Lipliksyndroom

Heerlijk, zo’n clownsmond. Iemand hier ook laast van?

Liplik syndroom is het ontstaan van ontstoken lippen door het (dwangmatig) veelvuldig likken of bevochtigen van de lippen. Deze aandoening kan onschuldig zijn , maar kan ook een onderdeel zijn van een psychologisch aandoening, namelijk dwangneurose.
Lipliksyndroom kan op alle leeftijden voorkomen en ook bij beide geslachten. Het wordt echter vooral gezien op kinder - en jong volwassen leeftijd.
Een andere benaming is “liplik dermatitis".

Nouja, dat houdt het dus in.

http://i46.tinypic.com/b6qyip.jpg

http://www.huidconsult.nl/portal/images/stories/huidziekten/l-o/liplick-eczeem.jpg
.

Dit hierboven zijn nog minder erge vormen, hoe mijn mond op zijn ergst is…

Iemand hier nog meer last van?

Ik heb dat niet maar het is bekend dat mensen hun lippen likken zodra ze beginnen te stressen. Heeft dat ook een link met deze?

Nee ik heb er geen last van, al begon ik spontaan aan mijn lippen te likken toen ik dit aan het lezen was (nee dat is niet lullig bedoelt ofzo, het was echt zo!)
Heb er ook nog nooit eerder van gehoord eerlijk gezegt.

Maar jij hebt het dus wel als ik het goed begrijp?
Nu ben ik benieuwd of je weet waardoor het bij jou komt?
Als je het niet wilt beantwoorden snap ik dat ook hoor!

Whoa, daar heb ik serieus nog nooit eerder van gehoort.
Scary.

-

Ik lik wel vaak aan mijn lippen, maar nu ik die foto’s zie ga ik er echt proberen mee te stoppen haha, lang leve labello.

-

Haha ja, ik heb het zelf wel. Heb het 1 jaar gehad, werd daardoor wel onzekerder enzo. Zat toen wel in een kutklas, bleef ook zitten dat jaar. Maar of dat nou een reden is?
Dat is nou een hele poos geleden. Maar, nu begint het dus wéér op te komen, super fijn haha…

Ja inderdaad, ik ben op dit moment ook zó vaseline verslaafd, wat voor geen fuck helpt. Moet snel even naar dermatoloog, zalf halen…
Maar door die vaseline lik ik alleen maar meer aan mijn lippen.

Trouwens, die eerste foto is van mijn mond, toen was het al een stuk minder dan het is geweest.

lijkt me heel oncharmant als je de heletijd met je tong naar buiten hangt

een vriendin van mij, dieheeft dat pas erg
zij gebruikt altijd uienzalf ervoor

Het lijkt me dan net zoiets als nagelbijten?
Wel moeilijk om af te leren denk ik als je het eenmaal doet.
Hebben ze geen lippenstift met een smerig smaakje ofzo :stuck_out_tongue: (net zoals bij nagelbijters en nagelak)
Of je moet iemand rond je hebben die je er elke keer op wijst dat je het doet (tenminste ik neem aan dat je het onbewust doet) en dat je er dan mee stopt. Een vriendin van mij zat elke keer zo aan haar nagelriemen te pulken dat ze ook helemaal kapot gingen. Toen heeft ze tegen iedereen gezegt “als ik het doe zeg het dan” en het werkte wel!

Hm dat is echt kut

Veel mensen denken nog steeds dat je je je lippen moet likken als ze droog zijn >.< Ik kreeg het mijn ex maar niet aan z’n verstand dat dat dan juist slecht is.

dat heeft hier denk ik vrij weinig mee te maken.

Haha idd, dat is juist slecht

Oh jeetje! Dat lijkt me niks. Ik begon spontaan m’n lippen te likken, haha!

• ik heb verbrande lippen nu, van de zon, likt niet zo lekker.

Maar succes ermee? En het werkt niet als je je tik probeert te veranderen? Labello smeert ipv likt?

ik deed dat vroeger wel eens, maar toen kreeg ik altijd zo’n schrale 'snor’gehe
en nu doe ik het niet meer gelukkig.

Ik heb dit gehad. tot mijn 13e ongeveer. ik likte/zoog altijd op mn lippen en dan kwam het er ook zo uit te zien, of nog erger.
ik heb daarvoor zalfjes van de dokter gehad, wat allemaal niet hielp.
later heb ik het liplikken gewoon afgleerd en is het nooit meer terug gekomen.
ik schaamde me altijd dood als ik het had!
(vooral in de winter veel last van)

Ik doe al bijna heel mn leven aan dat liplikken, het is echt een tic XD Maar dat syndroom heb ik nog nooit gehad eigenlijk.