Littekens moeten zo snel mogelijk weg

Hallo
Ik heb nogal veel littekens op mn benen en 1 op mn arm, het zijn gewoon witte streepjes
Maar over een paar maanden is het weer zomer en kunnen de korte broekjes enzo weer aan.
Maar ik schaam me voor me littekens en ik wil dat niemand erachter kwam dat ik mezelf sneed dus hebben jullie tips of advies hoe ik van me littekens af kom of hoe ze kunnen verminderen, ik gebruik al een tijdje bio oil maar dat help echt niks. Ik zit hier echt mee en ik zit me elke avond kapot te huilen omdat ik deze zomer dus wel korte broeken en alles aan doe maa ik niet wil dat mensen me littekens zien dus asjeblieft help me!!! even sirieuse antwoorden aub want ik zit hier echt mee

littekencreme van biodermal. mijn littekens zijn echt minder zichtbaar. :slightly_smiling_face:

Okee maar als je benen of armen of waar je hem ook hebt, bruin word door de zon valt die dan ook meer op? of is die echt heel minder? want had jij ook een wit streepje dan? sorry dat ik zoveel vraag :blush:

Ik gebruik het nu zo’n 3 maanden, ik ben de afgelopen maanden niet echt bruiner geworden dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik had ook witte streepjes, het is niet helemaal weg maar wel veel minder duidelijk.

wil je er misschien is een foto van sturen? dat ik bv mn nummer even geef ofzo idk. maarja alsnog bedankt ik zal het ook even kopen!

mensen aub even reageren want heb nog wel meer tips nodig ja dankjewel !!!

slakkenslijmgel wil er ook nog wel eens tegen helpen volgens mij. maar dat weet ik niet zeker, ik weet alleen dat het sowieso tegen (verse) striae helpt.

misschien kun je er wat foundation opsmeren als je in je korte broek gaat? dat de kleurverschillen niet zo opvallen. (want volgens mij worden littekens niet bruin)

Zijn ze heel erg zichtbaar?
Ik kan je echter niet helpen, want mijn littekens zijn juist donkerder sinds ik hartstikke wit ben.

je kan ze ook gewoon accepteren… dat is wat ik heb gedaan. je kan de tijd toch niet meer terugdraaien, gedaan is gedaan.

Ik heb ze inderdaad ook gewoon geaccepteerd, daar heb je veel meer aan, want je moet hier je hele leven nog mee lopen.

Dat sowieso niet, ze MOETEN weg :frowning_face:

Sorry om dit te zeggen: maar dit kan enkel als je geduld hebt.
Mensen zijn trouwens veel te egocentrisch om naar littekens ofzo te kijken, dit merkte ik ook wel. Liep ik weken rond met littekens viel het ze ineens op.

Bio oil, 2 keer per dag smeren 3 maanden lang en het vermindert heel erg. Ik gebruik het nu voor mijn lip (heb een litteken van een koortslip een paar maanden geleden). Mijn moeder had eerst een lelijke brandwond. Had ze bio oil opgesmeerd, niks meer van te zien :slightly_smiling_face: maar het verschilt natuurlijk wel met het soort litteken.

Bio oil gebruik ik al een tijdje ja maar tot nu toe helpt het nog niet zoveel maar alsnog bedankt!

Door de bio oil wordt het juist zo licht, ik ben er na 3 maanden maar mee gestopt omdat het juist meer op ging vallen! Heb er zo’n spijt van dat ik dat spul heb gebruikt. Als ik nu bruin wordt zie je het super erg!

Veel scrubben, bodylotion, evt litteken gel ofzo inderdaad

Verder gewoon geduld, en het valt inderdaad veeeel minder op dan je denkt.

Bio oil gebruiken echt. Bij mij heeft dat met de littekens zo hard geholpen, nu zie je ze alleen nog maar als je de plek weet en goed kijkt. Ik raad je bio oil aan, 2 keer opsmeren elke dag.

of gewoon die littekenolie van de kruidvatmerk, dat is welke ik gebruik, en het helpt bij van die kleine littekens, maar ik denk dat je de grote altijd zal blijven zien.

Sorry maar dit vind ik vrij belachelijk verwoord haha. Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt maar het mensen echt niet egocentrisch als ze niet iedereen die ze kennen grondig inspecteren op littekens :’)

En ontopic: leer geduld hebben en het te accepteren. Je kan zo vaak roepen als je wilt dat ze weg MOETEN, maar dat verandert niets aan het feit dat littekens nooit helemaal weggaan. Ze kunnen inderdaad wel verminderen, maar alsnog blijft het altijd een beetje zichtbaar. Je zult er rekening mee moeten houden dat ze dus nooit helemaal weg zullen gaan.