Logopedie

Ik zit in mijn laatste jaar van havo en wil volgend jaar graag beginnen aan de opleiding logopedie. De opleiding heeft geen loting. Betekent dat dat als ik mij aanmeldt voor de opleiding mijn plaats verzekerd is? Of kunnen ze mij ook afwijzen?

niemand?

ik meen ooit gehoord te hebben dat daar een toelatingstest voor is. want als je zelf onduidelijk praat of stottert ofzo, dan ben je natuurlijk niet zo geschikt. ze kijken dus niet naar cijfers, maar naar je kwaliteiten. althans, dit heb ik volgens mij ooit gehoord, weet het dus niet zeker, want ik heb me er nooit in verdiept omdat ik het toch niet ga studeren.

Dit heb ik ook gehoord toen een oud-leerling van mijn school ons iets ging vertellen over haar opleiding, Logopedie dus. Zij zei ook dat ze een test moest afnemen dus neem aan dat het ook waar is en dat zal bij de meeste scholen wel zo zijn.

Ik ben tweedejaars student logopedie in Utrecht en inderdaad, er is een toelatingstest. :slight_smile: Hier kijken ze naar je eigen stem en spraak (of hier geen grote afwijkingen in zijn), ze kijken niet naar je cijfers. Als je je toelatingstest niet in 1x haalt, mag je hem ook nog een keer over doen.

Als je meer informatie wilt, mag je altijd nog een berichtje posten in dit topic of een note sturen!

Ik weet niet waar je logopedie wilt gaan studeren maar als je dat in Eindhoven gaat doen kan ik je ook informatie geven mocht je daar geïnteresseerd in zijn!