Lip bijten, hoe kom ik hier vanaf?

Hey girls,

Ik kan niet stoppen met op mijn lip bijten. Ik bijt elke dag, als ik me verveel, tv kijk, in bed lig of in de les zit. Gewoon het bijten zodat er velletjes los komen en het soms zelfs gaat bloeden. Ik doe dit echt al járen. Mijn lip wordt er lelijk van en ik vind het gewoon zonde. Zoals bij nagelbijten kan je nagellak of pleisters op je nagels doen maar in dit geval dus niet.
Hoe kom ik hier ooit vanaf?

erop letten, als je het merkt stoppen, anderen vragen om het te zeggen als je het weer doet.

Zit er een reden achter het bijten bij jou? Ik herken het zelf ook, maar net anders

Bedankt voor je reactie! Dat doe ik inderdaad al zeker een jaar, nouja doe… Ik probeer het. Mijn vriend wijst me er ook altijd op maar daarna ga ik gewoon net zo hard weer door.
Volgens mij niet, dan moet ik ver in het verleden duiken denk ik haha. Hoe anders?

Hmm, wat vervelend. Er is helaas geen speciaal trucje waardoor het in 1x stopt… Als je het echt wil en er moeite voor doet kan het je lukken (willen = kunnen). Misschien zou je doelen voor jezelf kunnen zetten. Zoals als ik een dag haal zonder op mijn lip te bijten verwen ik mezelf met een nieuwe lipbalm. Als dat dan is gelukt proberen met een week, dan een maand en dan bijvoorbeeld een lekker lipscrub, lipgloss of leuke lipstick. Dan heb je motivatie om er voor te gaan! Je kan vragen aan mensen in je omgeving of ze er ook op willen letten. Als je dan op je lip bijt ze er dan wat van zeggen. Dan word je er zelf ook meer bewust van.

Ik weet niet of je gek ben op lipsmackers? Die zitten vaak in een pakketje. Misschien ook een leuk idee als beloningssysteem. Sowieso is een lipscrub wel handig, want als je last heb van velletjes kan je lippen scrubben zodat het vermindert en over gaat (je kan ook een tandenborstel ervoor gebruiken of honing met suiker).

Heel erg bedankt, ik ga het zeker proberen! Ja nu je het zegt, ik ga meteen zoeken naar lipscrubs, dat heb ik inderdaad wel nodig… Denk niet dat ik het überhaupt 1 dag kan volhouden maar ik ga het proberen!

Lippenstift?
Ik bijt ook altijd op mijn lippen. Misschien niet heel erg als jij, maar sinds ik lippenstift ben gaan dragen merk ik dat ik minder op mijn lippen bijt. Het idee dat ik mijn lippenstift dan verpest helpt mij de verleiding te weerstaan haha. En het smaakt niet echt lekker… p;

herkenbaar! ik doe het ook, maar dan meer de binnenkant van mn wangen. Dat zie je dus niet gelukkig en heelt heel snel. Maargoed ik heb dus ook geen tips, dus ik zal dit ook even volgen haha.
(misschien kauwgom kauwen btw als je je verveelt?)

Haha ja, lippenstift is wel een optie alleen draag ik geen rode lippenstift. (Die je zegmaar kan verpesten haha.) Ik draag wel lippenstift, maar gewoon een tintje… Misschien is t slim om het vaker op te doen :’) Thanks!

Ik ook hoor haha! Dan druk ik met mn vinger tegen mn lip om te bijten… Zo slecht :frowning_face: