Litteken nog steeds rood

Ik weet dat er heel veel topics zijn over littekens, ik heb de zoekfunctie ook gebruikt, maar ik vodn alsnog niks over mijn probleem.

Het zit zo. Vorige zomer was ik van mijn fiets gevallen en ‘doorgegleden’ op mijn knie zat een grote wond, waar ik 2x uitgescheurt ben. Toen viel ik nóg een keer op dezelfde knie en daar ben ik ook 1x uitgescheurt. Nu is de wond genezen en zit er een litteken (rond, de vorm van een hartje).
Maar het litteken is een bobbel en nog steeds rood. Het is nu dik 9/10 maanden geleden dat ik gevallen ben. Zal dit gewoon een geneesfase zijn of moet ik naar de huisarts gaan?

Het ligt eraan hoe rood het is en hoe het eruit ziet. Is het erg rood, heb je er pijn/last van dan zou ik wel ff naar de huisarts gaan. Op het moment dat er littekenweefsel ontstaat komt daar bindweefsel bij kijken (= littekenweefsel) bindweefsel is anders dan je huid en daarom is het meestal dikker en “steekt” het soms uit. Bindweefsel is iets dat niet meer weggaat maar in de loop van de tijd wel minder wordt.

Ik denk dat jij het antwoord gegeven hebt, in het begin was het echt vuurrood, nu gaat het meer naar de roze kant. Dank je :slightly_smiling_face:

Dat heb ik ook x[
irritant, maar het gaat dus niet echt meer weg.

ik denk dat je ook beter naar de huisarts kunt gaan…

Als het in de vorm van een hartje is, zou ik wel een foto willen hebben (=
-hier heb je niks aan. Eh… ik ben niet zo goed met littekens enzo…

Als 'ie wit zou zijn, zou ik nog best trots zijn op m’n litteken

Over een hele tijd zal het denk ik wel lichtroze/wit zijn. Maar dat kan nog jaren duren denk ik. Het kan nooit kwaad eens te informeren bij je huisarts :wink:

Hij is nu roze, 'k heb mijn huisarts trouwens net opgebelt om eigenlijk een afspraak te maken, maar ik ben al bij 'm geweest met m’n wond en hij zei al dat het een litteken zou worden, hij zegt dat de kleur normaal is en langzamerhand weg zou trekken, zo niet, moet ik bij 'm langs komen. :pensive: Dus eigenlijk kan het topic wel weg…

Weetje
heb je het laten hechten? Want dan zitten er zo van die strepen door
en dan heb je een piratenlitteken

Ik heb het niet laten hechten, het was rond, dus dat zou een beetje moeilijk gaan, het was ook oppervlakkig en niet diep, dusgeen piratenlitteken voor mij

Wildgroei? Maybe…

Misschien kun je Biodermal littekencrème gebruiken?
Werkte bij mij wel erg goed (:

Het rozige is normaal ;-).
Heb net op de uni heel stuk over littekens gehad, je hebt eerst weefsel waar suuuperveel adertjes doorlopen, daardoor is de roze kleur, dit gaat langzamerhand verlittekenen, waar amper bloedvaatjes doorheen lopen, vandaar dat littekens altijd wit zijn.
Dat het roze is betekend dat je litteken nog aan het genezen is, ik zou als ik jou was beginnen met bio-oil of littekencréme te smeren, dan heb je nu nog een kans dat je litteken kleiner gaat worden :slightly_smiling_face:.

ik ben 2 jaar geleden aan m’n knieën geopereerd en op mijn eerste knie zit een litteken die nog steeds rood is.