populaire winkelnamen en designerzaken.

Knightsbridge
Toeristen van over de hele wereld verzamelen zich in Brompton Road om zich te vergapen aan de gerenommeerde winkels en warenhuizen. Dit is de place to be als u op zoek bent naar prestigieuze merken en de allerlaatste trends voorgeschreven door de mode-elite

Bond Street
Als je niet op de kleintjes hoeft te letten en jezelf wilt uitdossen in de allerbeste designerkleding, dan is Bond Street de ideale plek voor wat peperdure winkeltherapie. Kooplustige beroemdheden komen hier vaak hun hartje ophalen en dit is dan ook een van de meest exclusieve winkelmekka’s in Londen.

Notting Hill
Notting Hill is de plek bij uitstek als je op zoek bent naar ongewone spulletjes of vintage kleding, zeldzaam antiek en naar een levendige, multiculturele sfeer. Hier vind je een goed aanbod van eclectische en alternatieve winkels, maar de buurt staat ook bekend om zijn markt die aan Portobello Road staat opgesteld.

Musicals
Londen staat bekend om zijn vele musicals. Het is een populaire bezigheid van toeristen om de wereldberoemde voorstellingen bij te wonen. Op deze site staan alle musicals en kun je ze ook boeken.

Goedekope hotels
Hotel 65 < Aanrader voor jonge mensen, heel basic, de werknemers zijn aardig en ligt op een prettige locatie (lees: niet ver van de metro stations).

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Als er foutjes in zitten óf er iets mist zal ik dat wel bijwerken. :slightly_smiling_face:

Toen ik naar londen ging stond er een hele lange rij bij Madame Tussauds, koop dus allemaal al je kaartje via internet zo hoef je niet aan te schuiven. :wink:

Misschien ook handig om B&B’s/ hostels/ goedkope hotels in de beginpost te zetten! Ik wil heel graag nog eens naar Londen.

Goed idee. Toen ik dit jaar in Londen was verbleef ik in een goedkoop hotel kan ik die er meteen ook bijzetten, ik zal eens rondkijken voor meer goedekope hotel etc.

Sherlock Holmes Museum
Doctor Who Experience

(nog) Geen idee of deze twee dingen wat zijn. Hopelijk over een week beide dingen even checken :slightly_smiling_face:

Ik zou dit jaar met een vriendin naar londen, maar nu gaat ze met iemand anders omdat ik geen geld had :cry:

Gelukkig ben ik er al 2 keer geweest, en ik moet en zal dit/volgend jaar weer richting engeland (londen) gaan.

Ik ga 5 augustus.
Ik heb zulke goede verhalen gehoord!! heb er ZON zin in :grinning:

Oooooh ik wil ook weer naar Londen maar heb eigelijk niemand om mee te gaan xD

ik wil ook weer naar londen;o zou eerst misschien met m’n mama gaan binnenkort maar was toch te duur (zeker zo in de vakantie enzo)… echt jammer!
hoop dat ik binnenkort toch n keer een weekendje kan gaan want vind londen echt zo’n leuke stad;o!

Yay! Eindelijk dit topic.
Ik probeer mijn ouders over te halen een weekend te gaan, het lukt aardig.

ik ga 13 augustuss whoee :grinning: zin in ! ik zal dit topic blijven volgen tot ik vertek ^^(A)

Ik ben van plan om dit jaar zelf te gaan met een vriendin aangezien ik mijn ouders niet mee krijg.
Lijkt me echt geweldig om door London te lopen (:

Ik ga waarschijnlijk oud op nieuw vieren in Londen. :grinning:

w0000t in Londen zijn nu alles rellen!
ik ben t live aan het kijken: http://www.bbc.co.uk/news/uk-14449675

ik ga voor een paar maanden naar londen, wel handig dit :slightly_smiling_face:

Wat is er aan de hand in londen nu?
Op tumblr zie ik allemaal mensen bloggen: people in London, stay sting we pray for you!!

Ow,
Ik heb het al, er zijn daar heel veel rellen
http://www.telegraaf.nl/b…en_in_Londen__.html?p=3,1

Ik woon nu bijna een jaar in Londen :slightly_smiling_face:

Is er nog geen rellen in Londen topic? :open_mouth:
Ik voel me heel veilig 10 minuten van Tottenham af :expressionless:

M’n stiefzus gaat vrijdag naar Londen, hoop dat het dan over is. Vrees ervoor.

Goddamn chavs. :l

Ze zijn nu gewoon aan het rellen omdat ze gratis shit willen hebben. Fucking stel randdebielen dat daar rondloopt.