Littekens benen wegsmeren?

ik heb last van littekens op mijn benen door het kapotkrabben van muggenbulten enz, ze moeten altijd mij hebben :frowning_face: … En bij de bikinilijn een paar littekens door ingegroeide haartjes na het epileren.

Weet iemand een lotion, creme, olie ofzo die echt goed helpt om de huid te laten herstellen van littekens?

Het gaat dus niet om onderhuidse littekens zoals striae!

Met kokosolie zie ik geen verschil, gebruik nu skin oil van Etos huismerk, ben benieuwd…

Oja en door bv scheerwondjes heb ik ook littekens.

Scrubben doe ik al minimaal 2x per week en ik gebruik dagelijks sowieso een random bodylotion van dove of nivea ofzo…net wat er staat

je kan bij de kruidvat een bruin potje kopen het is hun eigen merk en het heet tea tree, donker groen dekseltje. het helpt echt. je hebt het voor 3 euro dus niet extreem duur. het is wel een scrubcreme achtig iets. je moet het wel met een sponsje scrubben. helpt ook tegen striemen

Ik gebruik altijd een potje slakkenslijm, beetje vies idee maar het werkt heel goed. Is maar een paar euro bij de action. En bio-oil schijnt ook goed te helpen tegen littekens maar is wel ietsje duurder volgens mij! Ook in veel drogisterijen wel te koop.

Thnx voor de tips! Zal es gaan kijken.
Die skin oil van Etos is een soort na maak bio oil, ook niet echt goedkoop voor een klein flesje.

bedoel je Kruidvat Tea Tree Scrubcrème?

jaa die bedoel ik, ik gebruik hem zelf ook

Er zijn best veel litteken-oplossingen op de markt. Bio-oil werkt wel als je het echt 2x per dag smeert en nooit overslaat/vergeet. Ik heb ook veel gehoord over Staudt littekencreme, maar volgens mij is dit meer voor brandwonden en operatielittekens. Biodermal littekencreme is ook een hele bekende! Voor de rest zou ik persoonlijk niet echt met harde scrubs te werk gaan hoor…dat beschadigt alleen maar je huid.