Lingerie met 16?

Ik heb al een tijd een vriend en ben voor mijn leeftijd ook best volwassen, zowel qua uiterlijk als karakter. Toen ik zei dat ik naar de stad zou gaan om bh’s te kopen, vroeg hij wat voor een. Ik heb hem gevraagd om eerlijk te zeggen wat hij mooi vond. Aan het eind van het gesprek was ik erachter dat hij stiekem een fan is van wat uitdagende lingerie (strings en rode bh’s met kant bijvoorbeeld)
Ik heb er al vaker over na gedacht, omdat ik dit zelf ook mooi vind. Alleen weet ik niet of ik mn ouders kwets als ik zo’n dingen draag, of dat ze ervan schrikken… Ze zijn niet echt van me gewend dat ik me sexy kleed en we hebben het ook nooit openlijk over seks.

Dragen/droegen jullie strings of ietsje uitdagendere bh’s op 16 jarige leeftijd? Hoe reageerde jullie ouders? Of vinden jullie dat 16 te jong is?

Ik ben 16 en draag ook strings, en ja dat kan toch wel…

je kunt toch gewoon een leuke zwarte bh met kant kopen en zon bijpassende semi string ofzoiets van de hunkemoller om mee te beginnen. Daar is niks mis mee en staat altijd super leuk en toch sexy!

Anders gewoon normaal ondergoed met wat kantrandjes of een BH met een stukje kant?
Het hoeft toch niet meteen een rode kanten ministring te zijn?

ik draag nu ongeveer een jaar een string + ’ uitdagende bh’. string omdat ik dat soms gewoon fijner vind en rode bh etc omdat ik het zelf gewoon mooi vind : ) . ik woon bij m’n moeder dus ik ga er niet van uit dat m’n vader weet wat ik draag haha, maar m’n moeder vind het gewoon normaal . ze heeft het zelf ook gedragen en koopt regelmatig zoiets voor me!

Er is een heel groot deel tussen sexy/uitdagende lingerie en saai ondergoed: elegante lingerie.

Ik heb bijna altijd BH’s die wel alles netjes bedekken en stevig zijn, maar wel mooi met kant e.d: en daar vaak ook broekjes bij die gewoon ‘mooi’ zijn, maar bestaan uit meer dan 3 touwtjes.

Daar schrikt geen ouder vanaf, maar mijn moeder zou me wel heel raar aankijken als ze echt zo’n lapje stof in de was vond (wat vooral nooit zou gebeuren)

Ik begrijp je wel. Ik zou het ook wel vervelend vinden om het daar openlijk met m’n ouders over te hebben. Ik zou gewoon de volgende keer als je met je moeder naar de stad gaat en lingerie koopt, niet direct voor alles er op en er aan te gaan, maar eerst simpel een bh met kant of strings.

Een setje speciaal voor je vriend en jou, kan makkelijk toch.
En BH zit naar mijn weten onder je kleding, dus voor de buitenwereld niet zichtbaar en dus niet meer sexy dan een gewone bh.
Ik zie het probleem niet.

Ik ben 14 en heb 3 “halve” strings. Die bestaan voor een groot deel uit kant en mijn moeder was er bij toen ik het kocht. Maar ik draag ze niet voor een vriendje of zo, want die heb ik niet xd

Lingerie hoeft los niet zo spannend eruit te zien als op een lichaam :grin:
Wanneer alles bedekkend is, is het nog redelijk en prima te doen. Misschien wat strikjes of kant, dat kan prima?
En anders eens je moeder meenemen als je lingerie wil kopen? Kijken hoe zij ergens over denkt of vragen ‘en wat vind je hier dan van? Ik vind dat kant zo mooi!’ Als ze het goed vind weet je genoeg, en is ze ook niet verbaasd wanneer een nieuws setje in de wasmand ligt :grin:

Ik draag al sinds mijn 13e ‘mooi’ ondergoed. Maar inderdaad, het hoeft niet meteen super sexy, gewoon créme met zwart kant, voorgevormde cups en een hipster of string. Is prachtig maar niet ordinair.

Ik vind 16 niet jong of zo om sexy lingerie te dragen.

Jullie hebben me weten overtuigen! Het enige minpuntje is dat ik altijd alleen of met vriendinnen shop, en ik dus niet mijn moeder in de winkel kan vragen wat ze ervan vind. Ze is vrij preuts over het algemeen dus ben benieuwd naar haar reactie…

Ik ben 19 en heb dit gevoel ook nog wel eens. Ik draag eigenlijk nooit strings maar had pas een mooie gekocht omdat m’n vriend dat mooi/leuk vind. En ik heb ook ondergoed/lingerie bij hem thuis in de kast dus die string die ligt daar haha xD

Wat hebben je ouders hiermee te maken dan :’)?

@TessZ haha eindelijk iemand die hetzelfde als mij heeft! ik heb alleen geen kleding bij hem in de kast, we wonen zowat bij elkaar in de straat dus als ik iets nodig heb loop ik even langs huis. Ik denk dat het gewoon een keertje doorbijten wordt, en het daarna al snel normaal is voor mijn ouders dat ik strings draag

Je kan ook enthousiast aan je moeder laten zien wat je gekocht had toen je naar de stad ging en ook gewoon kleding kocht :stuck_out_tongue:.

Ga een keertje in je eentje winkelen? En als je met je vriendinnen winkelt, kun je het toch ook kopen.

@IKWILGEENNAAM ik ben gewoon bang dat ze ervan schrikken, wil ze geen verdriet doen. je kent mijn ouders niet, dus zal voor vele moeilijk te begrijpen zijn

Ik begrijp dit niet. Waarom zou je vader moeten wennen aan het feit dat jij een string draagt?