Hoi,
Dit berichtje is meer om iedereen te waarschuwen voor de zon! Ik weet dat het eindelijk lekker is en je met je blote benen naar buiten kunt, maar alsjeblieft pas op en smeer je goed in!
Ondanks dat ik me goed had ingesmeerd ben ik zelf namelijk onlangs tweedegraads verbrand door de zon! Echt het kan, en het gaat makkelijker en sneller dan je denkt. Naast dat mijn huid rood en opgezet was ontstonden er blaren, het was zo pijnlijk dat ik 2,5 week geen bh en ook geen bikini onder mijn kleding kon dragen. Op die plek zitten dan nu ook littekens en deze plek kan in elk geval deze zomer niet meer in de zon, daarvoor heb ik nu zo’n lycra shirtje.
Daarnaast was het op mijn benen ook vrij heftig en hebben hier weken erna nog plekken gezeten die je kan vergelijken met wijnvlekken, gelukkig zijn deze wel weggetrokken.
Dit alles is gebeurd ondanks dat ik me nog redelijk regelmatig heb ingesmeerd met factor 50+! En oke het was in het buitenland en de zon is er iets feller, maar het kan ook makkelijk in Nederland gebeuren, dus pas alsjeblieft op en smeer je in met zonnebrand die past bij jouw huid, en dan bedoel ik niet alleen een juiste factor maar ook de soort zonnebrand is daarbij van belang. Smeer je ook regelmatig opnieuw in en ga uit de zon of bedek stukken van je huid als de zon te fel wordt.
bruin willen we allemaal wel worden, maar verbrand of littekens is echt een heel ander verhaal