Lippenbalsem verslaving

Hay! Ik heb een probleem. Ik ben verslaafd aan lippenbalsem, maar dan ook echt. Als ik het heb opgesmeerd zijn mijn lippen binnen een half uur alweer helemaal droog en moet ik weer opnieuw smeren. Als ik het een uurtje niet op doe hangen de vellen aan mijn lippen (zo ongeveer dan). Ik gebruik nu vaseline rosy lips (en soms labello classic of iets anders, maar het meest de vaseline). Maar ik heb het gevoel dat mijn lippen er alleen maar droger van worden dus ik wil eigenlijk een andere, echt goede lippenbalsem.
Mijn vraag: bestaat er een lippenbalsem waarmee je je verslaving kan “afbouwen” ofzo waardoor je lippen na een tijdje weer zonder lippenbalsem kunnen? Want iedereen zegt dat ik echt véél te veel smeer. Gewoon geen lippenbalsem meer dragen is echt geen optie want dan doet het echt pijn en hangen de vellen eraan, ziet er niet uit. Een vriendin van me had laatst wel zo’n blauw potje Blistex, als iemand die kent, helpt dat? Want zij zei dat het heel goed hielp (ik kan die van haar niet even proberen want ik zie haar zowat nooit).
Thankssssss in advance! x

Nee, je moet het gewoon een maand niet meer gebruiken en er mee leven dat je dan ruwe lippen hebt denk ik. :frowning_face:

slechte(dus wat minder vettige) lippenbalsem kopen.
Die van de kruitvat is niet zo vet!

ik moet wel heel veel lippenbalsem op doen want mijn hele lippen vallen anders uitelkaar

I’m gonna die, haha. Toch bedankt!

EDIT: minder vettige lippenbalsem is misschien ook wel een goed idee ja!

Trouwens, geldt die kruidvat actie van 30% korting ook op blistex etc? Anders ga ik die blistex toch maar even proberen.

Maybe rosebud salve?

Ik gebruik altijd Purol, ben zelf ook verslaafd. Purol is gewoon een soort doosje met geel/bruin achtig spul. Maar het is ook erg vettig.

smeer purol altijd voor het slapen gaan normaal beetje dik laagje, als ik wakker word zit die ernog.
en overdag gebruik ik gewoon purol in een tube? oooit van de action 1 euro

Carmex!!! Je hebt 1 niet zoveel nodig het is een medical lipbalm, tis so goor dat je er om te beginnen al niet teveel van smeert. 2 Het hydrateert echt geweldig. Staat er letterlijk op: it sooths it heals. Je hebt ze in cherry, mint en strawberry, in balm, potje en tube. De tube vind ik persoonlijk wel beter, dat is tenminste al een beetje vloeibaar, die balm smelt wel heel snel. Dus niet per ongeluk op de kachel laten liggen :see_no_evil:

http://s2.thisnext.com/media/230x230/Carmex-EZ-ON_969A6590.jpg

Honey Trap van Lush helpt bij mij heel goed ^^

heb je ook altijd dorst?

Nee, ik drink wel genoeg (vooral water) want ik weet dat je droge lippen kunt krijgen als je te weinig vocht binnen krijgt (:

En bedankt iedereen! Ik heb toch maar even Blistex gehaald en dat smeer ik nu 1x 's ochtends en 1x 's avonds op, de rest van de dag smeer ik niks. Ik heb wel telkens het gevoel dat mijn lippen er verschrikkelijk uitzien maar als ik in de spiegel kijk valt dat echt heel erg mee. Dus ik hoop dat ik het volhou en dat ik dan beter zonder lippenbalsem kan!
En anders zal ik jullie producten zeker proberen :slightly_smiling_face:

Blistex is troep vind ik :blush: van die witte werden me lippen alleen maar droger en die blauwe vind ik lekker dus op een gegeven moment sat ik te likken XD dus dat is niet egt een must als je ng een verslaving hebt XD ik gebruik nu vaseline met aloë vera gewoon in die potje :stuck_out_tongue: , en anders moet je labello light kiss proberen XD die is licht en smerig (A) smaakt naar afwasmiddel en het lijkt alsof je lippen zweten:P

Ik vind die Blistex juist superfijn! Ik heb wel een potje, misschien had jij dan een tubetje ofzo?
Van vaseline gingen mijn lippen uiteindelijk alleen maar meer kapot. En bij labello light kiss vind ik het net alsof je water op je lippen smeert waardoor je na 2 minuten weer moet smeren :face_with_raised_eyebrow: Maar toch bedankt!

Het kan ook dat je helemaal niet verslaafd bent maar dat je lippen gewoon sneller scheuren omdat het nu kouder is toch?

-

Ik heb de Blistex Daily Lip Conditioner, in zo’n wit potje. Ik heb hem altijd bij me ( nu staat ie gezellig naast me (: ) en ik vind hem wel heel fijn. Ik doe er ook al heel lang mee. Alleen het potje vind ik niet zo praktisch, dus ik ga binnenkort even kijken of ze hem ook in stickvorm hebben. (:

Ik vind Candy Kisses echt heel fijn, ben zelf ook superverslaafd :3
Heb het hiermee afgebouwd.

Probeer is je lippen te scrubben.
Hiervoor heb je speciaal spul maar het kan ook gewoon als je een nieuwe tandenborstel hebt. Maak het een beetje nat maakt en dan heen en weer over je lippen gaat. En dan natuurlijk lippenbalsem :wink:

Hello,
ik heb dat ook wel eens als ik te lang iets van een lipproduct gebruikt heb.
wat je kan doen is: scrubben met tandenborstel elke avond,( met tandpasta, tandpasta kan je ook op puistjes doen, droogt het plekje in, ) het keer dat je je lipproduct gebruikt door 2én delen, en dat steeds weer doen, tot dat je een ritme hebt. maak je lippen niet schoon, dus nog geen rode lipstick gebruiken, als je dat eraf haalt droogt de remover je lip sneller uit, dus daar heb je niets aan.

ik ken een product; oriflame wonderpotje. een product wat je niet overal kan halen, maar aleen kan bestellen bij bepaalde mensen, je hebt niet vaak mensen die dat online zeggen, maar soms zijn er uitzonderingen. maar ik bestel het ook bij iemand.
dit is een potje met vettige creme, waar olien in zitten die goeie werking heeft op bijv. droge plekjes schaafwondjes etz. deze is 5 euro per potje duur, maar je hebt maar een kleine hoeveel heid nodig.

as je een goedkope budget hebt kan je ook het da merk nemen, het huismerk.
dit werkt bij mij heel goed en is 1.00 per stick.

verderest, vaseline sluit de boel af, komt geen zuurstof in en is dus minder goed. en het vertraagd het herstellings proses.

xxx’