Londen, Istanboel

Hee,
Als ik geslaagd ben voor mijn eindexamen krijg ik van mijn zus een stedentrip. Ik mag zelf beslissen waarheen en ik ga dan met mijn zus.
Ik zat te denken aan Londen of Istanboel, weten jullie misschien nog een andere leuke stad waar je veel kunt winkelen en veel kunt bekijken?

Groetjes!

parijs new york dubai duisland

niet naar rome gaan dan. het is daar superleuk maar qua winkelstraten valt het zooo tegen.
ja tenzij je erg veel geld hebt want er is wel een chanel winkel daar enzo x].

Denizli is een stad in turkije waar ook veel te bekijken is en waar je meerdere winkelcentra hebt.
het ligt vlakbij pamukkale , google maar even, het is daar ook heel mooi en daar kan je ook heel veel bekijken.

verder eh ja parijs ofzo?

Los Angeles for sure!!!

New York en Dubai vind ik dan weer een beetje ver en duur voor m’n zus weetje. Parijs ben ik al geweest en Berlijn/keulen ook, wat is nog meer een leuke stad in Duitsland

Binnen Europa: Barcelona (rest wat ik in gedachten had is al genoemd)

Athene, heeft iemand daar ervaring mee?

Istanbul is geweldig! De mensen zijn er super aardig en de stad is heel groot, er valt zoveel te zien. Het is er heel gezellig, vooral als het mooi weer is.
Zorg er wel voor dat je geen legging draagt, dat komt niet goed, vertel ik je uit ervaring.
Je kunt er alleen niet zo goed voor kleren winkelen vind ik, de bazaar is leuk, maar het is niet een geweldige winkelstad.

Dankjewel!
Hahah hoezo geen legging?
Maar qua winkelen zou je het niet aanraden?

Als je nog niet naar Londen ben geweest, moet je dat zeker eens doen, je houdt er echt leuke herinneringen aan over :slightly_smiling_face:

Parijs, Barcelona, Porto (wat minder bekend maar wel erg leuk!), Rome?

Thanks meiden!

Maar is er iemand wel eens in Athene geweest?

Ik zou ook voor London gaan, en anders Praag, Moscow, Budhapest, Athene, Ibiza, Milaan? :slightly_smiling_face:

Ik ben in Athene geweest, maar vind dat persoonlijk echt geen leuke stad… Wel veel cultuur natuurlijk, maar om te winkelen of voor de sfeer moet je het (volgens mij) niet doen. (:

Je kunt beter geen legging dragen omdat dan alle mannelijke bewoners je dan opvallend graag willen bestuderen. Bijna alle vrouwelijke turken liepen rond in skinny jeans en blote benen, maar ik werd zelfs aangestaard door mannen van ver boven de 50. Ik had al rekening gehouden met mijn kleding, het blijft natuurlijk een islamitisch land. Mijn jurkje was tot mijn knieën, dat vond ik wel lang genoeg voor een moderne stad als Istanbul. Bij bepaalde jongeren zag je dat ze met elkaar aan het wedden waren of ik in zou gaan op hun geflirt.
Qua winkelen zou ik het inderdaad niet aanraden. Er is een bazaar en er zijn kleine winkeltjes, ook met kleren. Daar vind je wel leuke dingen, maar vooral veel nepmerken. Ik had eigenlijk ook de behoefte om bij winkels als H&M te kopen, maar die waren niet te vinden.

Ik vind Londen heerlijk!

Valt wel mee hoor, er zijn ook gewoon straten met normale winkels. In elke grote stad heb je wel een dure straat.

Londen is echt heel leuk ook qua winkelen en zo!

Turkije is geen islamitisch land. Ik denk dat mensen je in wel meer landen dan ook wel nastaren als je duidelijk een buitenlander bent die er ‘bloot’ (ja als is iets tot de knieën nou niet zo bloot ofzo, maargoed je snapt me wel) uitziet.
Ik was 1.5 jaar geleden in Rome. En ik heb donker haar, donkere ogen, ik ben net zo lang als de gemiddelde italiaanse vrouw en misschien daardoor, misschien door mijn houding (dat weet ik niet) viel ik soweiso niet echt op daar.
Nu was er een lang blond meisje waar je wel duidelijk van kon zien dat ze er niet vandaan kwam en die ook duidelijk aanwezig is zegmaar en haar keken ze wel zo na (oude mannen ook) en mij niet zo.

Sorry :’) wil niet offtopic gaan maar turkije is iig geen islamitisch land dus je moet gewoon dragen wat je wil.

Ik ben er geweest en dat vond ik ;p.
Ik vond de winkels niet zo geweldig en ik vond ook dat er best weinig winkels waren;). Daar doelde ik meer op.