Live concertfotografie, tips?

Hi hello,

Vanavond ga ik foto’s maken bij een optreden van drie kwartier van een lokaal bandje. Dit topic is een beetje laat, maar ik heb de afgelopen dagen al wel veel tips etc gelezen op andere websites. Maargoed, nu was mijn vraag:

Heeft iemand nog last-minute tips & do’s/don’ts voor (binnen)concertfotografie?

:heart:

UPPIE :grinning:

Als je echt de “sfeer” wilt vastleggen, dus de lichteffecten etc , moet je geen flits gebruiken!

Succes en veel plezier vanavond! (:

Idd geen flits, dat is zo godse lelijk xD
Je kan ook vragen hoe ‘ver’ je mag gaan met je camera. Zo mocht ik zelfs het podium op als ik wilde. En zorg eventueel voor plekken waar je hoger staat dan het publiek, anders is het nogal lastig foto’s te maken. Ik weet niet hoe druk het is daar namelijk.

Zorg dat je al voor ze beginnen met spelen een beetje de juiste instellingen hebt, zodat je niks mist door overbelichting of een te donkere foto.

Als je een groot diafragma hebt kun je makkelijker spelen met de sluitertijd, dat is wel leuk. Allemaal onbewogen foto’s wil je nou ook weer niet :stuck_out_tongue:

Neem sowieso een zo’n lichtsterk mogelijk objectief mee ( 50mm 1.8 bijvoorbeeld ) gezien je dan je diafragma volledig open kan gooien en je dan nog qua sluitertijden goed komt te zitten. Flitsen kan, maar niet met de interne flits. Puur extern flitsen en dan voornamelijk indirect. Is maar net qua ervaring etc hoe ver je daar mee bent. Je kan eventueel Sabine Metz nog even een mailtje / PB’tje sturen, die zit hier op 't forum ook, Alerion heet ze [:

Goodluck.

Ik heb ooit wat fotootjes gemaakt bij optredens, met 50mm f1.8II , zonder flits, was er op tijd om beetje te spelen met de iso enz. Dit is 1 voorbeeld van hoe die van mij zijn geworden;

http://farm4.staticflickr.com/3397/5831632555_ca72dc814c_z.jpg

Dus zorg dat je er gewoon op tijd bent zodat je alles vast goed hebt staan. En wat de rest zegt :stuck_out_tongue: