Literatuurlijst Engels

Ik lees heel veel topics over Nederlandse literatuur, maar ik heb juist inspiratie nodig voor Engelse literatuur. Wat hebben jullie zoal gelezen?

nou,
ik moet dit jaar huckleberry finn en 1984 lezen
ik weet niet of je hier iets aan hebt
oja, ik zit in de 5e x)

Ik ben al van school af maar ik heb het volgende gelezen (voor school, voor mezelf heb ik andere dingen gelezen):
Angela’s Ashes, One Flew Over the Cuckoo’s Nest, The Remains of the Day, Never Let Me Go (film komt binnenkort uit :wink:).

Romeo and Juliette van Shakespeare! Staat goed op je lijst en is best goed doorheen te komen (houd desnoods de Nederlandse versie ernaast). Heeft ook maar 60 pagina’s ofzo!

The cement garden

Into the wild! Het boek is af en toe wel langdradig, het is echt een journalistiek verslag namelijk, maar het is wel interessant en mooi (: de film kan je er dan ook nog bij kijken, maar bij je boekverslag moet je uitkijken dat je alles letterlijk van de film overneemt, want sommige details die zijn daarbij anders dan in het boek. (thankgod had ik voor m’n mondeling nog een mooi engels boekverslag gevonden op internet ergens die echt heel goed was! :grinning:)

verplichte boeken: the chosen, tess of the d’urbenvilles, atonement…
daarnaast rosemary’s baby en verder weet ik t eigenlijk niet echt meer:p

The Remains of the Day, The Go-Between, Mad About the Boy, Lord of the Flies en nog eentje waarvan ik de naam nu echt heel erg kwijt ben.

Ik ga nu lezen:
Into the Wild van John Krakauer
Hideous Kinky van Esther Freaud
Mosquito Coast van Paul Theroux
Ik heb gelezen:
A thousand splendid suns van ik weet even niet meer hoe de schrijver heet
Slumdog Millionaire