littekentjes door puistjes...help!!

hi meiden,

al sinds dat ik puistjes heb krabbel ik ze open, waardoor het lelijke wondjes worden. elke keer als ze aan het genezen zijn, zit ik er weer aan! het is echt een superslechte gewoonte van me, maar dat is dus niet het probleem… want, waar ik echt mee zit, zijn de littekentjes die overblijven. het is echt niet mooi, dus hebben jullie misschien tips tegen die littekentjes ( die ik nu dus al heb…)? misschien bepaalde crèmetjes of methodes? ( dus niet: ‘‘stoppen met krabben’’ want ik weet dat ik dat niet moet doen :slightly_smiling_face: )

alvast bedankt!
xx

upje, dit heb ik zelf ook nodig

Purol of vaseline ofzo?

Slakkencreme van de action schijnt goed te werken tegen littekens.

Niet aan beginnen, vaseline is echt niet goed voor je huid en het zal zeker niet helpen tegen littekens.

oke die slakkencreme van de action die werkt echt voor geen meter want ik zie nog steeds geen verschil na een paar maanden , je huid word er wel zachter van.

Slakkengel?

slakkengel… :nauseated_face:

weet niet of ik daar aan ga beginnen haha! maar iemand nog meer?

Misschien kun je Bio-Oil proberen?

Ja, inderdaad Bio-Oil.

waar kan je dat kopen, en hoe werkt dat?

bedankt!!

Microdermabrasie. Maar volgens mij is dat duur, dus kan je dat beter doen als je na een paar jaar van je puistjes af bent, maar nog wel de littekens hebt.

@matchacha: ja dat had ik ergens al gelezen, alleen ik wil liever iets hebben wat ik thuis kan doen, bijvoorbeeld bepaalde maskertjes ofso…

Ja, Bio-Oil lijkt me het beste, bij de drogist, kruidvat enz. is het wel te vinden. Een nicht van mij gebruikte altijd van die blauwe nivea creme, maar ik weet niet of dat voor iedereen helpt :stuck_out_tongue:

fruitzuurpeeling of microdermabrasie

volgens mij worden beiden vergoed als je naar de huisarts gaat en doorverwezen wordt naar een dermatoloog

Waarom eigenlijk? Je snapt dat deze peelings wel veel effectiever zijn? :stuck_out_tongue:

Anders idd Bio oil, slakkengel, fruitzuurmaskers van Dr van de Hoog

Bio Oil, en gewoon jezelf dwingen ervan af te blijven

@levine: aangezien ik het niet zooo erg heb dat ik gelijk 100 euro uit wil geven :wink:
maar gewoon een beetje de onzuivere deeltjes weg wil werken, maar ik zie nu al heel veel bio-oil staan! daar ga ik even naar op zoek! heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb ook last van littekentjes en toen ben ik met de fruitzuurpeeling kuur begonnen, waar ik geen cent voor moest neerleggen? Ik neem aan dat jij dat dan ook niet hoeft right? Dat hoop ik voor je.

En over ervaringen met Bio oil: http://www.cosmopinie.nl/product/bio_oil_purcellin_oil.html