Living without friends

Ruzie met je beste vriendin en mensen die je uitschelden. Wat moet je daarmee aan? Ik persoonlijk heb geen idee. Het enige wat in mij opkomt in hopen dat alles goed komt tussen jullie.
Dit gebeurde dus niet bij mij.

Het begon allemaal in de 4e klas. We hadden aan elkaar beloofd dat we bij elkaar zouden blijven en dat niets en niemand ons zou kunnen scheiden. Maar dat kon dus wel. Zij was mooi en populair bij de jongens en maakte gemakkelijk nieuwe vriendinnen, terwijl ik gewoon meer een buitenbeentje was en nooit wat durfde te zeggen. Niet dat ik dat erg vond want ik had haar toch als beste vriendin. Het ging allemaal prima totdat een paar jongens uit de klas mij een kutwijf noemde zonder 1 of andere rede. Het raakte me niet echt maar de maat sloeg vol toen ze mij dik noemde.

Onder gym hadden alle meisjes altijd een hemdje aan met kort broekje terwijl ik meer van de dikke truien ben. De jongens scholden me uit voor varken etc. Mijn beste vriendin hoorde het wel maar ze zei er nooit wat over. Ze zei dat ik het moest negeren. Maar helaas kon ik dat niet en barstte in tranen uit. Nou daar zit je dan in de kleedkamer van gym te janken met een vriendin naast je die het niet op neemt voor je. Ik zag in haar ogen dat ze me kinderachtig vond en dat ik gewoon moest ophouden.

Ik ging naar mijn mentor om alles te vertellen. Hij zou er wat aan doen maar daarna was het nooit opgehouden. Ze bleven doorgaan. Ze riepen het zelfs door de aula dat ik raar ben. Ik ben 16 en eigenlijk zou ik er niet zoveel van moeten aantrekken, maar ik was kapot en woedend van binnen. Ik wilde ze slaan zo boos was ik. Maar mijn vriendin zei dat ik dan gek was. Zij was nog nooit gepest. Sterker nog ze had de knapste jongen van de school aan de haak geslagen. Als het niet mijn beste vriendin was geweest was ik sws jaloers op haar mooie leventje.

Maar ik ben een eerlijk persoon en vroeg tegen haar op Whatsapp: Waarom neem je het niet op voor mij, ik kan hier echt niet tegen! Maar ze vatte het te persoonlijk op en zei dat ik me aanstelde en dat ik inderdaad best stevig ben. En zo begon de ruzie. Het houdt gewoon niet op. Nooit. Ik ben nog steeds elke dag bang om naar school te gaan. Zo zit ik elke dag alleen aan een tafeltje terwijl de andere meiden gewoon lol hebben met elkaar. Mijn ‘‘beste’’ vriendin werd bevriend met het coolste meisje uit de klas. Dan kan je wel verwachtte wat er zou gaan gebeuren. Op insta hadden ik en mijn vriendin leuke foto’s met elkaar van dingen die we samen hadden meegemaakt. Maar ja, die had ze allemaal verwijderd en ingeruild met foto’s waar ze aan het feesten is met haar nieuwe beste vriendin.

Sinds kort ben ik gaan lijnen en ben van 64 naar 55 kg gegaan. Ze waren gestopt met het roepen van varken etc. Ik was eindelijk weer een beetje blij, ook al heb ik geen vriendinnen meer. Elke nacht lig ik in bed en denk ik: Ach weetje wat? Fuck it. Liever geen vrienden dan dat ik met mensen om moet gaan die mij pijn doen elke dag opnieuw…

Niks van aantrekken! En die vriendin waar je het over hebt zou ik niet
meer mee om gaan want een echte vriendin zou het voor je opnemen.
Ik heb altijd veel vriendinnen gehad en hoe ouder ik word hoe meer ik begin
te beseffen dat echte vriendinnen heel zeldzaam zijn! Ik ben nu al meer dan de helft
kwijt omdat ik erachter kwam dat ze allemaal nep waren. Dus wees blij!
Echte vriendinnen bestaan maar zijn moeilijk te vinden.