Litteken

Hoi!
dit is mijn eerste Topic en ik weet zeker dat er weinig mensen op gaan reageren maar ik schrijf het toch maar.

Ik ben al heel erg lang onzeker over mezelf omdat ik veel moedervlekken heb, ik heb er ook wat weg laten halen en nu zit er op mijn gezicht een litteken. Ook heb ik op mijn rug een grote moedervlek, van mijn nek tot mijn stuitje ong, het is soms echt heel vervelend omdat ik ook minder snel ga zwemmen met vrienden en mijn haar in een knot dragen doe ik ook niet omdat je het dan ziet.

Ik heb een hele leuke jongen in mijn klas en hij vind mij ook leuk, ik ben alleen bang dat hij me door mijn litteken minder leuk vind… ik hoef geen advies ofzo, ik wilde het gewoon even kwijt :flushed:

Heb jij ook iets aan jezelf waardoor je jezelf zo haat? :frowning_face:

Ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb hele erge striae op mijn heupen, zie je ook heel erg als ik een bikinibroekje aanheb… :’(

Niemand die je daarom minder leuk vind hoor… Je bent er zelf bewusten van terwijl het een ander waarschijnlijk niet eens opvalt :slight_smile:

Ik heb ook moedervlekken op de meest verschrikkelijke plekken, onder andere een op mijn schaamlip :’) dat maakt je juist uniek en jongens zien dat echt niet. Hij zal er echt niets van zeggen.

Ja, ik snap wat je bedoelt :slightly_smiling_face: normaal heb ik er ook make-up op, maar soms helpt het niet en heb ik gewoon het gevoel dat iedereen er op let.

Ik heb een grote moedervlek op mijn arm en eerst schaamde ik me er ook voor en droeg ik nooit t-shirts en topjes. Maar de laatste jaren heb ik mezelf geaccepteerd zoals ik ben en er is nog nooit iemand geweest die er raar naar gekeken heeft of een rare opmerking erover heeft gemaakt. De onzekerheid zit vooral bij onszelf.

Moedervlekken zijn mooi. Ze maken je uniek. Iedereen heeft namelijk moedervlekken maar niemand op dezelfde plek. Overigens valt het bijna niemand op, waarschijnlijk zie je het alleen zelf. :slightly_smiling_face:

Wat garapoes zegt, zoiets maakt je juist uniek!
Ik heb zelf ook een groot litteken op mijn lip (is bij mijn geboorte niet helemaal goed gegaan), en ben daar ook ontzettend lang onzeker over geweest. En toen er een jongen mij leuk bleek te vinden, werd ik alleen maar onzekerder. Maar aan de andere kant zag ik dat ook als een bevestiging, dat mensen niet alleen maar naar mijn litteken keken, maar verder dan dat.
En echt, als zo’n jongen je leuk vind, dan kijkt hij daar sowieso wel doorheen!
En je zegt dat hij je leuk vindt, dus ik geloof dat je je daar echt geen zorgen over hoeft te maken :slightly_smiling_face:
Het klinkt misschien een beetje cliché, maar wees er vooral trots op!

Geloof me, jongens zien dat echt niet snel.
Ik heb een moedervlek (pigmentvlek) op mijn dij van ong 8 centimeter, dat zag hij pas na een maand :’)
Geen zorgen over maken!

Als hij je echt leuk vind, no stress, dan boeit dat hem echt niet hoor.

Echt bedankt iedereen! niet gedacht dat iedereen hier zo aardig was Hahaha :wink: