Littekens door acne.

Hooi allemaal.
Ik heb best veel littekens door acne op mijn gezicht. Heeft iemand anders dit ook? En zo ja wat kun je doen om die littekens te vervagen of zelfs te verwijderen? En hoe moet je dan je make-up op doen? Ik heb er best wel veel, sommige groter dan de ander. En het is niet zo dat ik iedere puistje uitknijp want ik liet ze gewoon zitten maar kreeg daarna toch wel een litteken doordat ik aan het korstje zat :’(
Hoop dat iemand mij kan helpen.

x

Ik heb ze vooral op mijn slaap.
Mijn voorhoofd is in de loop der jaren uit zichzelf gaan helen, maar nu heb ik op mijn wangen ook putjes.
Ik loop sinds 4 maanden bij een dermatoloog die me geheel van de acné heeft afgeholpen en van hem heb ik 2 soorten gels gekregen.
Eryacné: gel om acné tegen te gaan en nieuwe aan te laten maken.
Differingel: om de huid 's nachts te laten herstellen.
Mijn voorhoofd is al gaver aan het worden. Mijn kin, waar de acné het ergste was, ook steeds meer.
Mijn slapen gaan iets minder, maar de oude littekens/putjes komen al wel omhoog, dus er zit nieuwe huid onder.
Je kan differin via internet kopen zag ik, ik krijg hem via mijn derma.
Bio Oil kan ook, maar is wel erg vet.

Ik heb nooit zoveel last gehad van puisjes, bezie dit maar als een UP.

Ik heb er ook last van gehad. Ik heb er altijd sudocreme op gesmeerd.
Ik weet niet of het nu uit zichzelf is geheeld of dat het ook echt veel heeft geholpen, maar het is goedkoop en goed voor babybillen dus ook vast voor jou:P

Eigenlijk wel ja, maar ik had er veel goeds over gelezen voor rode huid in zijn algemeenheid en acne littekens.

ik heb eerst ook bij de dermatoloog gelopen, slikte toen roaccutane. Je hebt zwakkere en zo steeds sterkere die dus een hogere werking hebben. Ik had de laagste en slikte er elke avond 1. Binnen zo’n 2 weken was alles weg. Niks helpt bij mij kwa zalfjes en de pil of iets. Deze pillen zijn echt wonder dingen ofzo. De littekens worden vaak wat minder in de jaren maar zullen nooit helemaal weg gaan. Je kunt wel bij de apotheek wat zalfjes enzo halen die meehelpen bij het herstellen maar je blijft het altijd zien, bij de dermatoloog kunnen ze dat denk ik alleen helemaal weghalen. En blijf van die korstjes af dan !!!

Er zit zink in, en dat is ontstekingsremmend.Ik kwakte het altijd op een puistje als ik die net had uitgeknepen. Maar dat doet niet echt wat voor littekens.
Die vervagen over tijd. Putjes niet.

Ik wil een fruitzuurpeeling ondergaan. Maar ik moet er eerst nog wat meer over opzoeken.

Het is tegen een rode huid geloof ik. Ze smeren het op babybilletjes zodat ze geen uitslag krijgen door luiers (?) Maar het is prima te gebruiken voor de volwassen huid. Ik smeer het vaak ook op wondjes.

Echt tegen de herstelling van de huid is aloe vera of calendulan goed. Ik heb een klein voorraad je pure Aloe Vera gel (98% aloe vera) uit Curacao gehaald en smeer die over littekens die ik echt al een hele tijd heb. De meesten vervagen wel en de rest van mijn huid ziet er ook heel mooi uit. Als dat op is gebruik ik calendulan, voorheen mijn vaste creme. Dat is eigenlijk een algemeen wondermiddeltje dat ook de natuurlijke huidherstel bevorderd. Het gaat alleen erg langzaam, maar ik zie op zich wel verschil.

Ik heb een half jaar geleden veel last van puistjes gehad.
Maar altijd als ik een puistje heb en hij is weg, dan blijft er nog weken/maandenlang een rood vlekje over, wat geen puistje is. En sommige zijn er nog steeds en gaan maar niet weg… Gaat dit ooit nog weg? Liefs

Ik heb ook differin gel en dat is nou niet bepaald om je huid te laten herstellen, tenzij je een andere hebt want de mijne is nog al agressief en uitdrogend. Daarbij krijg ik het alleen maar op recept.

On topic: Ik heb ook allemaal putjes en kleine littekens. Ik wil denk ik als mijn puistjes zo goed als weg zijn microdermabrasie behandelingen laten doen. Is wel prijzig maar het schijnt wel goed te helpen!

Misschien dat ik je niet zo help, maar ik heb ook last gehad van veel puistjes en littekens erna. Sinds ik de pil slik (Diane 25), zijn die puistjes verminderd en de littekens eigenlijk vanzelf vervaagd.

iedere avond met een plakje rauwe aardappel over de littekens heengaan

Als het echt diepe putjes zijn dan moet je er rekening mee houden dat die misschien nooit meer helemaal weggaan. Ik heb zelf ook nog redelijk wat littekens helaas. :dry:

Verder heeft het soepel houden en verzorgen van de huid met aloë vera, sudocreme bij mij best geholpen. Ze zijn niet helemaal weg, maar ook niet heel opvallend. Slakkenslijmgel heb ik zelf nooit geprobeerd, geloof er niet zo in, maar het valt altijd te proberen! Succes!