Littekentje camoufleren

Hallo,

Een tijdje terug heb ik een moedervlekje weg laten halen in mijn gezicht. Het is echt heel mooi aan het genezen. Maar nu zit er dus een klein sneetje op de plek waar het moedervlekje zat. Ik kan het niet goed camoufleren met consealer/foundation, aangezien het net wat dieper is dan de rest van mijn huid. Het pakt gewoon niet of zo. Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik dit goed kan camoufleren?

Bedankt!

Waarom wil je dat?

Het zit zegmaar boven mijn neus, tussen mijn ogen en valt dus heel erg op.

Groeit het nog dicht?

Ik heb geen idee… Heb gelezen dat de kans best groot is aangezien ik het door een plastische chirurg heb laten verwijderen.

Dan zal je het dus de rest van je leven moeten verbergen…ik zou er niks op doen,ja litteken zalf,zodat de kans kleiner wordt.

Littekenzalf doe ik er elke dag op. Ik wacht het wel even af allemaal want het is nu al mooi aan het genezen en na 1 jaar schijn je er niks meer van te zien…

al eens bio oil geprobeerd?

En ik denk dat er weinig anders op zit als foundation, concealer of coverstick?

Ik heb zelf een groot litteken op mijn borstbeen. Ik heb een speciale “creme” ervoor gekocht. Ben toen naar de Douglas geweest en heb het gevraagd wat ik het beste kon gebruiken. Was wel een dure en gebruik hem eigenlijk nooit. Maar misschien kun je daar eens vragen.

ik heb’n moedervlek laten weghalen op mn buik, hij was best groot, gebruik granaatappel olie, voor het sneller te doen verdwijnen, en nu na een paar maanden, is het bijna verdwenen :slightly_smiling_face:

Volgens mij werkt primer daar wel goed voor

Misschien helpt een primer wel een beetje? Vult lijntjes toch op zeggen ze.

Vichy heeft én een foundation die super goed dekt, maar ook een concealer die speciaal voor het dekken van tattoos en littekens bedoeld is. Onder andere hier te vinden: http://www.yourskin.nl/vichy/productlijn/dermablend.html
Wel wat prijzig, maar neem aan dat je er behoorlijk lang mee kan doen.
Ik heb zelf de foundation (voor als ik erge rode plekjes heb in mijn gezicht) en deze gebruik ik nu als concealer, wat voor mij erg goed werkt.

Ik heb ook een (klein) litteken op mijn gezicht, al een jaar ongeveer. In het begin probeerde ik het ook steeds te camoufleren, maar uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat ik te lui ben, niemand het toch eigenlijk opmerkt en ik geen zin heb om het m’n hele leven lang te doen, dus nu heb ik het gewoon aanvaard.