Lipbandje doorhalen (tandarts)

Mijn tandvlees bij de onderste rij van mijn tanden is erg dun, en door mijn beugel (die ik niet meer heb) is dat nog erger geworden.

Nu is het dus zo dat mijn tandvlees 3 millimeter is teruggetrokken bij een van de onderste voortanden. Hiervoor moet ik een behandeling ondergaan waarvoor ik 2 keer naar de parodontoloog (tandvleesdeskundige) moet.

De eerste ingreep is het doorhalen van het lipbandje:

http://a-smile-works.com/uploads/2008/07/27/96/frenum-example.jpg

Dat ding, maar dan aan de onderkant.

Heeft iemand ervaring met het doorhalen van het (onderste) lipbandje?
Want ik weet niet wat ik me er bij moet voorstellen :’)

Geen idee @ jouw vraag, maar damn jij hebt mooie witte tanden! :astonished:

Ieeew, dat lijkt me echt doodeng! :’)
Ik heb er dus geen ervaring mee, haha.
Sterkte :3

volgens mij zijn het niet haar tanden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die foto is van google haha

@Cherryblossoms
Ja ik denk dat het wel vergelijkbaar is dan, en ik denk/hoop dat het dan ook onder verdoving gebeurt. Alleen tegen mij zei ze niet dat ik ‘geopereerd’ moet worden, het zou juist heel snel gaan :confused:

Een up, ben eigenlijk nog benieuwd of er meiden zijn die hetzelfde hadden (dus het lipbandje doorhalen, niet verkorten).

Ik heb het boven gehad. Was toen wel gewoon bij de tandarts gedaan, maar is ook echt al 7 jaar geleden denk ik. Inderdaad 3 of 4 prikken gehad, waaronder 1 in mijn gehemelte waarbij ik dacht dat ik dood ging :’). Prikken waren niet echt heel fijn nee… En thuis wilde het niet stoppen met bloedden hahaha.

Aaah no :’)
Denk je dat ik ook zo’n prik in m’n gehemelte moet, aangezien ik het onderste moet?

Ik weet in ieder geval dat ik die voor de tweede behandeling wél moet, want dan gaan ze tandvlees uit m’n gehemelte halen en dat bij m’n ondertanden eraan naaien. Meh, geen zin in xd

Aaah omg, dat klinkt zo nasty :’)

gelukkig geen ervaring mee, maar heel veel succes en ik hoop dat je niet te veel pijn hebt.

mijn vriendin moest dat, volgens mij deed het best wel pijn
niet om je bang te maken