Lip piercing

Heeii,

Ik wil al een tijdje graag een lippiercing en zou hier graag wat meer informatie over willen.
Heb al een beetje rond gekeken op het algemene piercing topic, maar kan niet specifiek iets vinden over lippiercings. Over verzorging weet ik eigenlijk ook alles wel, heb namelijk al 2 piercings.

Ik zou graag wat willen weten over:
Doet het zeer?
Genezingstijd
Is het lastig tijdens het eten?

en als je nog iets weet wat belangrijk is zou geweldig zijn.

xx

Je kan dit inderdaad gewoon vragen in het piercingtopic, je antwoord staat er niet altijd bij dus vragen kan gewoon. Nu ik hier toch aan het typen ben zal ik je vraagrn maar beantwoorden:

1. Pijn verschilt per persoon, ik vond het niet superpijnlijk. Het is wel even een scherpe prik maar het is snel over. Die van mij is overigens zonder tang gezet.
  2. Genezingstijd is redelijk snel, omdat het niet in je kraakbeen zit oid. Je mond geneest uit zich zelf snel, dus ongeveer 6-8 weken. Dit kan ook per persoon verschillen (of je nu nog piercings hebt die aan het genezen zijn, je immuunsysteem etc)
  3. Eten is in het begin wel te doen, vlak nadat hij is gezet kan je normaal eten, wel langzamer, en ipv ergens in bijten kan je beter stukjes afbreken. Het kan zijn dat je bijt op het staafje. Dus gewoon voorzichtig eten. Gaat wel veel makkelijker dan bij een tongpiercing. Je hoeft niet aan de pap en aardappelpuree.

Misschien ook handig om met de plaatsing rekening te houden, ik denk dat je voor een normale lip piercing gaat aan de zijkant van je onderlip? Als je er later een ringetje in wil is het handig om dat even te melden, sommige piercers vragen dat ook. Dan kunnen ze rekening houden met de plaatsing(dichter bij je lip) maar misschien wist je dit al.

En volgende keer kan je het gewoon vragen in het algemene piercingtopic hoor, er zijn heel vaak vragen van mensen die we dan daar beantwoorden :slightly_smiling_face:

Mag in het algemene piercingtopic.