littekentjes

heey…
ik heb allemaal kleine littekens op mijn benen. het ziet er echt heel raar uit. mijn moeder zegt dat het komt dat ik te snel groei, maar dat geloof ik eerlijk gezegt niet :stuck_out_tongue:
ook zit het op mijn borst… maar het laatste half jaar zijn ze amper gegroeit, dus dan kan het toch nooit zo zijn??
mja… ik kon op internet niets er over vinden :frowning_face:
heeft 1 van jullie dat ook??
ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter denk ik…

xx

het is wel waar dat je door te snel groeien littekentjes kan krijgen =) er is nu ook ergens een topic daarover, k zal kijken of ik het kan vinden ;]

tadaaa: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/rare-plekken-op-me-boven-been-.-113994.0.html =)

dat heet striae, dat zijn littekens van onderhuidsbindweefsel. Dat kan inderdaad komen door snel groeien, en pas later zichtbaar worden. Maar dat kan ook komen als je snel dik wordt of zwanger bent. het bindweefsel kan het groeien niet bijbenen, en daardoor scheurt het en dan krijg je littekens.
Soms trekt het vanzelf weg, bij mijn broertje die heeeeel snelde groeide, zie je er nu niks meer van, maar soms ook niet. Ik heb het bijv ook op mn heupen en borsten. Je kan proberen het te verminderen door striaecreme te smeren, of gewoon veel met bodylotion masseren, om de doorbloeding en dus het herstel, te versterken.

waar haal je dat?? of kreeg je dat van de dokter ofzo??

dat kan je gewoon bij etos of kruidvat kopen geloof ik. ik gebruik het zelf niet, maar veel zwangere vrouwen wel.