Lloret de Mar

Oke, ik weet ik ben er enorm vroeg bij.
Maar omdat we al van alles aan het bespreken zijn over de vakantie voor volgend jaar die we zonder ouders door gaan brengen.
En je tegenwoordig al in december ofzo moet boeken om een mooi plaatsje te hebben, want voor dat je het weet, is het bezet.
Heb ik wat vraagjes.
Wij willen dus met zijn 5e naar Lloret de Mar gaan, en hebben een heerlijk appartement gezien aan het strand, met om de hoek uitgaansgelegenheden.
Nu vraag ik aan de mensen die wel echt van party hardy houden.
Hoe was Lloret?
Oke, ik heb genoeg mensen horen klagen over dat het uitgaan zo saai was enzo.
Maar dat lijkt me sterk met meer dan 50 discotheken, kroegen enz.
En je moet maar van een feestje houden he, en daar hou ik wel van.
Dus ik wil van de mensen die ook van uitgaan houden, eventjes weten als ze in Lloret zijn geweest in de zomervakantie, hoe was het daar?

Ik ga morgen voor 2 weekjes, ook mijn eerste keer ben benieuwd hoe het daar is!

Ben net terug en het was helemaal super! Mooi weer enzo en over dat uitgaan moet je je echt niet druk maken. Er zijn super veel discotheken en kroegjes waar je leuk kunt uitgaan. Ook organiseert je reisorganisatie feesten. Zo zijn wij via gogo naar totally summer geweest, dat was echt te gek. Als je van een feestje houdt moet je zeker naar Lloret gaan. Een week vond ik trouwens lang genoeg, dan ga je je nog niet irriteren aan je vriendinnen en ik moet zeggen dat ik die jongens daar in Lloret ook echt moe was… ze komen echt tegen je aan rijden.

Ik ben 2 jaar geleden geweest! Het uitgaan is daar echt wel leuk! Wij hadden een soort vipkaart gekocht voor de 3 grootste discotheken, we konden elke avond gelijk doorlopen en hoefden niets te betalen! Dat is dus een tip, als je reisorganisatie dat heeft, koop het! En gewoon heerlijk genieten van je vakantie! :grinning: Veel plezier

Hm, ik ben vorig jaar geweest. Laat ik beginnen met het strand, ik vond het verschikkelijk. Iedereen zat elkaar te begluren en je kon niet naar de zee lopen zonder aangestaard te worden. Persoonlijk voel ik me hier totaal niet prettig bij. Daar komt ook nog eens bij dat het zand meer steentjes zijn en je meteen tot je middel in het water staat als je ook maar 1 stap de zee in zet. Geen probleem, tenzij je uit de zee wilt en je niet omhoog komt, en de golven je omduwen. Het uitgaan is anders dan ik had verwacht. De mannetjes komen er (grotendeels) om zoveel mogelijk meisjes mee te nemen naar hun hotelkamer. Ook de viezerikjes die hier in NL geen meisje krijgen, denken daar flink te kunnen scoren. Als je zelf ook met de intentie op vakantie gaat om lekker los te gaan met jongens, zit je dus zeker goed. De discotheken vielen tegen vond ik. Tropics was in de houten zaal (om het zo maar eventjes te noemen) nog wel gezellig. In de andere zalen hing een vrij agressieve sfeer. Bumpers moet je niet heen gaan als je lomp bent, want je kuukelt zo van de trapjes af! (+ er hing de 2x dat ik er was, een afschuwelijke kotsgeur) Wat wel heel leuk is: cartoon! Dit is een apres-ski hut, hier hou ik totaal niet van normaal maar hier was het zo onwijs gezellig! Een hele relaxte sfeer, leuke gezellige mensen die kwamen om lol te maken, gek te doen & lekker hard mee te zingen. Kortom: het is dus maar net waar je van houdt! Je kunt het beste via je reisorganisatie een kroegentocht boeken. Zo krijg je de leukste kroegen en discotheken te zien en kun je een beetje van de sfeer meekrijgen. + je leert omdat je met een groep bent snel mensen kennen!
Veel plezier!

Ik ben sinds afgelopen nacht terug en ik kan mijn vakantie in één woord omschrijven: geweldig! Ik ga volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer naar Lloret. Het uitgaan vond ik super. De discotheken zijn er super schoon, er ligt geen gebruikt bekertje of glas op de grond. En in bijna alle discotheken zijn airco’s, wat echt heel fijn is (ben alleen wel strontverkouden haha).

Als je voor de mooie discotheken gaat is St. Trop zeker een heel mooie discotheek. Ik heb de vakantie voornamelijk doorgebracht in Bumper’s. Supergezellige discotheek met voornamelijk Nederlanders. Je word bediend terwijl je gewoon op de dansvloer aan het dansen bent en er is ook een heel gezellige ruimte buiten (een soort binnentuin) voor als je wilt roken of gewoon even zitten. De muziek in de discotheken is ook super goed en er zijn veel gave DJ’s. (Hardwell, Phalerieu, DJ Tiesto, Quintino, Armin van Buuren, etc.)

Drank in Lloret is onwijs goedkoop (bij bepaalde barretjes betaal je een euro voor een liter bier/sangria/tequila) en entree betaal je vrijwel nergens (alleen moet je dan wel een bepaalde kaart kopen voor 20 euro, dan betaal je 4 euro entree maar dan krijg je een bonnetje voor een drankje en van dat bonnetje mag je elke soort drank bestellen). Er zijn ook heel veel all-inclusive party’s, bijvoorbeeld de Millenium en Coyote Ugly feesten, waar alleen maar Nederlanders zijn en je onbeperkt mag drinken.

In Lloret heb je ook nog best wel veel leuke kledingwinkeltjes en natuurlijk veel restaurantjes. Het strand vond ik ook prima, één nadeel kan zijn dat het onwijs druk is op het strand, ik vind dat alleen maar gezellig, maar sommige mensen vinden dat niet fijn. En als je de zee in stapt, sta je in één keer helemaal onder water, maar ook daar had ik weinig problemen mee. Taxi’s zijn heel goedkoop en makkelijk te vinden. Er rijden gratis bussen naar het Water Park (ben ik niet geweest, dus kan ik niet over vertellen).

Tja vervelende jongens heb je overal, maar als je je mannetje staat ben je daar zo vanaf. Van rottigheid heb ik weinig gemerkt. Ik ben twee weken geweest en ik moet wel zeggen dat mijn eerste week iets leuker was, tweede week waren er veel Duitsers en ik heb het niet zo op Duitsers haha.

Ohja, nog iets. Ze hebben er een Burger King in zo’n soort Febo apparaat, dus als je ‘s nachts na het uitgaan trek hebt in een hamburger, trek je die zo uit de muur :’)

Is het echt zo dat de drank daar zo goedkoop is? Ik hoor van anderen dat je in een discotheek ofzo 5 euro voor een cola betaald…

OT: Ik ga 20 aug naar Lloret met een vriendin, heb er onwijs veel zin in, lijkt me echt geweldig stappen daar :slightly_smiling_face:

Ik vond de drank daar best wel duur (2 jaar geleden). Maar je kunt op veel manieren aan gratis of goedkope drankjes komen. Bij de ingang van sommige discotheken kreeg je bijvoorbeeld shotjes aangeboden, en soms was je entreekaartje ook nog een tegoedbon voor een drankje.

Nou ja, ik vond het vrij goedkoop. Alleen ik ben wel hoge prijzen gewend qua waar ik uit ga in Nederland. En het verschilt ook wel per discotheek, maar 5 euro voor een cola? Absoluut niet. Bij Bumper’s waar ik dan geregeld heen ging, betaalde je 4 euro voor sangria, dus dat was niet heel goedkoop. Maar bij bijvoorbeeld de Zoo (ook erg gezellig) betaal je 6 euro voor 2 Passoa jus (het is daar altijd happy hour) dus betaal je 3 euro voor een Passoa jus en volgens mij 4 euro voor twee Malibu puur (dus 2 euro voor eentje) en 6 euro voor 2 Malibu cola of Whiskey cola. En je hebt er heel veel barretjes, waar je dus een 1 euro/2 euro betaald voor een liter sangria/bier/tequila. En je hebt ook veel all inclusive parties (verschillen van 10 euro entree (goedkope drank) tot 35 euro (A-merken drank) waar je dus heel de avond zoveel kunt drinken als je wilt. Cocktails zijn ook vrij goedkoop. Ik zat geregeld bij Don Francis, daar betaalde je 5 euro voor een Mojito, maar dan kreeg je ook direct 0,75 cl of een liter en overal krijg je kortingsbonnetjes en bonnetjes voor gratis drank en cocktails. Drank in de supermarkten is ook goedkoper dan in Nederland. Niet overal is het heel goedkoop drinken, maar als je echt goedkoop wilt drinken, lukt dat absoluut, je moet alleen even uitzoeken waar.

Oh oh oooh ik ga 6 augustus, kan niet wachten! Nog een vraagje voor de deskundige: hoeveel geld hadden jullie meegenomen?