Londen shopping.

Hee!
Ik ga 29 oktober naar Londen, 1 dag met de bus op en neer.
En nu zegt iedereen dat het daar dus goedkoper winkelen is?
Maar om eerlijk te zijn, snap ik niet waarom.
Want ik heb uitgerekend, 1 euro is 0.92 pond.
Dus dat betekent dat als je 100 euro hebt, je iets van 91,88 krijgt.
Dus dan heb je minder geld om uit te geven?
Waarom is de pond dan toch goedkoper? (:
Alvast bedankt & sorry als dit nou héél dom overkomt
xxx

Je bent niet dom, je hebt gelijk de pond is duurder dan de euro.
Londen is niet goedkoop in ieder geval…

de dollar is goedkoper dan de euro maar de pond niet :slightly_smiling_face:

Dus eigenlijk is het alleen maar duurder (a)?
Maar bijvoorbeeld, op het topic van Primark stond dat het in Londen, de primark, nóg goedkoper was. Klopt dat dan wel of is dat ook niet zo? (:

nee, het lijkt maar zo, als het bij ons bijv 15 euro kost is het daar bijv 12 pond dus zo komt het toch weer op hetzelfde bedrag uit als je het omrekent

Dat is een goede vraag, maar ik denk dat het niet veel scheelt

Hmmn oke, dankjewel! (:
Dat word dan nog maar sparen, maar ik weet wel dat de primark in Londen veel leuker is & ze nog zat andere leuke winkels hebben dus dan maar goed zoeken ^^

Londen is wel goedkoper. Ik kocht daar een jasje en die was 45 pond. Op het kaartje stond ook de europrijs. Daarbij stond 70 euro. Maar als je 45 pond gaat omrekenen naar euro kom je op veel minder uit.
Er staat overal minder op de prijskaartjes. En als je dat dan weer gaan omrekenen naar de euro kom je op een lager bedrag uit dan dat er op diezelfde kledingstukken in Nederland staat(ik heb het nagerekend)
Zelfde met boeken. Ik heb daar een boek van twilight gekocht voor 3 pond. Als je dat nu gaat omrekenen(kan op zo’n site) van pond naar euro kom je uit op 3 euro en 1 cent. In Nederland koop je daar echt geen boek van twilight van.

Oh okee! Dankjewel, dat heeft me heel erg geholpen (:
Nu verheug ik me nog meer op londen =D