Littekens, who can help me out a lil bit?!

Dag meiden,

Ik heb sinds ik al vrij jong ben behoorlijke striemen op m’n dijen/billen, en dan bedoel ik er ook extreem veel,
maar mijne zijn door de tijd heen wit van kleur geworden of althans veel lichter dan mijn huidskleur… Omdat ik van mijzelf licht getint ben valt dit meer op. Ik ben er al een tijdje mee bezig en probeer er ook echt goed vanaf te komen, ik heb op youtube veel filmpjes bekeken van meisjes die ook last hadden van striemen en ander soort littekens en die er uiteindelijk ook vanaf zijn gekomen, ik weet dat ze niet compleet weg zullen gaan maar daar zit ik ook niet mee, als ze maar een beetje vervagen en minderen zodat je heel goed moet kijken om ze te kunnen zien ben ik daar al helemaal tevreden mee!
Maar hun gebruikten dan van die dure crèmes uit Amerika die echt suuuuper hoge verzendkosten hebben om ze helemaal naar Nederland te sturen…
Dus mijn vraag aan jullie is: Weten jullie misschien een paar goede littekencrèmes waar jullie persoonlijk ervaring mee hebben of waarvan jullie wel eens hebben gehoord die goed werken? En die je gewoon in Nederland kan halen of waar niet zo een hoge shipping op zit? Ik heb zelf wel eens gehoord van Bio-oil, Biodermal… Enigen van jullie daar ervaring mee?
En ik weet dat een paar van jullie zullen zeggen dat ze vast niet zo erg zijn als dat ik denk, maar ik meen het echt, m’n hele billen zitten gewoon COMPLEET onder, en ik wil er gewoon heel graag vanaf komen/ ze verminderen…
Ik ben nu al bezig met ze regelmatig te scrubben, en daar zie ik wel al een beetje verschil in. Maar voor na het scrubben als de poriën daar goed open zijn, wil ik graag een effectieve littekencrème hebben, van daar mijn vraag!

En ik heb dit topic ‘Littekens’ genoemd omdat striae ook littekens zijn die alleen wat dieper in de huidlaag zitten, maar als een paar onder ons ook nog last hebben van andere soort littekens zou dit topic ook wel eens kunnen helpen!

Ik heb gehoord dat slakken slijm kan helpen? Je kan voor heel goedkoop een grote pot kopen bij de action.

Ik kan je er verder niet mee helpen. Maar: Bio Oi wordt gewoon in Nederland verkocht, tenminste, bij onze Etos kan je dat vinden :slightly_smiling_face: Maar het is een soort franchise filiaal, dus ik weet niet of dat overal in de schappen ligt…

Ja klopt slakkenslijm gel werkt goed!

Bedankt voor jullie reacties!

En Anna, heb jij die slakkenslijm gel dan zelf gebruikt, en zoja voor wat voorn soort littekens?!

Ik ga zeker even research doen naar die slakkenslijmgel

Die slakkengel van de action is pure nep. Ik heb heb zelf ook gebruikt en als je de ingredientenlijst bekijkt zie je dat er niets maar dan ook niets van slakkenextract o.i.d in zit. Beautylab heeft er zelfs een artikel aan besteed.

bio oil of slakkengel, je moet beide wel langere tijd gebruiken voordat je resultaat ziet xx

Bio oil werkt ook goed!

Ik heb ook een beetje striemen op mijn heupen richting mijn bovenbenen en een beetje op mijn billen (en dan heb ik niet eens ‘curves’, ugh), wat je nog net ziet met een bikini aan en dat is ook lichter omdat mijn huid gewoon getint is dus het valt wel op, het lijken gewoon lichtere ‘strepen’ echt vreselijk. Ik probeer gewoon mijn bilspieren te trainen om dat ‘strak’ te houden en smeer bio oil, en ik scrub het regelmatig omdat ik ooit heb gelezen dat dat KAN helpen en dat vind ik het waard :’)

Striae zijn beschadigingen in je bindweefsel, daarom is het moeilijk te herstellen geloof ik. Hmpf.

Ja klopt! Gebruik het zelf ook en als je het een paar maanden gebruikt zie je idd resultaat.
Is in NL onder andere te koop bij de Tuinen!

Dankje guys!

En ja Sparrow, ik heb exactly the same… Ik heb ook niet eens curves ofzo, ik vraag me echt af hoe er zoveel daar komen in gods name… Maar ik denk dat het bij mij komt omdat ik een hele erge groeispurt heb gemaakt in één keer…
En ja ik had ook gehoord dat trainen een beetje kon helpen inderdaad!
En heb jij al verschil gemerkt met de stappen die je voor je striae doet?

Ik smeer bijna ieder avond Cacao olie of cacao boter…

dat slakkenslijm heb ik ook gebruikt, en bio-oil… ik had ze ook heel licht op mijn dijen, je ziet er nu niets meer van :slightly_smiling_face: