litteken

hey meiden,
ik laat morgen in het ziekenhuis een moedervlek weghalen in me gezicht.
krijg je van het ziekenhuis zelf litteken creme mee? of moet je het zelf halen, en wat is een goede? ik wil namelijk niet rondlopen met een lelijk litteken op mn hoofd… :flushed:

xx

zou toch wel ff moeten

Ik neem aan dat je een kleine "proef"verpakking mee krijgt van het ziekenhuis.
Of een recept, die je vervolgens bij de apotheek kan ophalen.
Ik zal het even afwachten en anders bij het ziekenhuis vragen.
Succes meid!

Je hoeft er niet persé littekencreme op te smeren.
Bij mijn broer hoefde dat niet en heeft ook geen litteken.

oke bedankt! en anders dan ga ik idd even langs bij de aphoteek… iemand ervaring met biodermal?

Calendulan vermindert de productie van littekenweefsel, dat helpt altijd heel goed bij mij! Je ziet het resultaat wel pas na een tijdje smeren. Kan je bij de Kruidvat halen.

Het beste is om er helemaal niets op te smeren. Ik ken ook geen enkele arts die je crème zou meegeven of aanraden eerlijk gezegd…

Vraag het even na bij het ziekenhuis?

Bio oil

Of die olie van mylène

ja in principe heb je dan een open wond
dus daar mag je nog niks opsmeren he

Dat is niet waar. Op een open wond moet je niks smeren, maar als het een (rood) litteken is is dat juist goed!

Bio-oil! Die is echt zoooo goed!

Open wond moet je niet in zalven nee, anders krijgt het geen lucht, dus geen kans om te helen.
Maar een litteken, die helemaal dichtgegroeid is, of hoe ik dat moet verwoorden, mag wel hoor.

Ik bedoelde ook op een litteken. Zeker als het een vers litteken is (als in: minder dan 2 jaar oud ong), kan je er het beste van afblijven hoor. Maar oke, iedereen moet natuurlijk doen wat hij zelf wilt.

Ik zou er van afblijven. Littekens zijn stoer man, teken dat je hebt geleefd, yolo

Ja, deze zalf is echt goed, mijn broer heeft die ook gebruikt en nu zie je van zijn littekens bijna niets meer.

Ik heb ook een moedervlek laten weghalen en heb er verder niks aan gedaan met genezen enzo. Pas later heb ik litteken creme van de kruitvat erop gedaan, en het verminderde aardig goed.