Litteken

Hoihoi,
Ik heb sinds mijn 6e een litteken op mijn neus, dit komt omdat ik ooit werd gebeten door een hond. Ik gebruikte een Poolse creme, wat zo ongeloooooflijk jammer nu uit de markt is, het werkte echt supergoed en het is een stuk vermindert. Maar je ziet het wel. Ik vind het niet zo mooi staan en je kan het nog steeds zien als je er foundation of concleaner overheen doet omdat het vrij roze is. Mijn vraag is of jullie echt hele goede creme’s weten die het verminderen of helemaal weghalen, als ik het op mijn 18e nog heb ga ik het laseren maar ik wil het verminderen, de creme mag heel duur zijn want (het klinkt verwend) ik ga geen goedkope prut op mn litteken doen want straks word het nog erger.
Hier nog een (kut) foto van mn litteken, het lijkt heel lichtroze maar het is best donker.

Hopelijk weten jullie raad.

xx

Ik heb geen idee maar ik vind het wel mee vallen, ik had verwacht dat je hele neus bedekt was

Dit klinkt vast heel dom… Maar ik vind zo’n litteken echt leuk staanhaha.
Zie dit maar als een upje!

ik heb ook een litteken in mijn gezicht. op mijn wang. en nog ergens 1. kerel, na zoveel jaar hoort het bij je? ik heb de mijne al vanaf mijn 4e en hij valt best op. maar weghalen? nee vind ik kant en klare onzin. mijn mening.

maar ot: ik weet geen crème…

Als ik het niet zou weten had ik gedacht dat het een lichte (grote) moedervlek was met een beetje aparte vorm.

Maar er zijn dingen op de markt om littekens van striae te verminderen/weg te halen, probeer die middeltjes anders.

Ik vind het niet zo opvallend hoor, ik zie niet in waarom je hem zou weghalen. Alleen maar zonde van het geld denk ik zo…

Toen ik de link aanklikte moest ik zoeken naar het litteken, wat dus betekend dat het heel erg meevalt. Vind het er trouwens best leuk uitzien hoor.

Hiermee help ik je niet echt haha :stuck_out_tongue: Heb hier geen ervaring mee dus weet geen crème sorry.

Dermatix gel. Kan je bij de apotheek krijgen. Is alleen wel heel duur.

Haha mijn foto heeft een hele grote flits dus hij is minder maar hij valt best op en heeft een bliksem vorm. :astonished: (zoals harry potter lol qq)

ik vind je litteken ook niet heel erg opvallen maar ik snap wel dat je je er aan stoort, er is van biodermal wel een litteken zalf die goed schijnt te werken, hij is ongeveer 27 euro

ik vind dit heeel erg meevallen, ik heb echt 2 knalpaarse/roze littekens :hammer:

Ik weet geen goede crèmes, maar over dat weghalen zou ik nog even nadenken. Want ik weet niet hoe oud je nu bent, maar de kans is groot dat je over een tijdje denkt, ach wat boeit het, ongeacht hoe erg het je nu ook stoort! Misschien denk je nu dat het echt heel erg, maar de kans is groot dat dat wel overwaait, zelfs al denk je nu ‘dat gebeurt noooit’

Trouwens, wat ik wel weet, is dat plastisch chirurgen over het algemeen juist afraden om crèmes o.i.d. op je littekens te smeren. Een litteken is namelijk als het vers is vaak bol en groot en als je dan crèmes gaat smeren dan plat je het litteken af en dan wordt hij groter en groter (breder zegmaar, omdat het bolle dus plat wordt gedrukt). En die crèmes smeer je vaak tegen de kleur enzo, zodat het minder opvalt, maar meestal trekt die kleur vanzelf weg (na een langere tijd) en die bolling van het litteken krimpt ook en dan wordt hij vaak gewoon plat. Met die crèmes maak je het eigenlijk dus erger, zeggen ze… Maarja das voor jou te laat als dat zo zou zijn.

Edit: ik bedacht me net of het misschien niet beter is om even een tijdje (jaartje ofzo) zonder crèmes of foundations te lopen, misschien kleurt het dan wat bij…? Want zoals ik lees, gaat het jou vooral om de kleur en misschien als je het litteken en de huid eromheen de kans geeft om bij te kleuren, dat het dan minder is…? Geen idee of dat echt zo is, ik roep maar wat haha. Maar misschien is het het proberen waard, smeren kan altijd nog, toch?