Logica zodat je al je kleding draagt ?!

Ik heb last van n klein luxeprobleempje, veelste veel kleding!
Daardoor draag ik meestal alleen de kleding die voorin mn kast hangt of ligt…
Vind dit eigenlijk best wel zonde haha.

Ik vroeg me af of iemand van jullie n logica heeft zodat je al je kleding draagt?
Want als ik 's ochtends voor mijn kast sta pak ik toch steeds weer de kleding die vooraan ligt.

Hoe doen jullie dit? Misschien n domme vraag… maar wil graag tips!

Ik heb even gezocht of er al zo’n topic bestond maar kon niks vinden, anders sorry.

Liefs

Eens in de zoveel tijd je kleerkast opruimen en minder gedragen dingen vooraan hangen? Idk, als je zoveel hebt dan is het misschien ook wel gewoon té veel.

Gooi de indeling van je kast af en toe om, dan zie je ook weer wat je eigenlijk allemaal hebt. En anders leg je die kleding die je altijd al pakt eens uit het zicht, dan moet je wel andere dingen aantrekken :slightly_smiling_face:

ehm gewoon kijken waar ik die dag zin in heb, of de avond van tevoren al wat klaarleggen.

De helft verkopen

Dingen weggeven die je niet meer aandoet.

Ik doe altijd een keer in de zoveel tijd een grote ‘schoonmaak’, dan hang ik alle kleding die ik wat minder draag vooraan, en probeer ik er outfits mee te maken. En als ik ga winkelen hoe ik rekening met wat ik al heb en of ik het kan combineren met een jasje enz. Veder heb ik dat luxe probleem ook, en doe ik maar alsof het ooit wel goed komt. hihi

aah wat n snelle reacties, bedankt!

verkopen is inderdaad n optie maar ook weer zonde omdat er wel leuke dingen bijzitten die ik nooit heb gedragen haha…

ik zal mn kastindeling maar is omgooien dan!

misschien moet ik de kleding die k vaak draag maar even op zolder leggen ofzo zodat ik er niet bij kan :flushed:

Ik doe altijd als ik iets schoons terugkrijg uit de was, het onderop de stapel leggen ipv bovenop! Als ik dan heb van; ‘ik pak wel iets wat bovenop ligt’ dan heb je ook een keer iets anders aan!

http://www.pinterest.com/pin/483644447454657550/

Dit vind ik wel een goed iets.

Dingen die je niet vaak aandoet gewoon verkopen. En je kleerkast 'ns herschikken, dan zie je wat je allemaal hebt!

Wow dit is zo slim, ik wou dat ik het zo kon doen, enkel heb ik 80% van mijn kleding opgevouwen liggen omdat ik gewoon niet genoeg plaats heb om alles te hangen buiten jurkjes, broeken, jasjes e.d.

In de winter alle zomerkleding opbergen en in de zomer alle dikke truien in een zak doen, zo heb je veel meer overzicht.
En af en toe je kast opruimen helpt ook!

Je kunt ook weggooien wat je nooit meer draagt, dat wil ik ook nog een keer doen.

Oh, dat heb ik ook. En dan wil ik het uit zoeken maar dan vind ik het zonde om weg te doen. :’)

Maar tegenwoordig geef ik wat ik niet meer aan heb aan mijn zusje.

Je kunt ook elke dag van tevoren uitzoeken wat je aan gaat trekken, dat kost maar 5-10 minuutjes werk en je kunt er toch rustiger over nadenken, omdat je geen ochtendstress hebt.

Wat overig ook een tip is, een kledingrek is voor dit soort situaties ideaal, omdat je dan al je kleding wél naast elkaar ziet hangen. Ik heb er zelf twee, één voor shirtjes/hemdjes/blousjes en één voor truien en vesten etcetera. Misschien dat je er iets aan hebt!

Dit is echt briljant! Ga ik direct toepassen haha

Ik moet gewoon regelmatig van mezelf een week lang elke dag minstens één kledingstuk aantrekken wat ik weinig/nooit draag.

Wat hier al werd gezegd: de kleding die je vaak aanhebt even opbergen/achter in de kast hangen.

Je kledinghangers allemaal 1kant ophangen, en als je iets draagt de kledinghanger anders om hangen, zo zie je na een tijdje wat je wel en niet gedragen hebt.
Alleen is dat niet zo handig als je veel kleding in je kast hebt liggen…