Lipstick dragen

Vinden jullie dat donkere/knallende (donkerrood, zwart, knalrood) kleuren lipstick naar school dragen kan?
  • JAAA! Super tof!
  • Ja, ziet er wel cool uit
  • Ja, maar ik zou het niet zelf op doen
  • Nee, voor school zou dat toch een beetje té zijn
  • NEEE! Ik haat lipstick en ook als anderen het op hebben

0 stemmers

Hey, waarschijnlijk strugglen hier andere meisjes ook mee, maar het leek me een goed idee om hier een topic voor aan te maken. Ik vind lipstick en lipgloss heel erg leuk naar school. Meestal doe ik wel nude kleuren op, maar ik heb laatst voor mijn verjaardag een hele donkerrode kleur gekregen. Ik vind het een hele mooie kleur en hij blijft ook goed zitten, maar het probleem is dat ik het niet echt durf te dragen naar school. Hebben jullie daar misschien tips voor? Dat je bijvoorbeeld van nude, naar iets feller gaat en dan uiteindelijk deze kleur kan gaan dragen? (het is Essence 21 Trés Chic voor degene die het zich afvragen). Een klein puntje is ook dat ik pas 14 ben en dus niet al in de vijfde zit of zo, maar pas in de tweede :frowning_face:

Ik denk dat ik vanaf mijn 16e regelmatig felrode lippenstift en soms donkerrode lippenstift droeg, ook naar school. Eerlijk gezegd heeft het me nooit wat uitgemaakt wat anderen ervan vonden. Plus ik was redelijk alternatief, ik wilde er juist anders uitzien dan mijn klasgenoten. Ik zou in elk geval niet de moeite nemen om het subtiel op te bouwen oid, maar gewoon de lippenstift op doen die jij mooi vindt.

Ik vind 14 persoonlijk nog wel een beetje jong denk ik. Ik denk tenminste niet dat ik het heel fijn zou vinden als mijn dochter later op die leeftijd met hele opvallende make-up rondliep. Maar dat komt misschien ook gewoon omdat ik er wat later mee was.

Ik vind dat het af en toe kan. Ik ben ook veertien, zit in de derde en ik doe het soms.

Haha, de opties:

• JAAA! Super tof!
    • Ja, ziet er wel cool uit
      Je mag het zelf weten, maar ik vind het voor een 14-jarige behoorlijk opvallend.
      Een donkere kleur is mooi, maar het kan al snel wat ‘oud’/‘volwassen’ staan. Ofwel, het is gaaf, maar ik zou het zelf niet hebben gedaan.

Lippenstift vind ik heel wat anders dan opvallende make-up op de manier van ‘zie mij’. Een donkerrode kleur kan heel sophisticated overkomen, zeker als je de rest rustig houdt.

Ik zou het gewoon doen als jij die kleur mooi vindt, ik heb van mijn 16e tot mijn 18e eigenlijk elke schooldag donkere lippenstift gedragen. :’) En dan gewoon felrood of vampy red of paars.

Daarnaast is die kleur die jij hebt redelijk sheer en valt het volgens mij best wel mee.

Ik vind echt donkere lipstick wel net te heftig voor op de middelbare school. Absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar voor een 14-jarige zeker. Ik zou die lipstick vooral thuis dragen.

Je zou het natuurlijk altijd eerst gewoon thuis kunnen proberen, kijken hoe je omgeving reageert. Als dat positief is dan zou ik het naar school toe proberen op een kortere dag. Als dat ook positief is kun je het gewoon proberen toch?

Dit is precies waar ik het gister over had in de wwjneek :’’)
Nee, maar ik zou het wel opbouwen, dat heb ik zelf al gemerkt, of gewoon idd eerst korte dagen op school. Doe vooral wat je zelf wilt en als je het mooi vindt staan, blijf het dan ook gewoon lekker dragen

Ik vind dat je zelf moet weten of je het draagt, als je het mooi vind zou ik het gewoon doen.

Wat je eventueel kan doen is ervoor zorgen dat de rest van je make up niet al te heftig is. Bijvoorbeeld alleen wat mascara, zodat je look niet te extreem is voor een schooldag.

Ik vind het niks voor een 14-jarige naar school.

Het kan wel, maar houdt de rest dan rustig en doe het af en toe. Maar ik denk dat het beter is om een beetje op te bouwen, eerst met getinte lippenbalsen bijvoorbeeld of lipgloss.

Gewoon doen!!

Zelf doe ik het wel gewoon, maar ben allang geen 14 meer (23). Waarom zou je niet gewoon dragen wat je mooi vindt? :slightly_smiling_face:

ik zit ook in de tweede en ik doe het ook gewoon! ik denk gewoon wat boeit t wat anderen zeggen, als ik het zelf maar mooi vind. ik snap echt niet waarom mensen zeggen dat het raar is want je mag zelf weten wat je draagt toch?? ik zou er wel voor zorgen dat ie echt goed en mooi op je lippen zit, dan voel je je er zelf ook wat zekerder bij. xx

Hm ik vind het niet te heftig voor school, maar ik vind je wel een beetje jong. Ik zou zelf voor school een lichtere kleur kiezen en de donkerdere kleuren dan voor een feestje of andere speciale gelegenheid bewaren.

Maar alsnog, als jij het mooi vind en je ouders vinden het goed zou ik het gewoon doen.

Hm, ik vind het voor een 16-jarige best gewaagd. Kan misschien wel, maar ik vind het best jong. Als je 18 bent, dan ben je toch wat meer vrouw en dan vind ik het wel kunnen. Rode lippenstift is best sexy en supervrouwelijk, als een jong meisje dat draagt vind ik dat best uitdagend overkomen. Maar het hangt er ook vanaf hoe jij zelf bent. ALs je een heel volwassen uitstraling hebt dan vind ik het sneller kunnen dan wanneer je bijv al een heel uitdagende stijl hebt.

Ik vind dat de kleur waar jij het over hebt nog wel kan, voor een 14-jarige. Zo donker is het nou ook weer niet, en hij heeft een glans, wat het ook iets jonger doet ogen.
Zelf ben ik pas vanaf mijn 15e/16e rode lipstick naar school gaan dragen, maar als jij je er zeker bij voelt, moet je het gewoon doen :slightly_smiling_face:

gewoon doen wat jij leuk vind!

Dankjulliewel allemaal voor het advies! Ik heb hem nog niet naar school gedragen (durf ik nog niet, haha), maar ik draag nu wel andere kleuren naar school. Denk aan MAC Fanfare (lijkt een beetje op Brave). Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met het dragen en dat ik hem nu voor speciale gelegenheden bewaar :slightly_smiling_face: