Logeer adresje Amsterdam?

Hallo lieve dames!

Ik ga stage lopen in Amsterdam van januari tot en met juni ( 5 maanden )
En ik ben eigenlijk opzoek naar een logeer adresje ( tegen vergoeding )
Is er iemand die in Amsterdam woont en het leuk vind om een logee te hebben?

Ik zal me voorstellen:

Ik ben Naomi Jonker, 17 jaar en tweedejaars student Grafisch vormgeving in Zwolle! Ik woon oorspronkelijk in Drenthe. Ik ben gek op fitnes, reizen, en ik ben helemaal gek van fotografie!
Ik woon thuis samen met mijn broertje en mijn ouders! Ik ben snel tevreden, je hoeft ook geen last van me te hebben, als ik maar de faciliteiten kan gebruiken die ‘normaal’ zijn!

Zou je dat wel doen zomaar bij een vreemde in z’n huis gaan zitten?

Ik zou uiteraard wat kennismakingen gesprekken hebben ect! Een kamer is erg duur, en naast dat het duur is, hoef ik er maar 5 maanden te zijn…

ja snap ik. maar heb je geen kennissen ofzo die daar wonen?

Heb je je al ingeschreven op Kamernet? Er worden ook een hoop tijdelijke kamers aangeboden, omdat mensen dan reizen oid. Dat is vaak ook goedkoper dan een normale kamer.

Idd kijken op kamernet en Facebook voor kamers in Amsterdam. Er zijn veel mensen rond deze tijd van het jaar die een aantal maanden een minor in een andere stad gaan doen of gaan reizen. Deze verhuren hun kamer onder, omdat ze anders met dubbele lasten zitten :slightly_smiling_face:.

Ik zie op facebook ook heel veel mensen die een kamer vrij hebben. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zomaar iemand in huis nemen voor 5 maanden. ik moet er ieder geval niet aan denken, hoe aardig die persoon ook is.

Kijk eens op airbnb, daar verhuren mensen een (kamer in) hun huis. Weet niet of je dat ook voor heel lange termijn is maar je kan maar checken

Ik woon en loop momenteel stage in Amsterdam tot en met januari. Ik heb gewoon een kamer gehuurd bij een jongen via kamertje.nl Ik heb echt enkele maanden lopen zoeken naar een kamer via verschillende websites maar ik zou echt via die manier blijven zoeken. Airbnb is extreem duur want je betaald daar een flinke prijs per nacht

Kun je niet beter iets zoeken in onderhuur? Veel mensen die zelf stage lopen of gaan reizen bieden hun kamers voor kortere tijd aan.

Ik krijg geen studiefinanciering, dus ben toch echt opzoek naar iets goedkoops

Had je je dit niet beter wat eerder kunnen bedenken voor je je stage ging uitzoeken? Ik snap dat de stages niet voor het oprapen liggen, maar er is echt niemand die iemand voor 5 maanden in huis gaat nemen. Een kamer hoeft echt niet zo duur te zijn, je moet alleen even de tijd nemen om te zoeken.

Ik denk niet dat veel mensen dit snel zouden doen. (Ken zelf veel mensen met een kamer in Amsterdam dus ja)
En misschien is het handig erbij te zetten wat voor vergoeding je in gedachten hebt en in welk deel van A’dam je wilt zitten of dat in de buurt van Amsterdam ook al goed is.