Lippen kapot geboend...

Een tijdje terug had ik de provocalips lippenstift van rimmel gekocht en uitgeprobeerd, alleen kwam ik pas laat erachter dat de make-up remover op oliebasis thuis op was waardoor ik genoodzaakt was om een normale te gebruiken. Ik moest heel erg boenen om de lippenstift eraf te krijgen en sindsdien zijn mijn lippen geïrriteerd en veel droger dan normaal. Ook zitten er veel meer ‘lijntjes’ dan gewoonlijk.
Ik gebruik altijd een lippenbalsem met pepermunt van Burt’s Bees voor droge lippen, maar ik merk dat die niet meer zo goed werkt sinds mijn lippen zo kapot zijn. We hebben thuis purol vaseline maar ik gebruik dat liever niet, want naar mijn ervaring weet ik dat als ik producten met minerale oliën niet continu op mijn lippen smeer dat het opgeven moment erger wordt dan het al was. Hebben jullie tips wat ik hier tegen kan doen?

Niet meer boenen, dat is ook helemaal niet nodig om lippenstift eraf te halen. Je kunt je lippen insmeren met gewone boter die je op brood kunt doen. Purol kan helpen. Ik gebruik zelf Nivea cacaobutter.

Ik gebruik ook Burts bees en dat is de enige lipbalm die fatsoenlijk werkt bij mij. Ik denk dat je vooral veel moet smeren en geduld moet hebben.

Blistex werkt ook goed!

Blistex medplus! Speciaal voor beschadigde lippen. (In een blauw potje) Ik had wel eens meerdere barsten in mijn onderlip en de volgende dag waren ze al dicht.