Lomography

Hallo, Ik heb zojuist de Diana f+ colette edition gekocht, dit is een lomography toestelurl=http://www.lomography.com](hier) En ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met lomograpy of zelf ook zo’n soort camera heeft. dump hier dus gewoon je ervaringen of foto’s met lomography=D

zoals gevraagd even een uitlegje wat lomography inhoudt( ook al is er een artikel over verschenen op girlscene, dus daar kan je ook gewoon kijken.)

Lomografie is een redelijk nieuw fenomeen in de analoge fotografie. De naam komt van een eenvoudig cameraatje, de Lomo dat werd gemaakt in Sint-Petersburg, Rusland. Deze camera is in 2005 uit productie genomen. Lomografie heeft een nonchalante, terloopse manier van fotograferen: zonder te kijken, vanuit de heup en zonder na te denken. Het doet er niet toe of de foto nu scherp of bewogen is. Iemand die de lomografie bedrijft, noemt men een lomograaf.

De tien gouden regels van de lomografie:

1. Neem je camera overal mee naartoe;
  2. Gebruik 'm altijd, dag en nacht;
  3. Lomografie is een deel van je leven;
  4. Oefen met opnames uit de losse hand;
  5. Ga zo dicht mogelijk bij het onderwerp staan;
  6. Denk niet na;
  7. Wees snel;
  8. Je hoeft niet van tevoren te weten wat er op de foto staat;
  9. Achteraf trouwens ook niet;
  10. Maak je niet druk over deze regels.

Oh leuk!
Ik heb een Holga CMY, mijn eerste rolletje zit er nog steeds in. Ik heb toen meteen een heel pakket gekocht.
Toevallig staat 1 lomo foto op m’n profiel, van m’n kat. Met een toestel gemaakt dat 4 foto’s na elkaar maakt.

IK WIL ER OOK EEN 8|

Oh leuk ja ik zat eerst ook te kijken voor een holga, maar ik ging toch maar voor de Diana xD, Leuke foto’s trouwens op je profiel, en die van je kat:D
Ik heb er rolletjes bijbesteld, hoeveel foto’s kunnen daar eigenlijk op:P?

Wat is het precies?

Het ligt eraan waar je het op zet… Heb je de 120 rolletjes besteld?
Het is… uhmm 9 of 12 foto’s volgens mij

Lomografie is een vorm van analoge fotografie. De officiële LOMO camera is een oud Russische camera. Tegenwoordig word het voor allerlei soorten fotografie gebruikt maar de beste tip is uit de heup schieten.

dat was precies wat ik wilde vragen 8D

Nee de 120^^, en @ typfoudt: op die site kan je wel wat foto’s vinden misschien dat je dan een beetje een indruk krijgt:)

uitleg van wikipedia: Lomografie is een redelijk nieuw fenomeen in de analoge fotografie. De naam komt van een eenvoudig cameraatje, de Lomo dat werd gemaakt in Sint-Petersburg, Rusland. Deze camera is in 2005 uit productie genomen. Lomografie heeft een nonchalante, terloopse manier van fotograferen: zonder te kijken, vanuit de heup en zonder na te denken. Het doet er niet toe of de foto nu scherp of bewogen is. Iemand die de lomografie bedrijft, noemt men een lomograaf.

Huh… je hebt toch alleen 120 of 35 mm rolletjes…?

oh haha ja het is 120 ja, ik zat even te kijken en er stond 200 achter, maar dat is deel van de naam.

Dat is de ISO? :'3

Yeah heb een diana mini gekocht.

http://i39.tinypic.com/14ah0z5.jpg

De fisheye =D, ben van plan hem te gaan kopen.

http://i43.tinypic.com/24n4u39.jpg

Deze is ook leuk =]

Kende het nog niet maar klinkt echt super leuk! Ga eens rondkijken…

Yay mn Diana mini is geshipped, dan heb ik 'm denk ik volgende week :3

Als die me bevalt dan haal ik denk ik een Diana F+ met sowieso een telephoto lens erbij.

Ik wil er ook eeeeen! haha

de 10 reges van lomography:

1.Neem je camera overal mee naartoe;
2.Gebruik 'm altijd, dag en nacht;
3.Lomografie is een deel van je leven;
4.Oefen met opnames uit de losse hand;
5.Ga zo dicht mogelijk bij het onderwerp staan;
6.Denk niet na;
7.Wees snel;
8.Je hoeft niet van tevoren te weten wat er op de foto staat;
9.Achteraf trouwens ook niet;
10.Maak je niet druk over deze regels.

Ik zat er ook aan te denken om er eentje te kopen, maar ik heb al 2 analoge camera’s en rolletjes ontwikkelen is zo duur =[
Maaaaar, heel misschien, als ik ooit wat meer geld heb, ga ik er eentje kopen ;p

Aaaah, ik wil al zo lang een Diana of een Holga. Maar 't lijkt me zo’n geldverspilling omdat je constant rolletjes moet kopen + grote kans dat maar de helft van je foto’s geslaagd zijn of zo.

Maar even een vraag: die filmrolletjes. Zijn dat speciale formaten zodat je ze echt moet bestellen via internet? Of zijn dat filmrolletjes zoals die die je gebruikt in een gewone analoge Kodak?

Staat allemaal wel op de lomography site.
In mijn Diana Mini kunnen gewone 35 mm film. Diana F+ werkt met 120 mm film als ik me niet vergis.

Ik vind dat juist leuk aan schieten met film rolletjes: je weet soms niet wat er eruit komt. Ik vind het resultaat ook mooier dan met een digitale camera.
Zit veel meer sfeer in vind ik.